۲
۴
نظر مخاطب/

راهی که به ترکستان می‌رسد

وزارت نفت - عصر نفت
وزارت نفت - عصر نفت
ميزنفت/ این روزها خبرهای متناقضی از وزارت نفت شنیده می‌شود. اما این خبرها مربوط به شروع پروژه‌های جدید و گسترش یا افزایش برداشت میادین نبوده و نیست، بیشتر صحبت‌ها، حول محور آزمون استخدامی جدید وزارت در سال 96 می‌چرخد که چند سالی از آخرین آزمون برگزار شده می‌گذرد و این فرصت طلایی استخدام رسمی وزارت نفت داستان آزمون را جذاب کرده است.

اما اتفاق دیگری که با این واقعه همزمان شده اعتراض دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت مبنی بر حق آن‌ها بر استخدام رسمی و بدون آزمون در این وزارت است. از وزرات باید دو پرسش را مطرح کرد: اول آنکه اگر دانشگاه صنعت نفت دانشگاه وزارت است و دانشجویان این دانشگاه از بودجه وزارت، پرورش می یابند چرا همه آن‌ها مانند سایر دانشگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌ها، از قبیل دانشگاه فرهنگیان، استخدام مستقیم نمی‌شوند؛مگر  جز این است که دانشگاه صنعت نفت، معتبرترین و کیفی ترین نهاد آموزشی علوم نفتی است و بر اساس نیاز صنعت اقدام به جذب نیروی نخبه کنکور سراسری می‌کند، پس چرا فارغ التحصیلانش اینچنین دچار چالش شده‌اند و حتی دانشجویانش گروه بندی دارند! البته بازهم علی رغم گروه بندی، دانشجویان گروه الف این دانشگاه چندسالی است با مشکل استخدام مواجه هستند، کما اینکه در سیستم گروه بندی نیز بدون شک، عده ای از افراد، خواه معدل بالایی داشته باشند خواه پایین، بدلیل اساس گروه بندی بر مبنای معدل قربانی شده و جز گروه ب قرار داده می‌شوند و از شانس استخدام  که این سال‌ها فراموش شده محروم می مانند.

از سوی دیگر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر هم شانسی برای پذیرفته شدن در وزارت نفت را دارند که برای این مهم آزمون استخدامی راهکار مناسبی برای غربال است.اخیرا شایعاتی مبنی بر برگزاری آزمون در فضای خبری صنعت به گوش رسیده که شرایط خاصی دارد، شرایطی که برای این آزمون تعریف شده چنان دشوار است که تعداد زیادی از فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد، حتی واجد شرایط حضور در آن نیستند و علاوه برآن افرادی که سابقه زیر 4 سال بیمه مداوم ندارند هم اجازه بدست آوردن شانس شرکت در رقابت را ندارند.

مگر  جز این است که آزمون فرصتی برای ارزیابی همه کسانی که فارغ التحصیل رشته‌های مورد نیاز هستند. اینکه به صرف معدل دامنه افرادی که می‌توانند در آزمون شرکت کنند کاهش یابد آیا منطقی است؟ اگر شرط معدل درست باشد دلیل گرفتن چنین شانسی از فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی چیست؟

جناب وزیر معنای شرایط قرار داده شده چه چیزی بجز حقیر شمردن و عدم اعتماد به جوانان این کشور و به کنج خانه فرستادن آن‌هاست؟! مگر شرایط همه دانشگاه‌های آزاد و دولتی باهم برابر است که چنین شرط معدلی گذاشته شده است؟! مگر بخش خصوصی که شما باید با آماده سازی پروژه‌ها، آن‌ها را تغذیه کنید آنقدر فعال و عادلانه است که فارغ التحصیلان و افراد با استعداد بتوانند 4 سال بیمه مداوم داشته باشند؟! مگر استخدام‌های اخیر شما از افراد پرقدرت، نشانی از گزینش شایسته سالاری داشته است؟ مگر روند برگزاری آزمون و سیستم بازنشستگی که قرار داده اید منظم است که نیروهای جوان از برگزاری هرساله آزمون و شانس استخدام اطمینان داشته باشند؟! آقای زنگنه لطفا ملاک شرکت‌های بزرگ و معتبر صنعتی را مطالعه کنید و بعد شرایط برای آزمون تعیین کنید.

شرایط شما هیچ رنگی بجز طرد نیروی جوان از صنعت به خود ندارد. واقعا هماهنگی بی نظیری میان سن بازنشستگی که قرار داده اید و بکارگیری نیروی جوان در صنعت وجود دارد! جناب زنگنه راهی که شما برای صنعت درپیش گرفته اید مبهم است ولی راهی که برای جوانان فارغ التحصیل نفتی در نظر گرفته اید قطعا به ترکستان است.

به امید پیشرفت صنعت نفت کشور.
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 19239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فارغالتحصیل گروه الف
Iran, Islamic Republic of
مهمترین سوالی که در این مدت به ذهنم متبادر شده به شرح ذیل است و مخاطبش همه مسئولین عالی رتبه کشوری و از همه جناحهای سیاسیست؛
بعنوان یک فارغ التحصیل گروه الف دانشگاه صنعت نفت میخواهم از مسئولین بپرسم آیا اعتبار صنعت نفت کشور و مهمتر از آن اعتماد عمومی مردم به نظام و قوانینش یکشبه بدست آمده که اینچنین دربرابر خودرایی، قانون گریزی و رانت گرایی وزیر نفت سکوت میکنند؟؟
امیدوارم این پرسش اساسی به دست همه مسئولین برسد و توجه کنند که درصورت سکوت تبعات جبران ناپذیری متوجه کشور خواهد شد تبعاتی که بسیار نزدیک است اما امیدوارم با تدبیر مسیولین مافوق وزیر اتفاق نیافتد
الف دانشگاه نفت
Iran, Islamic Republic of
حتی اگه جناب وزیر با استخدام ما موافقت کنه دیگه اون اعتمادی که قبلا داشتم رو نه می تونم و نه می خوام که به امثال جناب وزیر داشته باشم
Iran, Islamic Republic of
زنده باشند نخبگانی نظیر دانشجویان و رفقای جناب وزیر. بقیه نخبگان کشور که ارزشی ندارند؟ دارند؟
گروه الف
Iran, Islamic Republic of
به هیچ چیز تو این مملکت اعتماد ندارم دیگه. آخه وزیر مرتبه ای به این عظمت تو کشور اسلامی باید با آینده ی جوونای کشور که به قول بزرگان کشور "آینده سازان مملکت هستند " هینجوری همینجور بازی کنه.

... زنگنه. داغونمون کردی. جواب پدر و مادرم رو چی بدم. مادر و پدرم دامدار روستایی هستند با تعداد اندکی دام. وضعیت مادی وخیم.
چـــــی بگـــم آخه؟ بیشتر بگم میگن گدانمایی میکنید.
باز هم میگم : خدا ... زنگنه.
یادت باشه ماهم خدایی داریم.