فوتونگار ميزنفت/

10 شرکت بزرگ صنعت نفت و گاز هند

12 ارديبهشت 1396 ساعت 9:25


ميزنفت /  صنعت نفت و گاز یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد هند به شمار می‌رود. این صنعت با زندگی همه شهروندان مرتبط بوده و چرخ‌های اقتصاد در حال توسعه این کشور به منابع فسیلی وابسته است. در ادامه با 10  شرکت بزرگ صنعت نفت و گاز هند آشنا می شویم:
 
1 - ایندین اویل کورپوریشن 



این شرکت در سال 1959 میلادی تاسیس شده و دفتر آن در دهلی نو قرار دارد. گردش مالی آن 28 میلیارد دلار بوده و 35 هزار نفر کارمند دارد. شعبه‌های نمایندگی آن در امارات متحده عربی، جزیره موریس و سریلانکا قرار دارد.
 
2 -  او ان جی سی


    دفتر مرکزی این شرکت در اوتارخند قرار دارد و در سال 1956 میلادی تاسیس شده است. گردش مالی آن 6.5 میلیارد دلار بوده و بیش از 33 هزار نفر کارمند دارد.  در فهرست 250 شرکت بزرگ نفت و گاز پلاتس و 500 شرکت مجله فورچون نام این شرکت به چشم می خورد.
 
 3 -  بهارات پترولیوم



   دفتر مرکزی این شرکت در بمبئی قرار دارد و از گردش مالی 40 میلیارد دلاری برخوردار است. تعداد کارکنان آن 15 هزار نفر است. این شرکت دو پالایشگاه در بمبئی و کوچین دارد و در فهرست 500 شرکت برتر جهان و 10 شرکت بزرگ صنعت نفت و گاز هند  قرار دارد. مالکیت این شرکت در اختیار دولت هند قرار دارد. 
 
 4 -  رلینس پترولیوم لیمیتد 



این شرکت در سال 2008 میلادی تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر احمدآباد گجرات قرار دارد. گردش مالی آن 670 میلیون دلار بوده و بیش از 10 هزار نفر کارمند دارد. پالایشگاه جامناگار به عنوان بزرگترین پالایشگاه هند از جمله دارایی‌های این شرکت به حساب می‌آید.
 
 5 -  اسار اویل لیمیتد



   این شرکت در بخش اکتشاف نفت خام و بازاریابی گاز طبیعی فعال است. دفتر مرکزی آن در بمبئی قرارداشته و از گردش مالی 9 میلیارد دلار برخوردار است. تعداد کارکنان آن 75 هزار نفر بوده و بزرگترین پالایشگاه آنان در وادینار گجرات قرار دارد که بزرگترین پالایشگاه غیردولتی هند نیز محسوب می‌شود.

6 - کایرن ایندیا   



این شرکت در سال 2007 میلادی تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در گورگاون قرار دارد. گردش مالی آن 3.4 میلیارد  دلار بوده و تعداد کارکنان آن بیش از 2 هزار نفر است. این شرکت در آفریقای جنوبی و سریلانکا نیز دارای دفتر تجاری است.
 
7 -  گس اساریتی آو ایندیا



  این شرکت نیز از مالکیت دولتی برخوردار بوده و دفتر مرکزی آن در دهلی نو قرار دارد. 4 هزار  کارمند در آن مشغول به کار بوده و از گردش مالی 8 میلیارد دلاری برخوردار است. تاسیس این شرکت در سال 1984 میلادی بوده و برند تجاری آن در سراسر هند شناخته شده است.
 
8 - هندوستان پترولیوم کورپوریشن 



این شرکت دولتی بوده و دفتر مرکزی آن در بمبئی قرار دارد.  بیش از 18 هزار کارمند در آن مشغول فعالیت بوده و گردش مالی آن بیش از 8 میلیارد دلار است.
این شرکت در سال 1974 میلادی تاسیس شده و 51 درصد سهام آن به دولت هند تعلق دارد.

9 - اویل ایندیا لیمیتد 



این شرکت دومین غول اکتشاف هند بوده و دفتر مرکزی آن در آسام قرار دارد. تعداد کارکنان آن 11 هزار نفر بوده و گردش مالی آن 35 میلیارد دلار است. سال تاسیس شرکت اویل ایندیا به سال 1889 میلادی باز می‌گردد و یکی از قدیمی ترین شرکت های نفتی شبه قاره به حساب می‌آید. 
 
 10 -  تاتا پترودینا 



این شرکت در رتبه دهمین شرکت بزرگ صنعت نفت هند قرار دارد. دفتر مرکزی این شرکت در بمبئی قرار داشته و گردش مالی سالانه آن 10 میلیارد دلار است. این شرکت دارای شراکت با چند شرکت بین المللی بوده و در شهرهای آمستردام، پرتس و جاکارتا دارای شعبه فعالیت است. 
 
 
مترجم: محسن داوری
منبع: www.trengingtopmost.com
 


کد مطلب: 17460

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/17460/10-شرکت-بزرگ-صنعت-نفت-گاز-هند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir