۲
۷
ورقی که برگشت

روز برائت از حسنوند

رئیس کمیسیون انرژی محصول یک استراتژی دو ساله در وزارت نفت است که امروز حاشیه ساز شده است. اگر قول و قراری در میان بوده٬ به طرف دوم قرار بسنده نکنیم و طرف اول را هم به ضیافت شفافیت دعوت کنیم.
روز برائت از حسنوند
وحید حاجی‌پور/ او منفور شد. منفور کسانی که تا دیروز برای نظراتش کلاه از سر بر می‌داشتند و از روز گذشته تا امروز مورد هجمه‌اش قرار می‌دهند٬ از «کاسبی» اش می‌گویند و اینکه چون گزینه‌اش به صندلی مورد نظر نرسیده است دست به تیشه شده است. سخنان دیروز فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی درباره انتصابات اخیر وزارت نفت٬ شاید بهانه‌اش مدیریت شرکت ملی حفاری باشد اما عمقش نشان از یک «رکب» دارد.

قطعا موضوع حسنوند ملی حفاری نیست٬ او تازه پی برده چه اتفاقی افتاده است؛ بالا و پایین وزارت نفت را با واژه‌هایی چون «بهائیت» و«محکومان امنیتی» به هم بافت تا راه برگشت خود را «مین» گذاری کند. جاده خراب تر از آن است که بخواهند «آسفالتش» کنند و حالا که مدافع دیروز٬ منتقد امروز شده است شب‌نامه‌ها به میان آمدند.

نقدهای بسیاری به آقای «رئیس» وارد است٬ او طی دو سال گذشته جز مدح و منقبت از زنگنه چیزی نگفت مانند همکار خود یعنی غلامرضا تاجگردون ولی مانند همان دوست خود لب به انتقاد گشود٬ انتقاد که نه هجمه همه جانبه. در این میان هم رسانه‌های «اجاره‌ای» هم به او تاختند و نوشتند که وی قصد کاسبی داشته است٬ زنگنه باج نداد تا اینگونه عصبانی شود.

در اینکه آیا وزیر نفت اهل باج دادن است یا نیست٬ جلسه رای اعتماد و حواشی آن روشن کرد که ماجرا چیست اما چرا باید فراموش کرد حسنوندی که امروز «بد» داستان شده است روزی نماد حمایت همه جانبه مجلس از وزرات نفت بود؟ به یاد داریم که تا همین چند هفته پیش نظرات وی را «رنگ کارشناسی» می‌کردند٬ وی را «ٰآغازی» بر «پایان» لابی گری و منفعت طلبی مجلس معرفی می‌کردند٬ تاج کمیسیون انرژی را مخصوص او می‌دانستند٬ برای هر کلمه‌اش٬ «قافیه‌» ای برای غزلسرایی «ردیف» می‌شد اما امروز نماد باج خواهی خوانده می‌شود.

آقایان٬ حسنوند رفیق شفیق شما بود٬ برایش لابی شد تا رئیس کمیسیون انرژی شود٬ نماینده‌ای بود که برای برطرف کردن چالش‌های وزارت نفت در مجلس سنگ تمام گذاشت و چه مشتاق باشید یا فراری٬ او تمثال همکاری و لابی وزارت نفت با مجلس بود٬ چه شد که امروز به او حمله می‌شود؟ مگر می‌توان فراموش کرد که رئیس کمیسیون انرژی در این دو سال چه کارها که برای زنگنه نکرد و با بهروز نعمتی و تاجگردون٬ نزدیکترین نمایندگان به وزیر نفت بودند؟

چه کسانی وقتی حسنوند رئیس کمیسیون انرژی شد با ذوق و شوق فراوان بر طبل پیروزی کوبیدند؟چه کسانی به حمایت از «رئیس همراه» پیراهن چاک می‌دادند؟ چه کسانی به رسانه‌ها توصیه می‌کردند حسنوند را بولد کنند؟ چه کسانی حسنوند را نمونه بارز تعقل یاد می‌کردند؟ چه شده که امروز به او حمله می‌شود؟

اگر رئیس کمیسیون انرژی بنا به ادعای مطروحه٬ در انتصابات وزارت نفت دخالت می‌کند اصولا ارتباطی به او ندارد٬ اشکال از آنجایی است که چنین فضایی را در اختیار او قرار داده و چنین انتظاری را برای حسنوند ایجاد کرده است. وقتی چنین اتمسفری غالب می‌شود باید پایش ایستاد و پاسخ داد. حسنوند خود به این فضا وارد نشده است٬ کنار آمدن زنگنه با حسنوند بسیار راحت‌تر از سازش با توکلی٬ میرکاظمی٬ نادران و خادمی است پس اگر از حسنوند٬ مجسمه «دخالت» می‌سازید ٬ بگویید چه شد که کار به اینجا رسید؟

مخلص کلام٬ رئیس کمیسیون انرژی محصول یک استراتژی دو ساله در وزارت نفت است که امروز حاشیه ساز شده است. اگر قول و قراری در میان بوده٬ به طرف دوم قرار بسنده نکنیم و طرف اول را هم به ضیافت شفافیت دعوت کنیم.
 
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 18970
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
عالی نوشتیذ
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای حسنوند حالا اینا رو ول کن
بگو ببینم کجای وزارت نفت میخای استخدام شی؟؟چه پستی میخای؟؟؟هر چی نباشه الان موقع گرفتن باج از زنگنه هست.. بخاطر ظلمی که نماینده ها در حق دانشگاه نفت کردن الان دارن استخدام میشن و مهره چینی میکنن و این داستانا.......
حقگو
Iran, Islamic Republic of
بسیار جالب بود
كارشناس مطالعات نفت
Iran, Islamic Republic of
خيلى مغرضانه قلم زديد. حمايتى از آقاى حسنوند ندارم ولى ايشون حق داره نسبت به اين انتصاب غلط اعتراض كند. بلكه هر كسى كه دغدغه اى دارد حق نظر و نقد دارد. شما هم بهتر بود در دفاع از اين انتصاب قلم مى زديد. تا حداقل نقد كردن را از اصحاب رسانه بياموزيم.
Iran, Islamic Republic of
ماه عسل اقايان با هم تمام شده وگرنه تا ديروز به هم نآن قرض ميدادند
رضا
Iran, Islamic Republic of
متن خوبی بود ولی خود حسنوند از قدیم با زنگه هستش و این صحبت ها برای اینه که شورای نگهبان رد صلاحیتش نکنه و میشه گفت جاده صاف کن بوده این مصاحبه ایشون؟؟؟!!1
Russian Federation
چندتا از ... هاش شرکت های نفتی راه انداختن و دارند پول پارو می کنند.