۰
۲
تبعات ریاست رئیسی بر دستگاه قضا

نگران از پیگیری ویژه کرسنت

به نظر می‌رسد فصل آسوده نشستن در اتاق‌ها و لابی به اتمام رسیده است؛ کسانی که کرسنت را آفریدند باید به دور از فرافکنی‌های رایج پاسخ دهند که چگوه تن به امضای این قرارداد داده‌اند.
نگران از پیگیری ویژه کرسنت
میز نفت | با ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه، نگرانی‌ها در وزارت نفت به اوج خود رسیده است؛ یکی از ویژگی‌های اصلی رئیسی در قوه قضائیه آن است که عدالت وی بر همگان عیان است و به هیچ عنوان مسائل شخصی و دیدگاهی خود را بر مسائل کشور تقدم نمی‌دهد. وی در روزهای انتخابات ریاست جمهوری گرچه با سیاسی کاری و حملات عجیب وزیر نفت همراه شد اما بدون توجه به هجمه‌های وزیر نفت، موضوع کرسنت را به طور جدی دنبال کرد.

رئیسی در زمان انتخابات با انتقاد از قرارداد کرسنت تعهد داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، با عوامل این قرارداد برخورد کند چرا که معتقد است اساس این قرارداد فساد بوده و افرادی که بابت اجرای آن حکم انفصال از خدمت دریافت کرده‌اند، نباید به کار مشغول باشند. رئیس قوه قضائیه اما در واکنش به این مباحث با برخوردهای عجیب و بیانیه‌های تند وزارت نفت مواجه شد. پاسخ‌های به دور از ادبی که ارائه شد برای افرادی که می‌دانستند درکرسنت چه خبر است عجیب بود و امروز که رئیسی ریاست قوه قضائیه را بر عهده گرفته است، دستپاچگی خاصی دیده می‌شود و در صدد یافتن فردی برای ارتباط گیری مستقیم با رئیس دستگاه قضاست.

نکته جالب اینحاست که با انتقاد رئیسی از قرارداد کرسنت، کانال معاند آمدنیوز با انتشار گزارش‌هایی به دنبال ارتباط دادن فساد کرسنت با وی و دفتر او بود و با سندسازی به دنبال تایید اظهارات وزارت نفت بود به شکلی که گویا آمدنیوز وظیفه حمایت از این وزارتخانه و مرتبط دانستن رئیسی به فساد کرسنت بود! رئیس امروز دستگاه قضا که روزگاری ریاست سازمان بازرسی را بر عهده داشت در سال‌های حضور خود در این سازمان، کرسنت را پیگیری کرد و پرونده آن را برای برگزاری دادگاه آماده کرد که در نهایت به صدور احکام انفصال از خدمت تعدادی از مدیران نفت انجامید.

با این وجود،‌ وزیر نفت به کار خود مشغول بود و انتقادهای رئیسی از کرسنت را با سیاسی کاری و جهت گیری خاص خود پاسخ داد اما به فاصله دو سال از آن موضع گیری‌ها، سخت پشیمان است. اخراج و برکناری مدیرانی که به رئیسی رای دادند، انتشار جوابیه‌های تند و دور از ادب از سوی روابط عمومی، سخنرانی‌های وزیر نفت علیه رئیسی و ... البته نباید نگرانی جدی برای وزارت نفت تلقی شود چرا که چنین روحیه‌ای در رئیس دستگاه قضا دیده نمی‌شود اما قطعا و قطعا، کرسنت به طور جدی و ویژه پیگیری خواهد شد.

کرسنت، توتال، استات اویل و بسیاری دیگر از فسادهای نفتی رخ داده در زمان مدیریت زنگنه که تا به امروز بی نتیجه باقی مانده است، مطالبه عمومی از رئیسی است که امید است برای یکبار هم که شده، این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و متهمان دوران محکومیت خود را سپری کنند. البته باید به این مهم اشاره داشت که تعدادی از متهمان نقشی نقشی در فساد به معنای امضای قرارداد جهت دریافت پورسانت نداشتند اما کسانی که اصرار عجیبی برای امضای آن داشتند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. از همین روست که نگرانی‌ها در وزارت نفت افزایش یافته است و برخی مسئولان این وزارتخانه به دنبال ایجاد یک کانال ارتباطی قوی با رئیسی هستند.

به نظر می‌رسد فصل آسوده نشستن در اتاق‌ها و لابی به اتمام رسیده است؛ کسانی که کرسنت را آفریدند باید به دور از فرافکنی‌های رایج پاسخ دهند که چگوه تن به امضای این قرارداد داده‌اند.
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 23369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنگنه فساد را در وزارت نفت نهادینه کرده است .یه بررسی کنید چه کسانی برنده مناقصات توسعه بیست و هشت مخزن مناطق نفتخیز جنوب هستند نقش عالیپور و باورصاد و شکیب و... چیست
Iran, Islamic Republic of
ما هم از آقای رییس خواستار رسیدگی به فساد زنگنه هستیم