۰
۱۰
نظر وارده

آقای مشکین فام٬ لطفا روشنگری

اگر بگویند مجبور بوده است باید تاسف خورد که برای حفظ یک میز حاضریم هر چیزی را امضا کنیم ولی استعفا ندهیم اما مشکین فام نشان داد که در هر دولتی هر سندی که بتواند ابقای وی را تضمین کند امضا خواهد کرد.
آقای مشکین فام٬ لطفا روشنگری
ميزنفت/ متن زیر٬ نظر یکی از مخاطبان و کاربران ميزنفت است که به دلیل اشاره به چند نکته مهم٬ بصورت مجزا منتشر می‌شود:

مصاحبه اخیر مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس شاید برای مصرف داخل از جذابیت خاصی برخوردار باشد ولی برای آنان که در پارس جنوبی فعالیت می‌کنند و با ساختار تصمیم گیری در این شرکت آشنا هستند٬ بسیار عجیب و فرار به جلو بود.

از آقای مشکین فام بسیار بعید بود که برای جمع کردن آرا برای دولت بعد بطور ناشیانه به قاضی رود و روی نقاطی دست بگذارد که خود باید پاسخگوی آن باشد. وی به موضوع ماجرای خریدهای تکراری در فاز 17 و 18 اشاره کرده و اینگونه گفته است که در دولت قبل با این مسائل رو به رو بوده است.

کسانی که در نفت و گاز پارس تردد دارند بخوبی می‌دانند ایشان٬ یک مرتبه توانست به برکت ارتباط با کانون‌های قدرت و تیم آقای شیوا و شاهمیرزایی٬ مدیر مهندسی و ساختمان و بلافاصله مدیر عامل شرکت بزرگی با میلیاردها دلار گردش مالی  همچون نفت و گاز پارس شود .همانطور که بارها گفته شده است ایشان حتی با معیارها اولیه و مقررات داخلی صنعت نفت صلاحیت احراز سمت مدیریت مهندسی وساختمان رو بدلیل اختلاف فاحش رتبه سازمانی نداشت.

اما در مصاحبه اخیر٬ ایشان صراحتا به خریدهای تکراری در فاز 17 و 18 پارس جنوبی اقرار کرده است. باید سوال کرد که اگر پیمانکار کالای تکراری خریداری کرده است شما بعنوان کارفرما - شرکتی که شما مدیرعامل آن هستید - به چه دلیل اسناد خرید را تایید و پرداخت کرده است؟ این خریدهای تکراری  مورد اشاره اقای مدیرعامل شامل چه اقلامی بوده و بارمالی آن  چقدر بوده است؟ آقای مشکین فام بعنوان مدیرعامل و زمانی که در مهندسی و ساختمان بوده است چه اقدام اصلاحی صورت داده است؟

سمت‌های ایشان در نفت و گاز پارس بطور مستقیم با این کلاف سردرگم و تخلف ارتباط داشته است پس چرا ایشان با همه این خریدها موافقت کرده و مجوز لازم را صادر کرد؟ اگر بگویند مجبور بوده است باید تاسف خورد که برای حفظ یک میز حاضریم هر چیزی را امضا کنیم ولی استعفا ندهیم اما مشکین فام نشان داد که در هر دولتی هر سندی که بتواند ابقای وی را تضمین کند امضا خواهد کرد.

نکته دوم اینکه ایشان به مدیریت ضعیف در فاز 17 و 18 اشاره داشته است و آن را یک کلاف سردرگم نامیده است چرا مجری این طرح - حسن بویری -  که حدود 7 سال مجری این طرح بوده هیچگاه به خاطر این کلاف سردرگم مواخذه نشده و در همین دولت ارتقا یافته و مدیرعامل همان شرکتی می‌شود که پیمانکار مجری طرح فازی 17و 18 بوده است . به نظر نحوه مدیریت بر این فازها در دولت یازدهم پیچیده تر از کلاف سردرگم مورد اشاره اقای مشکین فام بوده است.

نکته سوم اینکه با تایید کارفرما همین طرح فازهای 17 و 18 تا 2 میلیارد دلار افزایش هزینه داشته است .باید از اقای مشکین فام سوال کرد چه کسی افزایش مالی سقف پروژه تایید کرده است که حالا رسما اعلام بشه که خریدهای تکراری انجام شده است !

توصیه برادرانه به آقای مدیرعامل جوان اینکه برای انتخابات زحمات همکارانش را زیر سوال نبرد. خود ایشان در حاشیه‌هایی که در خریدها وجود دارد و امروز مدعی است باید پاسخگو باشد و بگوید چرا برخی اسناد امضا شده است و امروز برای فرار به جلو٬ می‌گوید دولت گذشته!
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 17552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضور و نفوذ شیوا و شاهمیرزایی مربوط به دولت دوم احمدی نژاد بودند که بلافاصه با تغییر دولت کنار رفتند‌‌. آقای مشکین فام چند ماه بعد از دولت روحانی در پاییز ۹۲ مسئولیت مهندسی ساختمان گرفت. لذا این بحث غلط است.
کلاف سردرگم ۱۷و۱۸ در فاصله سالهای ۸۶ تا ۹۱ شکل گرفت که نه مشکین فام و نه بویری مسئولیتی نداشتند‌. بویری هم در سال ۹۱ مسیول این طرح شد. پرداخت تکراری ای هم به دستور آنها انجام نشده است. آقای بویری و مشکین فام با کمک هم به سختی این کلاف را در ۴ سال گذشته، باز کردند.
Iran, Islamic Republic of
اقاي مشكين فام حافظه شان همانند حافظه گروهبان شده است.
Iran, Islamic Republic of
گلدن گروپ به عنوان بزرگترين خريد تكراري در سال ٩٣ اتفاق افتاد
Iran, Islamic Republic of
کی بود کی بود من نبودم !
احمدی..نفت وگاز
Iran, Islamic Republic of
بهتر است آقای مشکین فام درخصوص فشارهای عجیب وغریبی که به مجریان طرحها در خصوص به کارگیری شرکتهای لایسنسور خارجی نظیر اکسنس وپروزرنات و...که در زمان تحریم دست ما را درپوست گردو گذاشتند وحالا بعد از برجام در پی مطالبات سنگین خود از پروژه های ملی هستند هم شفاف عمل نمایند وبگویند به چه دلیل پشت جریان پول زور دادن به خارجی هایی قرار گرفته اند که درزمان تحریم های ظالمانه حتی جواب ایمیل کارشناسان نفت وگاز را هم نمی دانند؟چه دستهایی پشت پرده این حمایتهای مافیایی است؟؟
مرتضی
United States
مشکین فام اقدامات و قراردادهای غیرفنی قطعا پیکیری و باید پاسخگو باشی...
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
برادر محترم چرا تحمل موفقیت دیگران را نداریم؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت به اين ميز و خفت بعد از آن....
کارشناسان فنی
Iran, Islamic Republic of
سلام بزرگوارهرچند خیلی به خودت زحمت دادی وپاسخ تهیه کردی . اما بهتربود این پاسخ را فلاح نژ/علی ابادی وخود مشکین فام تهیه میکردند .چون این متنرا نوشته بودند .فقط توسط مشکین فام قرائت شداگر بخواهیم ازمنظر جمابعالی به موضوع نگاه کنیم توهین بسیاربزرگی به کارکنان شرکت کرده اما همین اقا تمام این مصیبتهارا باتائیداسناد بدون کنترل کیفی انجام وصرفابرای ابقاهرکاری را خواهد کرد بخودتان زحمت ندهید چه این دولت چه هردولتی بیاید قطعا ایشان باید برود
خرم
Iran, Islamic Republic of
به گل نشستن نفت وگاز توسط مشکین فام مبارک باد قطعا فرداها یی وجود داردمشکین فام خودت برو قبل از اینکه همینهایی که به تو انشا میدهند وتو میخوانی ابروی باقیمانده ات را ببرند