۰
۲
فوتونگار ميزنفت/

5 میدان بزرگ نفتی دنیا را بشناسید

5 میدان بزرگ نفتی دنیا را بشناسید
ميزنفت/ با وجود وقوع انقلاب منابع غیرمتعارف و معرفی فناوری شکست هیدرولیک، همچنان سهم منابع متعارف در تامین انرژی مورد نیاز دنیا بسیار بیشتر از نفت شیل است. هرچند تعداد زیاد از آنها در نیمه دوم عمر خود قرار داشته و از تولید نزولی برخوردارند. در ادامه با ۵ میدان مهم نفتی دنیا آشنا می شویم:    

1 - میدان قوار. عربستان



از دهه 1950 میلادی تولید از این میدان فوق عظیم آغاز شده است. ذخیره نفت باقیمانده این میدان 70 میلیارد بشکه تخمین زده می شود. باید دانست که در دهه گذشته میلادی، دوره اوج تولید میدان قوار اتفاق افتاده است، هرچند به دلیل فقدان شفافیت از سوی شرکت آرامکو، تردیدهایی در مورد زمان دقیق این رویداد وجود دارد. تولید کنونی این میدان ۵ میلیون بشکه در روز و بزرگترین میدان دنیا از نظر میزان ذخایر و برداشت می باشد.

2- میدان بورگان. کویت  


 

این میدان نیز در خاومیانه قرار دارد و در سال 1938 میلادی کشف شده است. اما تولید از آن 10 سال بعد آغاز گردید. ذخیره این میدان 66 میلیارد بشکه اعلام شده و نیمی از ذخایر کویت را در خود جای داده است. تولید روزانه آن نیز 1.1 تا 1.3 میلیون بشکه اعلام شده است.

3-  میدان صفانیه. عربستان



   این میدان بزرگترین میدان نفتی فراساحلی دنیا به شمار می رود. ذخیره نفت آن 50 میلیارد بشکه و تولید روزانه آن 1.5 میلیون بشکه اعلام شده است. این میدان نیز به دلیل گذشت شش دهه از زمان آغاز برداشت آن، بالغ محسوب می شود. هرچند شیوخ ریاض تلاش زیادی برای تداوم تولید از آن اجرا نموده اند.

4-  میدان رمیله. عراق  



این میدان بزرگترین میدان نفتی عراق بوده و از 17.8 میلیارد بشکه ذخیره برخوردار است. دو شرکت سی ان پی سی چین و بی پی انگلستان تولید از این میدان را بر عهده دارند. تولید کنونی این میدان از مرز 2 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

5- میدان قرنه غربی-2



ذخیره نفت این میدان 13 میلیارد بشکه بوده و شرکت لوک اویل پیمانکار توسعه آن است.براساس اعلام مقامان صنعت نفت عراق، تا پایان سال جاری تولید آن از مرز 1.2 میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.


  منبع: اویل پرایس
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 17767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مریم
Iran, Islamic Republic of
زحمت بكشيد اون arabian gulf را از نقشه حذف كنيد.از شما خيلي بعيده همچين نكته اي را ناديده بگيريد
علي
Iran, Islamic Republic of
در عكس ايتم شماره 2 میدان بورگان. کویت خليج عربي استفاده شده درانتشار مطالب دقت شود و ضمنا عكس اصلاح گردد