۳
۸
تاملی بر اظهارات اخیر وزیر نفت

فارغ التحصیلان نفت٬ قربانی نگاه وزیر

گر مباحث مربوط به استخدام تابع بخشنامه‌های سازمان امور اداری و استخدامی است چرا ایشان بخشنامه صادر کردند که بایستی از جذب هرگونه نیرو احتناب شود؟ اگر بخشنامه اقای وزیر در راستای مصوبه سازمان اداری و استخدامی بوده،تصویب و اعلان بخشنامه عدم جذب فارغ التحصیلان٬ موازی تلقی نمی‌شود؟ البته چنین پدیده‌ای از مقام عالی وزارت بعید است....
فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت - عصر نفت
فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت - عصر نفت
ميزنفت/ در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی٬ از وزیر نفت سوالی در رابطه با دلایل عدم جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت پرسیده شد که باز هم با پاسخ‌های عجیب مهندس زنگنه همراه بود.

یکی از مسائلی که آقای وزیر نفت عنوان کرد٬ روی این مهم تمرکز داشت که بحث استخدام از عهده وی خارج بوده و سازمان اداری و استخدامی کشور در این باره تصمیم گیر است اما پاسخگوی این ابهام نبود که اگر استخدام از اختیار وی خارج است،چگونه ممکن است جلوگیری از استخدام تابع اختیارات وزیر نفت باشد؟!

اگر مباحث مربوط به استخدام تابع بخشنامه‌های سازمان امور اداری و استخدامی است چرا ایشان بخشنامه صادر کردند که بایستی از جذب هرگونه نیرو احتناب شود؟ اگر بخشنامه اقای وزیر در راستای مصوبه سازمان اداری و استخدامی بوده،تصویب و اعلان بخشنامه عدم جذب فارغ التحصیلان٬ موازی تلقی نمی‌شود؟ البته چنین پدیده‌ای از مقام عالی وزارت بعید است....

نکته دیگر آنکه چطور می‌توان در دفترچه کنکور صحبت از اولویت جذب و استخدام کرد اما سازمان اداری و استخدامی کشور مانع آن شود؟!

 ایشان معترف بودند که تا قبل از سال 94 در دفترچه کنکور حق اولویت برای دانشگاه نفت وجود داشته اما بلافاصله اشاره کردند که به دنبال این موضوع هستند تا در صورت نیاز به استخدام ،نیاز از تمام فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی فراهم شود؛ به بیان بهتر ایشان منکر اولویت فارغ التحصیلان دانشگاه نفت در استخدام شدند و دلیل آنرا تلاش و کوشش دانشجویان سایر دانشگاه‌ها دانستند و اینکه آنها نیز حق استخدام دارند اما متذکر این امر نشدند که داوطلبان کنکور سراسری با اعتماد به قول مسئولان نظام و دفترچه کنکور و با رتبه‌های تک رقمی این دانشگاه را انتخاب کرده اند،دانشجویانی که می‌توانستند دانشگاه‌های تهران را انتخاب کنند اما سختی تحصیل در راه دور و روزهای گرم جنوب را به جان خریده و اقبال خود را در دانشگاه صنعت نفت دیدند!آیا این دانشجویان تلاش نکردند؟درس نخوانده اند؟

اگر قرار بر استخدام نبود چرا باید تک رقمی‌های کنکور این دانشگاه را انتخاب می‌کردند؟ از زمانی که اولویت استخدام از دانشگاه صنعت نفت برداشته شده رتبه‌هایی که این دانشگاه را انتخاب کرده اند،دارای رتبه‌های دو رقمی هستند در صورتی که تا قبل از سال 95 در هر دوره به صورت میانگین 5 نفر تک رقمی(درمقطع ارشد) حداقل در گرایش حقوق نفت و گاز حضور داشتند.

اقای وزیر در مجلس صحبت از کمک هزینه کرد اما جدای از ظاهر جذاب آن به جزئیات و نحوه بازپرداخت این کمک هزینه و وام‌ها اشاره نداشت!نکته اینجاست که کل وام‌های اعطایی از جانب دانشگاه صنعت نفت با وام های دانشجویی اعطایی از جانب سایر دانشگاه های دولتی تقریبا برابر است.اما تفاوت اینجاست که برای فارغ التحصیل شدن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت باید وام اعطایی به دانشجویان به صورت یکجا به دانشگاه صنعت نفت پرداخت شود در صورتی که اگر این وام‌ها  از دانشگاه های دولتی دیگر اخذ شود بعد از فارغ التحصیلی ماهیانه متوسط  10.000 تومان باید بازپرداخت صورت گیرد.پس از باب پرداخت کمک هزینه و وام و... منتی سر دانشجویان نیست!در ثانی دانشگاه صنعت نفت از اعطای این وام‌ها به عنوان امتیاز دانشگاه صنعت نفت نسبت به سایر دانشگاه‌های دولتی یاد می‌کند اما نحوه بازپرداخت این وام‌ها را یاد آور نمی‌شود.

می‌گویند نیاز به نیرو نیست  اگر نیازی به نیرو در بدنه وزارت وجود ندارد چرا پس به هر شرکت دولتی مراجعه می‌شود از کمبود نیرو شکایت دارند؟ آقای وزیر٬ اگر بورسیه تعهد استخدامی ایجاد نمی‌کند چرا از دانشجویان تعهدنامه محضری اخذ می‌شود؟ چرا باید دو کارمند دولتی ضامن دانشجو شوند تا پس از  فارغ التحصیلی به استخدام وزارت نفت در بیاید و اینکه چرا به صرف درخواست دانشجویان مدارک مربوط به فارغ التحصیلی آزاد نمی‌شود؟! چرا اگر فارغ التحصیل تمایلی به جذب نداشته باشد بایستی غرامت بپردازد؟ چرا اگر فارغ التحصیل در مراحل جذب با مشکل روبه رو شد و به هر دلیلی از استخدام بازماند بایستی غرامت بدهد؟

دقت کنید که دانشجویان باید 6 ماه منتظر بمانند تا وزارت نفت به استخدام آنها اقدام کند و اگر استخدام حاصل نشد،مدارک دانشجویان آزاد می‌شود و حتی دانشگاه صنعت نفت در صورت قبولی فارغ التحصیلان در مقطع بالاتر،به تحویل مدرک اخذ شده اقدام نمی‌کند.
 
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 17265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


دانشگاه نفت
Iran, Islamic Republic of
انشالله با پایان عمر این دولت حق به حق دار خواهد رسید...همگی همت کنند
نفتی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای روحانی با سکوتشون در برابر جناب زنگنه در خصوص رفتار ناشایست جناب وزیر با کارکنان و البته این حق خوری از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت که از حمایت همه جانبه نیروهای اصیل نفت برخوردارند سبد رای نفتی ها را تا حدود بسیار زیادی از دست داد
Iran, Islamic Republic of
من دانش آموخته دانشگاه نفت هستم که در یکی از مناطق عملیاتی مشغول به کار هستم ذکر چند نکته را ضروری میدانم
در مناطق عملیاتی با وجود برگزاری دو آزمون استخدامی تعداد افرادی که از دانشگاه های معتبر جذب شده اند یک در صد پذیرفته شدگان نمی باشد حتی امار خیلی بالایی از جذب شدگان اصلا آزمون استخدامی شرکت نکرده اند و مستقیما از سهمیه ایثارگری جذب شده اند.
در تمام شرکت ها چه در ستادها و چه در مناطق عملیاتی دانش آموختگان این دانشگاه حرفی برای گفتن داشته اند و دارد
اگر دانشگاه نفت نسبت به سایر دانشگاه ها ضعیفتر عمل کرده است این امر حاصل سیاست های اشتباه آقای زنگنه و مدیران منتسب به ایشان می باشد زیرا مدیریت این دانشگاه که دومین دانشگاه فنی ایران است تحت نظارت ایشان بوده است
علی
Iran, Islamic Republic of
حیف 4 سال عمر که هزار کیلومتر اومدیم اهواز.هرکدوم بچه ها میتونستن تهران قبول شن .حداقلش بابهترین رتبه وارد دانشگاه های استانشون بشن.اگه قرار بود مث همه باما رفتار بشه که کسی اون دانشکده نمیومد..
اون همه سختی بکشی و آخرش این؟افسردگی؟حس پوچی؟سرافکندگی؟
دانشگاه نفتی
Iran, Islamic Republic of
جدای از موارد ذکر شده در متن که همگی به درستی بیان شده اند شاید خودمان نیز با انتخاب لیستی برخی نمایندگان مجلس که اکنون میبینیم بویی از شرافت و وجدان در دفاع از حق نبرده اند مقصریم پس به این نمایندگان به ظاهر محترم عرض میکنیم حتما پست های پیشنهادی جناب وزیر را بپذیرید چون در دوره بعد جایی در مجلس ندارید.
گروه الف
Iran, Islamic Republic of
حیف رتبه یک رقمیم تو کنکور حیف اون زحمات خانواده حیف جوونی و اون همه جون کندن حیف همه اون روزا که گذشت حیف ... نمیدونم چی باید گفت ولی آقای وزیر بدون خورشید تا همیشه پشت ابر نمیمونه.
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباشید ریاست گروهبان تمام شد
مجاهد نفتی
Iran, Islamic Republic of
نظرات دوستانم را خواندم و بسیار ناراحت شدم. اما دوستان میخواهم به شما بگویم که ناراحت نباشید؛غصه دار نباشید روزهای بهتر در راه است و تا اخر اینگونه نیست به برکت رحمت الهی زنگنه رفتنی است؛ دولت رفتنی است؛این همه رحمت الهی را لمس خواهیم کرد انشالله و به حقمان میرسیم؛سال 96 سال دانشگاه نفتیها است