۵
۸
به بهانه افشای یک استخدام دیگر

مجلسی كه آلت دست بود!

آن جلسه تمام شد و زنگنه بالاترین رأی را در تاریخ وزارت نفت از مجلس كسب كرد. نوشتند كه وقتی وزیر عملكرد عالی داشته باشد مجلس نیز اینگونه به او اعتماد می‌كند اما اندكی بعد، مشخص شد او تا توانسته نماینده استخدام كرده است و حقوق‌ نجومی به آنها می‌دهد.
مجلسی كه آلت دست بود!
وحید حاجی‌‌پور | طی چند روز گذشته سندی از استخدام رسمی بهروز نعمتی در وزارت نفت منتشر شد؛ سندی كه دارای نكات مهم و قابل تأملی است، هر چند نعمتی سال گذشته در گفت‌وگو با یكی از رسانه‌ها، می‌گوید حقوق‌بگیر وزارت نفت است.

نگاهی به سند منتشر شده نشان می‌دهد نعمتی در آذر 95 و درست در روزهایی كه نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت، در وزارت نفت استخدام شده است. او در توضیح استخدامش نوشته كه بر اساس قانون و موضوع بازگشت به كار ایثارگران به وزارت نفت برگشته و پیش‌تر هم كارمند نفت بوده است.

او از سال 95 حقوق‌بگیر وزارت نفت با حقوق عالی بوده و در ارزیابی‌های سالانه این وزارتخانه رتبه A یا عالی را دریافت كرده است، گویی حمایت نمایندگان از وزارت نفت در مجلس به قدری جذاب است كه هم نان‌خور وزارت نفت می‌شوند و هم امتیازات دیگری می‌گیرند. نعمتی «تك‌ستاره» حمایت از وزارت نفت در بهارستان بود و مدام به تعریف و تمجید از وزارتخانه‌ای مشغول بود كه در سفرهای خارجی، حاضر همیشگی بود.

او به قدری كار خود را در مجلس بی‌نظیر عمل می‌كرد كه در ارزیابی‌های سالانه وزارت نفت بیشترین رتبه را دریافت می‌كرد كه منجر به افزایش حقوق وی می‌شد، این هم از عجایب فضای قانونی كشور است كه یك نماینده در مجلس برای وزارت نفت كار می‌كند و برای تأمین منافع این وزارتخانه و وزیرش، حقوق‌بگیرش می‌شود.

در مرداد 96 كه زنگنه قصد داشت از مجلس رأی اعتماد بگیرد، هدایت‌الله خادمی نماینده وقت مردم ایده و باغملك به پشت تریبون رفت و با انتقاد از رویكرد وزیر نفت در استخدام نمایندگان ادوار و فعلی، خواستار ورود رئیس قوه مقننه برای پایان دادن به این قبیل راهكارهای زنگنه برای همراه كردن مجلس با خود شد اما علی لاریجانی با حمله به خادمی از منزلت مجلس و عدم اتهام‌زنی گفت و عنوان كرد اگر وزیر نفت، فقط یك نفر از نمایندگان فعلی را حقوق‌بگیر نفت كرده باشد با او برخورد می‌كند.

آن جلسه تمام شد و زنگنه بالاترین رأی را در تاریخ وزارت نفت از مجلس كسب كرد. نوشتند كه وقتی وزیر عملكرد عالی داشته باشد مجلس نیز اینگونه به او اعتماد می‌كند اما اندكی بعد، مشخص شد او تا توانسته نماینده استخدام كرده است و حقوق‌ نجومی به آنها می‌دهد.

بهروز نعمتی و سایر نمایندگانی كه در بهارستان، زنگنه را در حد «خدای نفت» بالا بردند، امروز به پاس حمایت‌هایشان با سمت‌های مختلف در نفت كارت می‌زنند، حقوق می‌گیرند و گذر ایام می‌كنند. با چنین دوربرگردان‌هایی بود كه هیچ گاه مجاس تذكر جدی و اساسی به زنگنه نداد و او هم در پاسخ به انتقادات می‌گوید، اگر كار من بد بود، مجلس اعتراض می‌كرد و جلویش را می‌گرفت، در حالی كه وقتی منافع نماینده، تأیید موضع وزیر باشد، قطعاً مجلس تبدیل به یك نهاد بی‌خاصیت می‌شود كه در دوره گذشته اوج آن را شاهد بودیم؛ نمایندگانی كه اغلب به ‌جای در نظر گرفتن منافع ملی، منافع شخصی خود را ملاك قرار می‌دادند؛ نماینده‌ای برای داماد خود پروژه می‌گیرد، دیگری استخدام می‌شود، دیگری دختر خود را راهی نفت می‌كند و دیگری برای یك سفر خارجی دست به هر كاری می‌زند.

حالا كه استاد سخن می‌گویند و مشخص شده است وزارت نفت چگونه مجلس گذشته را همراه خود كرده است، ماهیت نامه‌های تقدیر از مقام عالی وزارت روشن شده است كه فقط كافی بود زنگنه اشاره كند، اشاره‌ او بس بود برای تقدیر نمایندگان از نحوه راه رفتن وزیر نفت!

تا به این حد، مجلس در دوره گذشته تبدیل به ابزار دست وزارت نفت شد و البته میوه این آلت دست بودن، دراز شدن در اتاق‌های نفتی و دریافت حقوق‌هایی است كه نه نسبتی با تخصص نمایندگان سابق و نه نشانه‌ای از عدالت اسلامی دارند!
 
 
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 28434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Mahdi
Iran, Islamic Republic of
جالبه که افزایش گرید 6 نفر نخبه عضو بنیاد ملی نخبگان را 6 سال است که مسکوت گذاشته اند! حتی با رای قطعی محکومیت دیوان عدالت.
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسف است چرانمایندگان پاک نبایدواردشوند
نبی‌ا..
Romania
سلام،امروزروزبایدقبول‌کنیم‌وبدانیم‌هربلایی‌سرمردم‌وکشورمیادکارخدای‌نفت‌زنگنه‌است‌بورس‌وصندوق‌‌پالایشی‌که‌به‌این‌روزافتادپودر‌شدن‌پول‌مردم‌دراین‌اوضاع‌دربورس‌بخاطر‌این‌بود‌خدای‌نفت‌‌صندوق‌پالایشی‌رابلوکی‌برای‌بندگانش‌میخاست
Iran, Islamic Republic of
پس چرا همسر من که استخدام وزارت نفت بوده و جز نخبه های نفتی محسوب میشد و به خاطر شرایط خاص بیماری من مجبور به ترک خدمت از عسلویه شد به هیچ عنوان مشکلاتش در نظر گرفته نشده و نگذاشتن برگرده !!
بله دیگه باید جا برای یه عده پخمه وا بشه
Iran, Islamic Republic of
روزگار بکام امثال این آ قایونه که نه آشنایی با این صنعت دارن و حتی یک روز هم در مناطق مختلف نفت نرفته و سختی کار همکاران را ندیده ونه می شناسه . مرفه بی درد .
با بیش از ۳۲ سابقه کار در بدترین شرایط آب و هوایی و کمبود امکانات تا حالا برخلاف این آقا یک بار هم ارزشیابی A نگرفته ام ولی......
مرادی
Iran, Islamic Republic of
این خیانت به خلق خداست وخداوند به زودی تقاس مردم بی دفاع را ازخائنین خواهد گرفت وذلت وزیر نفت ونماینده های خائن وهرنامسلمانی که بیت المال راازمسلمین دریغ کند خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
مافیای چند گانه در ایران استاد مافیای ایتالیا است
Ali
Iran, Islamic Republic of
این هم یک نوع عدالت نفتی هست....