۰
بزرگان انتقال نفت

6 غول بزرگ بازار نفتکش در یک نگاه

نفتکش - عصرنفت
نفتکش - عصرنفت
ميزنفت/ با سقوط قیمت نفت به کمترین عدد در یک دهه اخیر، مصرف کنندگان تلاش می کنند با بهره گیری از شرایط کنونی به ویژه با ذخیره نمودن نفت خریداری شده در مخازن غول پیکر، راهبردهای تجاری خود را دنبال نمایند. در ادامه با نگاهی به بازار ذخیره سازی و انتقال نفت خام، با 6 شرکت برتر دنیا در این تجارت آشنا می شویم.

انتقال و ذخیره سازی نفت خام در مقادیر عظیم به نفتکش های غول پیکر نیازمند است. این تانکرها انواع متفاوتی دارند. مثلا بخشی از نفتکش ها، وظیفه انتقال نفت خام از پایانه های صادراتی به پالایشگاه ها را بر عهده دارند. بخش دیگری از نفتکش ها نیز فرآورده های تولید شده در پالایشگاه ها را به بازارهای مصرف منتقل می کنند.  همچنین تعدادی از نفتکش ها به عنوان پایانه های شناور بارگیری و ذخیره سازی نفت خام مورد استفاده قرار می گیرند. کسب و کار تجاری دارندگان نفتکش یکی از بخش های خدماتی در بازار نفت به شمار می آید. در این بازار عواملی نظیر مدت زمان اجاره، کیفیت نفت خام صادراتی و مسیر انتقال نفت بر سودآوری شرکت های این حوزه تاثیرگذار است.

در ادامه با 6 شرکت برتر فعال در بازار انتقال و ذخیره سازی نفت خام دنیا آشنا می شویم.

1-  تیکای کورپ
این شرکت در سال ۱۹۷۳ میلادی در شهر هامیلتون کشور برمودا تاسیس گردید. این شرکت در بخش های انتقال نفت خام و گاز طبیعی ذخیره سازی شناور و حمل محوله های نفتی در مسیرهای طولانی فعالیت می کند.
در شرکت تیکای چهار بخش تجاری وجود دارد که عبارتند از: لجستیک فراساحلی، تولید فراساحلی، ناوگان انتقال ال ان جی و تانکرهای صادرات نفت خام.
این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان ناوگان انتقال نفت حدود ۲۰۰ تانکر نفتکش داراست. سرمایه تجاری شرکت تیکای ۷۱۰ میلیون دلار بوده و درآمد آن در سال ۲۰۱۴ میلادی یک میلیارد و 993 میلیون دلار می باشد.

2- شرکت فرانت لاین لیمیتد
این شرکت در سال ۱۹۸۴ میلادی تاسیس گردیده و دفتر مرکزی آن در شهر هامیلتون کشور برمودا قرار دارد. این شرکت با دارا بودن ۲۲ نفتکش غول پیکر در تجارت انتقال نفت خام فعالیت می کند.
۱۴ شناور ناوگان این شرکت را ابرنفتکش های غول پیکر تشکیل می دهند. شرکت فرانت لاین در بسیاری از نقاط دنیا نظیر خاورمیانه، شرق دور، اقیانوس آتلانتیک، شمال اروپا، دریای کاراییب و بندر لوییزیانای ایالات متحده فعالیت می کند. باید دانست که راهبرد برون سپاری اکثر فعالیت ها در دستور مدیران ارشد این شرکت قرار دارد. سرمایه تجاری شرکت فرانت لاین ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار بوده و درآمد آنان در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۵۲۱ میلیون دلار اعلام شده است.

3- شرکت تساکوس
این شرکت در سال ۱۹۹۳ میلادی و در شهر آتن یونان تاسیس شده است. شرکت تساکوس در زمینه حمل و نقل فرآورده های نفتی فعال بوده و ناوگان نفتکش آن دارای ۵۰ شناور است که اکثر آنان دارای اندازه متوسط هستند. سرمایه تجاری این شرکت ۶۱۴ میلیون دلار بوده و در سال ۲۰۱۴ میلادی از درآمدی معادل ۵۰۱ میلیون دلار برخوردار بوده است.

4- شرکت نوردیک آمریکن تانکر
این شرکت در سال ۱۹۹۵ میلادی در کشور برمودا ثبت شده است. در ناوگان این شرکت، ۲۴ شناور نفتکش با قابلیت عبور از کانال سوئز فعالیت می کنند. سرمایه تجاری این شرکت یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار بوده و درآمد آنان در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۳۵۱ میلیون دلار اعلام شده است. سود پرداختی به سهامداران این شرکت ۱۰ درصد بوده است.

5- شرکت شیپ فایننس اینترنشنال
این شرکت در سال ۲۰۰۳ میلادی در شهر هامیلتون کشور برمودا ثبت شده است. این شرکت علاوه بر فعالیت در عملیات انتقال نفت خام در بخش حمل محصولات شیمیایی و کانتینر نیز فعال می باشد. در ناوگان این شرکت ۶۰ شناور بزرگ وجود دارد و از سرمایه تجاری یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار برخوردار است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۳۲۷ میلیون دلار اعلام شده است.

6- شرکت دی اچ تی هولدینگز
این شرکت در سال ۲۰۰۵ میلادی در برمودا ثبت شده است. از ۱۸ نفتکش ملکی این شرکت، ۱۴ شناور، سوپر نفتکش می باشد. سرمایه تجاری شرکت دی اچ تی ۷۴۲ میلیون دلار بوده و درآمد آنان در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۵۰ میلیون دلار اعلام شده است.

نویسنده: شابیت سیت
منبع: www.investopedia.com
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 17440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *