۰
دکتر عاصمی پور مطرح کرد:

بهمنی دنبال قهرمان شدن نیست چون قهرمان است

من نشان می‌دهد که همواره در حوادث ملی ‏می‌بایستی از همۀ نیروها و افکار، بخصوص از آقای بهمنی با انبوهی از تجاربش استفاده کرد؛ آقای ‏بهمنی هم به نظر من دنبال نام نیست چون در مدیریت مهارِ فورانِ بیش از ده هاچاه حضور داشته است.
بهمنی دنبال قهرمان شدن نیست چون قهرمان است
ميزنفت/ دکتر محمد جواد عاصمی پور در گفت و گویی کوتاه که به بصورت یادداشت شفاهی منتشر می شود از وزیر نفت درخواست کرد بدون فوت وقت، از مهندس خیدر بهمنی برای مهار چاه 147 رگ سفید استفاده کند. وی می گوید:

امروز بود که نامۀ مهندس حیدر بهمنی را به آقای زنگنه و مدیران شرکت ملی نفت در رابطه با اعلام آمادگی وی ‏برای مهار چاه‌ فوران شده ملاحظه کردم ، بر خودم لازم دیدم به چند نکته اشاره کنم.

اول:  افرادی که ‏ دغدغه انقلاب و منافع ملی را دارند باوجود اینکه ممکن است احساس کنند در یک برهه‌ای ‏دچار بی‌مهری هم شده‌اند اما زمانی که بحث منافع می به میان می‌آید، اعلام آمادگی کرده و در صحنه حاضر می‌‏شوند وهمه بی مهری‌ها را فراموش می‌کنند، این نکته مثبتی است که باید امتیازش را به آقای بهمنی داد.‏

دوم: زمانی که قائم ‌مقام شرکت ملی نفت ‏ایران بودم و چاه‌های کنگان دچار فوران شد، آثار و تاثیرات ملی‌اش و تاثیرگذاری در مطبوعات، ‏تلویزیون، اخباری که در حول و حوش این مساله آن روز وجود داشت بسیار گسترده‌تر و وسیع‌تر بود. ‏ما ستادی تشکیل دادیم و دبیر آن آقای بهمن سروشی بود. با توجه به سوابقی که از آقای بهمنی ‏داشتم همان لحظه و بدون درنگ حکم مدیریت پروژه را به آقای بهمنی دادم؛ بنابراین لازم است پیشنیه ‏مدیریت آن چاه‌ها و آن موردِ بخصوص استخراج شده و آن ساختار پیاده‌سازی شود که بسیار موفقیت‌آمیز ‏بود.

سوم : با توجه به شرایط موجود چاه 147 رگ سفید، از مهندس زنگنه درخواست می‌شود به دلیل جلوگیری از زیان بیشتر، به مدیران شرکت ملی نفت ‏دستور دهند که خودشان آقای بهمنی را به عنوان مدیر این پروژه معرفی کرده و هر چه سریعتر ایشان در محل حادثه ‏مستقر شود تا مدیریت کار را به عهده بگیرد. می‌دانیم که مهندس بهمنی به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان امکان ‏برگشت به مدیریت ملی حفاری را ندارد لذا نباید از این موضوع واهمه‌ای داشت. بهتر است شرکت ملی نفت مهندس بهمنی و تمام کسانی که در پروژه کنگان حضور داشتند را فرا بخواند و ‏انشاءالله با موفقیت چاه 147 مهار شود.

تجارب من نشان می‌دهد که همواره در حوادث ملی ‏می‌بایستی از همۀ نیروها و افکار، بخصوص از آقای بهمنی با انبوهی از تجاربش استفاده کرد؛ آقای ‏بهمنی هم به نظر من دنبال نام نیست چون در مدیریت مهارِ فورانِ بیش از ده هاچاه حضور داشته و اگر بنا ‏بوده قهرمان شود در آن‌ها تاکنون قهرمان شده است، وی انتظار برگشت یا ‏دستمزد یا تشویق را ندارد زیرا این یک موضوع ملی است. به یاد دارم که در دو حادثه یکی چاه‌های دهلران بود و دیگری 13 خط لوله فاو چه عملکردی به جای گذاشته شد. وقتی فاو را تصرف کردیم 13 خط لوله در فاو ‏بود که مواد نفتی خطرناکی در آن قرار داشت، احتمال بمباران این خط لوله توسط دشمن وجود داشت شود؛ من همۀ نیروها را از جمله آقای جشن‌ساز را جمع کردم تا از این اتفاق پیشگیری کنیم. آقای اسفندیاری را که بیش از 70 ‏سال سن داشت مدیریت این پروژه را بر عهده گرفت که ابداع وی برای برطرف کردن این خطر در مرکز ثبت اختراعات ‏لندن ثبت شد، یکی طراحی قیفی که در دهانه چاه به کار بردیم و دیگری تزریق سیمان در خط لوله فاو بود.

این نشان می‌دهد زمانی که منافع ملی پیش می‌آید باید از همۀ نیروها علیرغم اختلاف‌نظرهایی که داریم و ‏مسائلی که ممکن است پیش بیاید، استفاده کنیم و حالا که آقای بهمنی خودش اعلام آمادگی کرده و نامۀ ‏رسمی هم داده است انتظار است آقای زنگنه به مدیران ملی شرکت نفت  دستور بدهند  بدونِ ‏فوت وقت و از دست دادن حتی یک ثانیه حکم آقای بهمنی را صادر کنند. این واقعاً انتظار جدی از  وزارت نفت است.با توجه درایت مهندس زنگنه امیدواریم  این کار هر چه سریعتر صورت بگیرد.‏
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 19703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *