۰
۱
فوتونگار ميزنفت/

5 شهر گران قیمت صنعت نفت و گاز دنیا

در سایه تلاش شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز برای یافتن منابع هیدروکربوری در مناطق دورافتاده دنیا و سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در کشورهای در حال توسعه، باعث شده تا این مناطق به شهرهایی پرهزینه و گران قیمت تبدیل شوند.
5 شهر گران قیمت صنعت نفت و گاز دنیا
ميزنفت| در سایه تلاش شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز برای یافتن منابع هیدروکربوری در مناطق دورافتاده دنیا و سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری در کشورهای در حال توسعه، باعث شده تا این مناطق به شهرهایی پرهزینه و گران قیمت تبدیل شوند.

هم اکنون در چند شهر آفریقایی میزبان شرکت های نفتی برای خریداری یک پیراهن باید پول زیادی بپردازید. در ادامه با ۵ شهر گران قیمت میزبان صنعت نفت و گاز آشنا می شویم احتمالا شما نیز با مشاهده نام تعدادی از این شهرها بهت زده می شوید:


 ۱. پرت. استرالیا  



در فهرست ۵۰ شهر پرهزینه و گران قیمت دنیا، ۵ شهر در استرالیا قرار دارند. دلار استرالیا یک ارز قدرتمند بوده و به همین دلیل سطح قیمت ها در این کشور، بالا است. شهر نفتی پرت در غرب استرالیا قرار داردو در سایه توسعه پرشتاب صنعت انرژی استرالیا در یک دهه اخیر، شهرهای میزبان شرکت های نفتی با رشد جمعیت ۳ تا ۴ درصدی و حدود سه برابر نرخ رشد جمعیت کشور استرالیا روبرو هستند. شرکت شورون که پروژه ۴۵ میلیارد دلاری گورگون را در دست اجرا دارد به همراه شرکت شل مجری طرح اف ال ان جی پریلود، دفاتر خود را در این شهر راه اندازی کرده اند.


۲. مسکو. روسیه



 در دوره های مسئولیت ولادیمیر پوتین به عنوان رییس جمهور، نخست وزیر و رییس جمهور روسیه، وی سرمایه گذاری هنگفتی در بخش نفت و گاز انجام داده است. با وجود فاصله زیاد مسکو از میادین نفت و گاز، دفاتر تعداد زیادی از شرکت های بزرگ نفتی داخلی و خارجی در این شهر فعال است. تعدادی از میلیاردهای روسی نیز شهر مسکو را برای زندگی برگزیده اند. بدین ترتیب مسکو به پنجمین شهر گران قیمت دنیا و یکی از شهرهای پرهزینه صنعت نفت و گاز تبدیل شده است. هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان لوکس دو خوابه غیرمبله در مسکو ۴۶۰۰ دلار و یا بهای یک فنجان قهوه ۸.۲۹ دلار است. و با وجود نگرانی های جهانی در مورد دخالت کرملین در بازار انرژی این کشور، همچنان شرکت های زیادی خواهان حضور در پروژه های صنعت نفت و گاز مردان یخی هستند.  


۳. جوبا. سودان جنوبی    



این کشور جدا شده از سودان در جولای سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام استقلال کرد. بخش گسترده ای از ذخایر نفتی سودان نیز به این کشور تعلق گرفته است. هم اکنون شرکت های سی ان پی سی !ن چین، او ان جی سی هند و پتروناس مالزی توسعه و تولید از میادین این کشور را بر عهده دارند. سقف تولید میادین سودان جنوبی ۳۰۰۰۰۰ بشکه در روز است. حضور نیروهای سازمان ملل به دلیل وقوع جنگ داخلی در سال های گذشته از دلایل رشد قیمت ها در این شهر است. هزینه چند هزار دلاری اجاره یک آپارتمان در این شهر برای بسیاری از افراد بهت آور است.    

  ۴. استاوانگر. نروژ    



از دیرباز کشورهای منطقه اسکاندیناوی مناطقی گران قیمت بوده اند. در سه سال گذشته، شهر اسلو پایتخت نروژ از توکیو در فهرست گران ترین شهرهای دنیا سبقت گرفته است. مرکز صنعت نفت و گاز نروژ، شهر استاوانگر بوده و به دلیل قدرتمند بودن کرون نروژ، هزینه ها در این شهر بسیار
بالا است. در این شهر علاوه بر مراکز دانشگاهی، صدها شرکت سازنده تجهیزات صنعت نفت و گاز مشغول فعالیت هستند.  

۵. لواندا. آنگولا  



در کمتر از یک دهه پس از پایان جنگ داخلی در آنگولا، این کشور آفریقایی به یکی از مناطق جذاب صنعت نفت و گاز دنیا تبدیل شده است. آنگولا دومین تولیدکننده نفت آفریقا پس از نیجریه بوده و شرکت بی پی سرمایه گذاری هنگفتی در طرح های این کشور اجرا نموده است.  تولید روزانه کنونی آنگولا ۱.۷ میلیون بشکه در روز بوده و مجموع ذخایر نفت کشف شده ۱۳ میلیارد بشکه است. بهای یک پیراهن در این شهر ۲۰۴ دلار و برای اجاره یک آپارتمان دوخوابه باید ماهانه ۶۵۰۰ دلار پرداخت کرد. این عدد دو برابر بیش از قیمت آپارتمانی مشابه در شهر ملبورن استرالیا است!


نویسنده: جان ماین وارینگ
منبع: www.rigzone.com
مترجم: محسن داوری
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 17627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی حسین درخشان
Iran, Islamic Republic of
مطالب مفیدی بود سپاسگزارم