۰
برای مردی که از جنس مردم بود

خداحافظ حاج رضا

اگر از او می‌خواستید که امکاناتی در اختیارتان برای تهیه گزارش از وضعیت زندگی این مردم رنج‌کشیده و جنگ‌زده بگذارد هنوز به اهواز نرسیده بودی ماشین پی‌‌ات می‌فرستاد تا بروی، ببینی و بنویسی.
خداحافظ حاج رضا
حمید حاجی‌پور| نفتی‌ها با اسم «رضا طاهری» آشنا هستند، همینطور خبرنگارهای حوزه نفت. رضا طاهری، مردی خنده‌رو با صورت گرد و موهای سپیدکرده که به آچار فرانسه مناطق نفت‌خیز جنوب معروف بود و حالا دیگر بین‌مان نیست.

سخت است برای او که والحق و الانصاف روابط عمومی در او خلاصه شده بود، نوشت. او به گواه آنانی که او را می‌شناسند مردی آزاداندیشی بود که شب و روزش خلاصه شده بود در خدمت به مردم.
هم و غمش این بود مردم خوزستان که روی چاه‌های نفت زندگی می‌کنند زندگی درخور شان‌شان داشته باشند.

او برای من از مردمی گفت که کنار رودخانه کارون و در جوار لوله‌های انتقال نفت زندگی می‌کنند ولی نه جاده‌ای دارند نه آب شربی و نه امکاناتی که بتوانند دل به آن خوش کنند. او از مردمی برایم گفت که شهرشان فرودگاه و ورزشگاه و بیمارستان و ... داشت و حالا هیچ چیزی از امکانات برایشان باقی نمانده.

او از مردمی برایم گفت که شب‌ها با این کابوس سر روی زمین می‌گذارند که نکند نشت گاز فرزندان آنها را بگیرد. او از مردمی برایم گفت که در کنار چاه‌ها و تاسیسات نفتی زندگی می‌کنند ولی فرقی با مردم مظلوم و محروم بلوچستان ندارند.

اگر از او می‌خواستید که امکاناتی در اختیارتان برای تهیه گزارش از وضعیت زندگی این مردم رنج‌کشیده و  جنگ‌زده بگذارد هنوز به اهواز نرسیده بودی ماشین پی‌‌ات می‌فرستاد تا بروی، ببینی و بنویسی.

در دورانی که او رییس روابط عمومی مناطق نفت‌خیز بود با کمک او از درگیری‌های طایفه‌ای روستای پتک جلالی باغملک، روستای شاوور شوش، اهالی گاومیش‌آباد، مردم مسجد سلیمان، آقاجاری، اهواز، هفت کل، هویزه و ... نوشتم و هیچ چیز او را خوشحال نکرد جز نوشتن از مردم.

فروردین ماه سال ۹۸ زنگ زد که خوزستان گرفتار سیلاب است و هر خبرنگاری را که می‌شناسی شماره‌ام را بده تا هماهنگ کنم برای آمدن و نوشتن از وضعیت بغرنج آنها. آری مردم‌دوستی و دغدغه آنها، کمک به این مردم در این مرد جمع شده بود و حالا او دیگر در بین‌مان نیست. حاج رضا طاهری خنده‌رو که با هزاران مشکلاتی که با آنها روبه‌رو بود و خم به ابرو نمی‌آورد بی‌خداحافظی رفت.

هنوز صدایش که شب شهادت امیرالمومنین زنگ زد و گفت که کرونا دمار مردم خوزستان را درآورده و گزارشی در این باره بنویسم توی گوشم زمزمه می‌شود و چه کسی می‌دانست کرونا او را از ما خواهد گرفت.

خداحافظ مرد دوست‌داشتنی خوزستان، حاج رضا دیدار به قیامت.
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 27451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *