۰
۱۰
​فریاد عجل علی حضورک

برای مردی که «می‌خواهد بماند»

برای مردی که «می‌خواهد بماند»
ميزنفت/  همه ظرفیت‌ها بکار گرفته شده است تا بماند آنی که «می‌خواهد بماند». فریادهای «عجل علی حضورک» برای وزیر نفت سر داده می‌شود و فردا هم قرار است در دانشگاه صنعتی شریف این فریاد یکصدا شنیده شود. یکی از نزدیکان ژنرال بازیگردان این صحنه است و با تماس‌هایی که با مدیران شرکت‌های نفتی برقرار کرده است از آن‌ها خواسته است تا کارکنان «جوان» خود را راهی دانشگاه صنعتی شریف کنند.

 مثلا قرار است یک همایش خودجوش و اجتماعی باشد با عنوان پرطمطراق جوانان «توسعه گرای» نفت. کمپینی که در دوران انتخابات فعالیت‌های انتخاباتی می‌کرد٬ هر روز به کارکردی جدید تغییر ماهیت می‌دهد و امروز عنوان توسعه گرا را برای خود برگزیده است. لیدرهای این کمپین از دانشجویان وزیر نفت بودند که امروز دیگر دانشجو نیستند٬ بلکه در صنعت نفت مدیر هستند!

از بیرون نفت آمده‌اند و می‌خواهند فردا این پیام را مخابره کنند که زنگنه باید باشد. در غیاب نفتی‌ها صحنه سازی‌ها به سرشاخه‌هایی رسیده است که با نفت بیگانه هستند و نفعشان در ابقای فردی است که «می‌خواهد بماند». در ابتدا گفتند برای حضور در این مراسم به ثبت نام نیاز است ولی امروز نوشته‌اند که حضور آزاد است! به یکدیگر می‌گویند همه باید بیایند تا نشان دهیم ما برای مردی که «می‌خواهد بماند» متحد هستیم. جوانان را به بازی می‌گیرند تا کهولت سن را بپوشانند و تلقین می‌کنند که شاید وزیر نفت پیر باشد اما جوانان پشت او هستند. 

نمایش فردا یکی از آخرین تلاش‌ها برای ابقای وزیر نفت است. اوضاع برای ژنرال مساعد نیست و اینگونه صحنه سازی‌ها با هنرنمایی تورج دهقان و علیرضا صادق آبادی و چند ذینفع دیگر٬ درصدد است تا صندلی‌ها را حفظ کند. اگر فردا شبکه‌های مجازی را پر دیدید از بازی‌های کمپینی و سخنرانی ‌های آنچنانی چندان تعحب نکنید. قرار است پروپاگاندایی شکل بگیرد با این مضمون که ما می‌خواهیم بماند کسی که «می‌خواهد بماند». 

حتی خود وزیر نفت هم این تصور را نمی‌کرد روزی برای ماندن به چنین نمایش‌هایی تمسک بجوید و این٬ اعجاز «قدرت» است که به فرموده امام صادق(ع)٬ حبش آدمی را هلاک می‌کند. فردا «شویی» بزرگ برگزار می‌شود و عاقبتش مشخص نیست که چیست اما بیشتر از خود آقای وزیر٬ یکی از مشاورانش مملو است از اضطرابی که برای سلامتش خطرناک است. اینکه وزیر نفت بماند یا نماند مهم نیست ولی نمایش فردا قصد دارد از زنگنه قهرمانی بسازد که مصدق را به زیر بکشاند و جایش تمثال ژنرال را بنشاند. فردا در غیاب نفتی‌های اصیل٬ نسل یک شبه معتکف می‌شوند.

می‌خواهد بماند...
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 18455
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر بحث خدمت کردن است نیازی به این کارها نیست چیزی که اکثرمون فقط ادعای ان رو داریم جز رزمنگان وشهدای عزیز که اثبات کننده این موضو ع هسند
حسن
Iran, Islamic Republic of
نباید نام دکتر محمد مصدق با وجود چنین شخصی لوث شود. دکتر محمد مصدق یک تاریخ تکرار نشدنی و منشا جریان تنومند روشنفکری در ایران است. قابل مقایسه با پیرمردی هیستریکی که نه اهل مطالعه است, نه تخصصی دارد و نه تعهدی نسبن به قوانین کشور کاری حقیرانه است.
اما در خصوص این شخص بر هرکس پوشیده نیست اگر رخت تعصب و جناهای مافیایی را به کنار بزند و اصول منطق پیش بگیرد به این نتیجه برسد وزارت نفت ویران شد. درست این بود که وجود ایشان و هجوم مشتی جوان ابله و خودسر و بی سواد به وزارت نفت را با حمله مغولان مقایسه کنید.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره اينا هم بايد سهمشونو از سفره بردارن ديگه
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
سایت وزارت نفت یه یادداشت مزخرف با عنوان "میخواهند که بماند" را در پاسخ به همین مطالب شما منتشر کرده که کوچکترین استدلال و منطق و مستنداتی در آن نیست. اظهر من شمس است که شخص نگارنده آن مطلب، دیدگاه و علایق شخصی خود را متوهمانه به اصناف مختلف فعال در حوزه نفت تعمیم داده. در این یادداشت به خوبی مشهود است که نون به نرخ روزخورانی که در ولایت زنگنه ذوب شده اند و ژست های روشنفکری و امروزی هم به خود میگیرند، کاملا از حال و احوال صنعت نفت و کارکنان آن و دلخواسته های آنان بی خبرند، در حالی که در مرکز اطلاعات صنعت نفت کار می کنند. آنها بی انکه بدانند استحاله شده اند و خودخواسته به فیلتر و مجیزگوی وزیر نفت و اعوان و انصارش تبدیل شدن و از هر گونه تحلیل و هوش و خرد رسانه ای بی بهره اند. ای کاش حرمت قلم را پاس بدارید و این گونه با خودشیفتگی، آرا و نظرات خود را به خورد مخاطبان ندهید و به آنها تحمیل نکنید.
Iran, Islamic Republic of
برای وزیر نفت متاسفم او خود به خوبی می داند که کسی از کارکنان نفت او را قبول ندارد پس بهتر است برود
زنگنه باید با خود شصادق باشد
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه کدام جوان گرایی نگاهی به چهار معاونتان در شرکتهای پالیش و پخش ،گاز،نفت و پتروشیمی بیاندازید همه بازنشسته شدهاند و شما به فکر تمدید بازنشستگی آنها هستید با این کار همه انگیزه را از کارکنان نفت گرفته اید از خدا طلب بخشش کنید و بروید که بروید
نفتی
Iran, Islamic Republic of
تیتر اشتباه است؛
نامردی که می‌خواهد بماند
محمد امين زماني
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالي.

آقاي زنگنه منابع انساني نفت وشركت هاي تابعه رانابود كرد.وروزبه روز منابع انساني بي انگيزه تر ميشونند.عواملي مثل.عدم توجه به منابع انساني وعدم اجراي ماده ده.جلوگيري ازتعديل مدرك تحصيلي كاركنان .عدم اجراي قوانين ومقررات ايثارگران.مشخص نكردن وضعيت كاركنان رسمي شركت هاي واگذارشده به بخش شبه دولتي وخصولتي .وغيره باعث بي انگيزه شدن منابع انساني وعدم تعهد وتعلق سازماني وباعث فرسودگي منابع انساني شده است.با تشكر
Iran, Islamic Republic of
زندگی به چه قیمتی؟ تصاحب مقام به چه قیمتی؟ واقعا حدیث درستی است که فرمود: برخی آدم ها هر چه پیرتر می شوند مثل عجوزه ای دنیاپرست میگردند.
Iran, Islamic Republic of
گروهبان تو را بخدا دست از سر نفت بردار!!!!