۴
۲
از همایون انصاری بیشتر بدانیم

دلال بزرگ نفتی - گازی کیست؟

همایون انصاری - عصر نفت
همایون انصاری - عصر نفت
ميزنفت/ نام همایون یا مهرداد انصاری از آن دسته نام‌هایی استکه در صنعت نفت بسیار شنیده شده است. کمتر مدیری را می‌توان یافت که نام وی را تداعی کننده فعالیت‌های دلالی نداند، و نداند که وی با چه ابزار و قدرتی همچنان به فعالیت‌های دلالی مشغول است. همایون انصاری ساکن دوبی است و بیشتر فعالیت‌های خود را در بالادست دنبال می‌کند.

وی از جمله افراد موثر در پرونده کرسنت است که هیچگاه نام وی در این پرونده به درستی شنیده نشد چرا که عمده فعالیت‌ای وی در حوزه دکل حفاری است بطوری که یکی از شرکت‌های خصوصی کشور چند سال پیش دو دکل حفاری بسیار ضعیف از این دلال خریداری کرد و بابت این معامله 25 میلیون دلار به جیب انصاری تزریق شد.

طباطبایی و انصاری رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و هر دو نیز در فسادهای بزرگ نفتی از کرسنت گرفته تا معامله دکل‌های حفاری حضور چشمگیری داشتند. انصاری دولت خاصی نمی‌شناسد، در ایران هر دولتی که راس کار باشد کار خود را می‌کند و برایش فرقی نمی‌کند چه کسی طرف معامله اوست. شرایط جذابی که ارائه می‌کند و نفوذی که بر روی برخی مدیران نفتی دارد موجب شده تا وی در حوزه دلالی برند معروفی در میان اهالی نفت باشد.

روزنامه کیهان در 19 شهریور 87 با افشای سفر مدیرعامل شرکت کرسنت به تهران برای احیای قرارداد خرید گاز این شرکت از ایران و نقش وزیر کشور وقت در مذاکره با وی نوشت:« رابط اصلی در این ماجرا شخصی بنام «همایون انصاری شیرازی» است که مدت ها ساکن لندن بود و اکنون به امارات نقل مکان کرده است. این شخص به زد و بند، فساد مالی و فعالیت های سیاسی علیه ایران اسلامی معروف است.»

ماجرای انصاری شیرازی به همین‌جا ختم نمی‌شود. بعضی مدیران نفتی می‌گویند وی نفوذ بی‌نظیری در معاملات خارجی نفتی ایران دارد و در اغلب معاملات نفتی ایران از خرید دکل گرفته تا قراردادهای توسعه میادین یا صادرات گاز می توان نشانی از او یافت.

یکی از سایت‌های خبری در فروردین 88 دو ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در گزارشی با عنوان« ارتباط یک آقازاده با دلال بزرگ کرسنت برای فعالیت بر علیه دولت» نوشت:« در ماجرای فروش گاز ایران به امارات که از طریق شرکت کرسنت صورت می‌گرفت شخصی به نام همایون انصاری شیرازی دلالی آن را بر عهده داشت که از کسانی است که با برقراری ارتباط های گسترده رشوه‌های میلیاردی برای منعقد شدن این قرار داد پرداخت و رد و بدل کرده بود. اما با توقف این قرار داد، برخی از افراد و شخصیت‌های سیاسی با استفاده از ارتباطی که با انصاری دارند قصد بهره‌برداری‌های خاص سیاسی دارند. چرا که انصاری که از سرمایه داران بزرگ دبی و از شرکای شیخ محمد حاکم دبی به شمار می‌رود سابقه فعالیت‌های سیاسی گسترده علیه نظام اسلامی را در کارنامه خود دارد و همین سابقه، سبب شده تا از او و دارایی‌اش برای برهم زدن معادلات سیاسی کشور استفاده شود.»

این سایت همچنین از سفر یکی از آقازاده‌های مشهور به امارات برای دیدار با انصاری خبر داده است:«نکته شنیدنی اینکه چند ماه پیش و هم زمان با تعلیق دوباره قرار داد کرسنت فرزند یکی از شخصیت های سیاسی که به همراه خانواده‌اش دستی در معاملات میلیاردی دارد با سفر به دبی به دفتر انصاری رفته و از وی به دلیل بدرفتاری! صورت گرفته عذرخواهی می‌کند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از سال 65 به این بازداشت اشاره کرده و درباره آن نوشته است:« آقای میر عماد دادستان تهران اطلاع داد که رد پای [همایون] انصاری [شیرازی] متهم را در منزل [مصطفی] کفاش زاده پیدا کرده اند . آقای [محمد علی] انصاری از بیت [امام ] آمد و از رفتن ماموران به خانه یکی از خدمتگزاران بیت شکوه کرد و گفت انصاری [شیرازی] را در منزل یکی از آنها گرفته اند.»
 
 
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 18474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر ارجمند
Iran, Islamic Republic of
سلام
از انصاری برای گفتن بسیار است. دلال، کار چاق کن و از همه مهمتر یک آدم خیلی هوشمند که متوجه شده مدیران در هر سطحی قابل خریداری هستند.

حالا فرصت شد در خصوص مدیرانی که با ایشان رفت و آمد دارند گپ کوتاهی می زنیم. البته اگر عصر نفت منتشر کنند...
Iran, Islamic Republic of
از طباطبايى قمار باز هر چى بگى بعيد نيست. خدا از اينها نگذره كه مثل خفاش عصاره صنعت نفت رو ميمكنند