۰
۲
نظر حسنتاش درباره اتفاقات دیروز مجلس

صحنه ای زشت در مجلس و مغلطه زنگنه

صحنه ای زشت در مجلس و مغلطه زنگنه
سید غلامحسین حسنتاش/ بعد از ظهر امروز  شنبه 28 مرداد 96 در ادامه بحث و بررسي کابینه ، هدایت الله خادمی در مخالفت با زنگنه از جمله این انتقاد را مطرح نمود که چرا زنگنه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس را پس از پایان دوره وکالتشان به وزارت نفت می برد و بدون صلاحیت های لازم به آنها  پست و سمت می دهد و معتقد بود که این کار اِشکال دارد .

زنگنه در پاسخ به این انتقاد و در دفاع از از این اقدام خود این مغلطه را مطرح کرد که من این قدر هوش سیاسی دارم که نماینده سابقی که به نفت می آید نماینده فعلی با او مخالف است  و توجیه کرد که به هرحال نماینده بعد از وکالت باید معیشتی داشته باشد و در واقع می خواست بگوید برای رضای خدا و حق معیشت نمایندگان سابق این کار را می کند و نه برای رای جمع کردن در مجلس حاکم یا دائر، اما صحنه زشتی که در عین حال مغلطه زنگنه را هم افشا می کرد این بود که در حالی که زنگنه از حقوق اجتماعی و معیشت نمایندگان سابق صحبت می کرد عده ای از نمایندگان مکررا احسنت می گفتند!!!

زنگنه به مجلس رفته است تا از نمایندگان برای چهار سال رای اعتماد بگیرد. از نمایندگانی که کمتر از سه سال از دوره وکالتشان باقی مانده است. بنابراین زنگنه در واقع از فرصت نقد خادمی استفاده کرده و صراحتا به نمایندگان وعده می دهد که اگر در نفت بماند تعداد زیادی از ایشان را بعد از وکالت در نفت خواهد پذیرفت و پست و سمت خواهد داد و از ایشان احسنت می گیرد و این صحنه و این رفتار واقعا زشت است. 

بگذریم از این که نمایندگان سابق معمولا تا یکی دو دوره بعد  به راحتی در مجلس رفت و آمد می کنند و گرچه ممکن است با نمایندگان جایگزین شهر و حوزه انتخابیه خودشان مشکل داشته باشند ولی با بسیاری از نمایندگانی که هم دوره شان بوده اند و مجددا رای آورده اند رفاقت دارند و تجربه نشان داده است که نمایندگان جذب شده در وزارتخانه ها اغلب ، فعالیت اصلی شان تردد در راهروهای مجلس و لابی به نفع وزیر مربوطه است. 

اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد وزشتی احسنت نمایندگان احسنت گو را بیشتر آشکار می کند، این است که چرا این دسته از نمایندگان بعد از وکالت به کارهای قبلی شان بر نمی گردند که مقررات خوبی هم در این مورد برایشان وضع شده است و چرا بهترین وزارتحانه ها را از نظر حقوق و مزایا و امکانات هدف می گیرند؟ آیا این نگرانی بوجود نخواهد آمد که  این  دسته از وکیلان مردم، با این روش برخورد و احسنت گویی، حق و حقوق موکلین خود و منافع ملی را به آینده شغلی خود بفروشند!؟؟
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 18678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خود هیئت رئیسه مجلس از وزیر می خواهد که نمایندگان را استخدام کند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم استادم آقای حسن تاش قضیه خانم موگرینی و حرکات وقیحانه معدود نماینده را نمی دانند. دکتر محمد حسابی سناتور بودند. دکتر مصدق سناتور بودند. شما فردی که به زور توانسته لیسانس ورزش از دانشگاه پیام نور بگیرد و تا 10 کوچه چپ و راست و بالا و پایین محله خود باسوادترین است و با عملیات ویژه به مجلس راه پیدا می کند "وکیل" ملت می خوانید؟ نابکاری که تعدادی از پرسنل صنعت نفت را کتک زد و چاله میدانی حرف می زند را وکیل ملت می دانید؟ آنها که خبرنگاران را کتک می زنند وکیل ملت می دانید؟ شما دنبال نمایندگانی که به نفت راه پیدا می کنند نباشید. دنبال صدها عمه زاده و عموزاده و خواهر زاده های این "وکلا" باشید که حضورا واسطه استخدام آنها در مناصب کلیدی وزارت نفت می شوند باشید. قصه ملانصرالدین شد, از او پرسیدند اگر رئیس دولت شدی چه می کنی در جواب گفت اول در شرکت نفت برای خودم کاری دست و پا می کنم.