۱
۳
تکرار| دلیل بکارگیری مجدد اصولگرایان در نفت چیست؟

گارانتی برای زندان نرفتن

شاید زنگنه زمانی احساس خطر کرد که چندی پیش از ورود رئیسی به قوه قضائیه، برخی مدیران وی به دیدار رئیسی رفته بودند. او می‌داند رئیسی بیش از همه به دنبال محاکمه مقصران کرسنت است و در مبارزه با فساد با هیچ احدی تعارف ندارد.
گارانتی برای زندان نرفتن
وحید حاجی‌پور | دو سال پیش بود که وزیر نفت پس از پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کرد مدیرانی که به روحانی و دولت وی اعتقاد ندارند باید کنار بروند؛ پاک‌سازی نفت از مدیرانی که به روحانی رأی نداده بودند آغاز شد؛ نه خود زنگنه و نه مدیران وی که هجمه‌های شدیدی علیه رئیسی داشتند، گمان نمی‌کردند پس از دو سال کار به‌جایی برسد که «مقام عالی وزارت» برای تضمین آینده خود پس از کنار رفتن، از موضع خود کوتاه آمده و برای افرادی حکم صادر کند که ازنظر تفکرات سیاسی در جبهه مقابل وزیر نفت قرار دارند.

زنگنه طی دو ماه گذشته چند حکم صادر کرده است چه مستقیم و چه باواسطه. او می‌داند پس از پایان کارش در وزارت نفت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، خوب می‌داند آیت‌الله رئیسی بدون آنکه بپرسد «که هستی»، سوء مدیریت‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و مسئولان خطاکار باید پاسخگوی ضررهایی که به کشور تحمیل کردند، باشند. چه زنگنه باشد و چه مدیران وی.

زنگنه در جلسات خصوصی مدام از دستگیری و بازداشت خود به دلیل سوء مدیریت‌ها ابراز نگرانی می‌کرد تا چندی پیش که رسماً اعلام کرد از زندان رفتن واهمه دارد؛ زنگنه در انتخابات ریاست جمهوری، رئیسی را به سخره می‌گرفت، حملات عجیبی به وی می‌کرد و نزدیکان آیت‌الله را در نفت، از کار برکنار کرد.

شاید زنگنه زمانی احساس خطر کرد که چندی پیش از ورود رئیسی به قوه قضائیه، برخی مدیران وی به دیدار رئیسی رفته بودند. او می‌داند رئیسی بیش از همه به دنبال محاکمه مقصران کرسنت است و در مبارزه با فساد با هیچ احدی تعارف ندارد.

زنگنه همان کسی است که سخنان رئیسی را «نسنجیده» عنوان می‌کرد و به‌گونه‌ای سخن می‌گفت که گویی رئیسی بازیچه اطرافیان خود قرارگرفته است. او در همان خطاب به رئیسی گفته بود: آیا شما این‌چنین می‌خواهید از حرمت اشخاص که پاسداری از آن در قانون اساسی از وظایف رئیس‌جمهوری است، صیانت کنید؟».

وی حتی رئیسی را تهدید کرده بود که به‌زودی اسنادی را منتشر خواهد کرد اما به‌مانند 6 سال پیش تنها به «گفتن» اکتفا کرده است و حاضر نیست اسناد را از «جیب» خود بیرون بیاورد؛ با حملات بی‌وقفه زنگنه به رئیسی، همان خط نیز توسط آمدنیوز پی گرفته شد به‌طوری‌که شخص رئیسی به‌عنوان یکی از عناصر فساد در کرسنت معرفی شد!

حالا از آن روزها دو سال گذشته است؛ کسی که به وی حمله می‌شد ریاست دستگاه قضا را برعهده‌گرفته است. زنگنه به‌خوبی می‌داند پس از پایان وزارتش باید پاسخگوی مدیریت خود باشد، باید بگوید بابت اقداماتی که انجام داده و نداده چه دلایلی داشته است. او به‌خوبی می‌داند در آینده چه به وجود خواهد آمد لذا طی ماه‌هایگذشته با فرافکنی و بازی‌های رسانه‌ای سعی دارد این دروغ را القا کند که بابک زنجانی و تیم پشتیبان وی که یکی از آن‌ها «سعید جلیلی» است، قصد دارد وی را به زیر بکشانند زیرا او یگانه نگاهدار ثروت ملی ایرانیان است!

قطعاً مشاوران وی به او گفته‌اند با چنین بازی‌های رسانه‌ای نیز موفق نخواهد شد پای خود را از مهلکه دستگاه قضا بیرون بکشاند پس طبیعی است مدیران اصولگرا را به کار بگیرد؛ او ابتدا برای عبدالحسین بیات حکم مدیریت در هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی را صادر کرد، برای محمدرضا مقدم معاون سابق خود که دارای نفوذ بسیاری در مراجع تصمیم‌گیری بالادست است حکم مشاوره صادر می‌کند و هم‌زمان برای دو کارشناس حکم مدیرکلی صادر می‌کند.

نیروهایی که وی برای آن‌ها حکم صادر کرده است ازنظر سیاسی در مقابل وزیر نفت قرار دارند؛ زنگنه را همه می‌شناسند، او طاقت مدیرانی که ازنظر عقاید سیاسی با آن‌ها هم‌نظر باشند ندارند حال سوابق فنی و اجرایی هر چه که باشد. حتی کار به جایی رسیده است که زنگنه می‌گوید رستم قاسمی در کنار اوست، کسی که از نظر شیخ الوزرا وزیری ضعیف بود اکنون دست راست زنگنه است و آقای وزیر هم از وی تمجید می‌کند!

چنین چرخش بزرگی از زنگنه قطعاً زمینه‌سازی برای آینده است؛ آینده‌ای که خود می‌داند چندان روشن نیست. چرخش او به‌سوی نیروهای اصولگرا می‌تواند واهمه وی را تبدیل به یک اطمینان از روزهای آرام کند؟
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 24656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام اقدامات ایشان بیانگر این نکته است که مردی است برای همه فصول وخوب فهمیده چه موقع راهنمای چپ بزنه و چه موقع راست و عزل ونصب هایش همه در راستای استفاده ابزاری از افراد در جهت باج دهی یا حق سکوت هاست .این وسط ادم های سالم و کاردان و صاحب فکرکه وابسته به این واون نیستند نیز هیچ جایگاهی در تیم ایشان ندارند. وهمین امر باعث شده صنعت نفت در بدترین شرایط انگیزشی نیروی انسانی قرارگیرد.اما انچه مهمه این است که مگر این پست ها چقدر ارزش داره که برای استمرار یکی دو سال بیشترش چنین اقدامات سخیفی دست میزنیم.و از همه مهمتر فکر میکنیم که بدنه تیز هوش صنعت متوجه این بازی های نا شایست نمیشود.در نهایت پاسخ خدا را چه خواهید داد.
علی اهوازی
Iran, Islamic Republic of
زنگنه و کارمنداش در حق ما خوزستانیها ظلم کردن
چهار تا برادریم ک شاغل نفت نشدیم چون پدر من بازنشسته نفت و انقلابی واصولگرا
اگه پدرم برای روحانی تبلیغات میکرد الان من کارمند نفت بودم..
Iran, Islamic Republic of
آن دو مدير كل اصولگرا كدامند؟‌ ايا منظورتان در معاونت مهندسي است كه اگر چنين باشد، كاملا در اشتباهيد. فرد كم سن و سالي را مديركل كردند كه بنظر ميرسد از طريق رابطه وارد نفت شده .
زنگنه با فضاحت از نفت خواهد رفت و تمام وابسته‌هاي او(بچه دبستاني‌ها، آغا زاده ها و ...) از معاون وزير گرفته تا نماينده و .... بايد نفت را ترك كنند. ريشه ظلم و نفاق خواهد خشكيد.