۰
۱
کاشت مین برای دولت رئیسی/ 1

بازیگران دور زدن تحریم در حال سوزانده شدن

مکمل این فشار، ایجاد دلسردی و یاس در بین کسانی است که طی دو سال اخیر، بار دور زدن تحریم را بر دوش گرفتند و حالا که دولت خودی، می خواهد به کنار برود این افراد هم باید نابود شوند تا دولت رئیسی، به چنان وضعیتی دچار شود که سال بعد، بگویند صد رحمت به دولت روحانی!
بازیگران دور زدن تحریم در حال سوزانده شدن
میز نفت | موضوع ساده است؛ تا می شود باید برای دولت بعد نه تنها «مین گذاری» کرد، بلکه باید با بازیگران دور زدن تحریمها طوری برخورد کرد که عطای کمک به نظام را به لقایش ببخشند. این، همه نقشه راهی است که وزارت نفت برای دولت بعد آماده کرده و این روزها در حال پیاده سازی آن است. 

دولت بنفش، از همان سال 92 که فرمان اداره کشور را بر عهده گرفت، به امید توافق با غرب، بخشی از نیروهای نظام را در جبهه اقتصادی سوزاند و راهکارهای این جنگ را روی میز مذاکره گذاشت؛ اغلب راه هایی که طی سال های 90 تا 92 برای دور زدن تحریمها طراحی شده بود به یکباره سوخت و منافع ملی، هیزمی شد برای گرم نگه داشتن «کوره سربازسوزی»!

همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری، در دیدار با اعضای هیئت دولت به صراحت گفتند که عصاره تجربه دولت تدبیر و امید، اثبات غیرقابل اعتماد بودن غرب بود؛ همان سرابی که دولتمردان و بویژه وزارت نفت، با تمسک به آن کاری کردند که دیگر هیچ سرباز اقتصادی ای، شهامت کمک به نظام را نداشته باشد. طی دو سال اخیری که تحریم ها با شدت بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته شد، انتقادات بسیاری از سوی نهادهای مهم کشور به این وزارتخانه وارد شد که در حوزه فروش نفت و فرآورده های نفتی، انفعال خاصی از خود بروز می دهد و حاضر نیست برای منافع کشور، روی مین برود.

البته که مینی در کار نبود؛ فقط کافی بود افراد مسئول به وظایف خود به درستی عمل می کردند ولی خب، از آنجا که ریشه دولت بنفش از تفکرات دیگری مدد گرفته بود، محلی به انتقادات داده نشد تا نهادهای دیگر، بازیگران دیگری را برای جنگ اقتصادی دعوت کنند؛ همان افرادی که در دولت گذشته نیز به کمک آمدند.

محموله هایی که طی دو سال اخیر به فروش رفت، ماحصل حضور «محبوبانی» بود که حالا تبدیل به «منفوران» شده اند و قرار است از نفت پَر داده شوند؛ شرایط باید بگونه ای برایشان سخت و غیرقابل تحمل شود که برای همیشه، از کمک به نظام کوتاه آمده و دولت جدید را به حال خود رها کنند آن هم در شرایطی که آمریکا، قصد دارد با تحریم صادرات نفت ایران به چین – به عنوان تنها بازار نفت ایران – حلقه فشار را تنگ تر کند.

مکمل این فشار، ایجاد دلسردی و یاس در بین کسانی است که طی دو سال اخیر، بار دور زدن تحریم را بر دوش گرفتند و حالا که دولت خودی، می خواهد به کنار برود این افراد هم باید نابود شوند تا دولت رئیسی، به چنان وضعیتی دچار شود که سال بعد، بگویند صد رحمت به دولت روحانی! 

این بهترین اتفاق برای غرب است؛ همان غربی که 8 سال از سرمایه نظام به پای سوخت و دست آخر، انبوهی از گرانی و مصیبت به اقتصاد ایران تحمیل کرد و موجب کاهش مشروعیت جمهوری اسلامی در میان مردم شد؛ دولت دوازدهم، تا توانست از سربازان جنگ اقتصادی بهره برد و حالا برای تکمیل سناریوی خود و متاسفانه آمریکایی ها، قصد دارد زیرپای دولت بعد را با تصمیمات حیرت برانگیزش، خالی کند.

برنده این خیمه شب بازی هم کسی نیست جز آمریکا و جریان نفوذ که حالا می تواند با خیال راحت، دوران سخت دولت رئیسی را به تماشا بنشیند؛ به همین سادگی ... !
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 30605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از الان ایه یاس نخوانید توروخدا