۰
فوتونگار ميزنفت/

5 شرکت پیشرو در افزایش ضریب بازیافت

شرکت رویال داچ شل یک ساختار یکپارچه فعالیت در زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز دارد. فعالیت در بخش افزایش ضریب بازیافت یکی از حوزه های کلیدی در دامنه فعالیت های این غول صنعت نفت محسوب می شود.
5 شرکت پیشرو در  افزایش ضریب بازیافت
ميزنفت/ موسسه تکناویو در گزارش بازار خدمات افزایش ضریب بازیافت نفت در سال های 2017 تا 2021 میلادی، 5 شرکت پیشرو در این بازار را معرفی کرده است. براساس این گزارش، بازار این خدمات پیشرفته در پنج سال آینده با رشد 11 درصدی همراه خواهد بود. رقابتی بودن از ویژگی های این بخش به شمار می آید و شرکت های بریتیش پترولیوم، شورون، هالیبرتون، رویال داچ شل و شلمبرژر رهبران این بازار خواهند بود.

رقابت در این بازار در بخش های هزینه، کیفیت و سهم بازار بوده و با سقوط قیمت نفت و گاز در 3 سال گذشته، این صنعت با شرایط دشواری روبرو شده است. در بازار فناوری های افزایش ضریب بازیافت، ده ها شرکت بین المللی و منطقه ای مشغول به کار هستند و رقابت چشمگیری در این صنعت نوظهور وجود دارد.

شرکت های ارایه دهنده خدمات افزایش ضریب بازیافت تمرکز خود را در پژوهش و فناوری افزایش داده تا هزینه های آنان کاهش یافته و اثربخشی عملیات افزایش ضریب بازیافت بالاتر رود. ما در این صنعت، شاهد تولید محصولاتی با گرانروی بالاتر از گذشته هستیم که در صورت مخلوط شدن با آب می توانند نفت بیشتری را جذب ‌و استخراج کنند. از سوی دیگر، تولید و استفاده از محصولات با قابلیت تجزیه زیستی از مزایای زیست محیطی برخوردار خواهد بود. در ادامه با 5 شرکت پیشرو در بازار افزایش ضریب بازیافت نفت آشنا می شویم:    

1-  بریتیش پترولیوم



این شرکت بین المللی نفت و گاز در سراسر دنیا حضور دارد. اکتشاف، توسعه و تولید از منابع نفت و گاز طبیعی، حوزه های اصلی فعالیت این غول انگلیسی را تشکیل می دهد. در بخش میان دستی نیز این شرکت در حوزه های انتقال فرآورده، ذخیره سازی و پالایش فعالیت می کند. شرکت بریتیش پترولیوم با توسعه فناوری های پیشرفته افزایش ضریب بازیافت و بهره گیری از اطلاعات زمین شناسی مخازن و داده های برخط تلاش می کند تا نقش آفرینی خود در بخش بالادستی را گسترش دهد.

2 -  شرکت شورون  



این شرکت آمریکایی در شمار رهبران بازار جهانی انرژی بوده و در بخش های اکتشاف، تولید و انتقال نفت خام گاز طبیعی و فرآورده های نفتی فعالیت دارد. شرکت شورون در بخش فروش سوخت خودرو و روان کننده ها نیز فعالیت گسترده ای دارد. حضور در صنعت پتروشیمی همراه با تولید برق، انرژی زمین گرمایی و سوخت زیستی در دستور کار این شرکت قرار دارد.    

3 -  هالیبرتون



این شرکت آمریکایی یکی از بزرگترین ارایه دهندگان خدمات اکتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز در دنیا است. این غول صنعت بالادستی خدمات متنوعی در بخش فناوری های ازدیاد برداشت به مشتریان خود ارایه می نماید.

4 -  رویال داچ شل



  شرکت رویال داچ شل یک ساختار یکپارچه فعالیت در زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز دارد. فعالیت در بخش افزایش ضریب بازیافت یکی از حوزه های کلیدی در دامنه فعالیت های این غول صنعت نفت محسوب می شود.  

5 - شلمبرژر



این شرکت مجموعه متنوعی از خدمات نفتی شامل لرزه نگاری، ارزیابی سازند، فناوری ها و تجهیزات حفاری، سیمان کاری، تکمیل چاه و مدیریت پروژه را ارایه می کند. عملکرد این شرکت در مطالعه میدان های هیدروکربوری، اجرای آزمایشی طرح پیشنهادی و عملیاتی نمودن افزایش ضریب بازیافت در اکثر مناطق دنیا با موفقیت های چشمگیری همراه بوده است.

منبع: www.epicos.com
مترجم: محسن داوری
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 17951
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *