۲
۵
اتفاقی تاسف برانگیز از سوی وزارت نفت

بی تفاوتی محض به درگذشت خالدی

​در روزهای ماندن یا نماندن بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت بود که احمد خالدی معاون اسبق بین الملل وزارت نفت درگذشت و این خبر با هیچ واکنشی از سوی وزارت نفت مواجه نشد. ولو یک پیام تسلیت!
بی تفاوتی محض به درگذشت خالدی
به گزارش ميزنفت، وزیر نفت که برای فوت مرحوم مرتضی پاشایی پیام تسلیت داده و در مراسم ختم وی حاضر می‌شود تا به امروز هیچ واکنشی از خود نشان نداده که هیچ، حتی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت هم این خبر را سانسور کرد. شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) هم بدون پوشش خبر درگذشت مرحوم خالدی نشان داد خط کش‌های سیاسی در وزارت نفت توانسته است اخلاق را زیر پا بگذارد.

خالدی حدود 4 سال مسئولیت معاونت بین الملل وزارت نفت را برعهده داشت و زنگنه در سال 92 یکی از نخستین احکام خود را برای برکناری وی اختصاص داد که البته نقدی به آن وارد نیست ولی اینکه معاون اسبق وزارت نفت به دیار باقی می‌شتاید و وزارت نفت هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد تامل برانگیز است. البته با توجه به فعالیت خالدی در معاونت اقتصادی شورای عالی امنیت ملی و حضور وی در سر و سامان دادن به پرونده کرسنت، چنین بی تفاوتی‌هایی چندان هم غیرقابل پیش بینی نبود.

سایر رسانه‌های همسو با وزارت نفت نیز با سانسور خبر درگذشت خالدی همان راهی را در پیش گرفتند که دیکته شده بود. سبقه چنین بی تفاوتی‌هایی مصادیق فراوانی دارد. به عنوان نمونه مرحوم شهرام محمدی کارگر فداکار پتروشیمی مارون که جان خود را فدای کارگران دیگر کرده و بر اثر سوختگی در بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرده بود، با بی توجهی وزارت نفت مواجه شد که در نهایت با فشار رسانه‌ها، وزیر نفت مجبور به صدور پیامی برای مرحوم محمدی شد.

ارزش‌های اسلامی که مورد تاکید شخص وزیر نفت است متاسفانه به راحتی زیرپا گذاشته می‌شود و برای معاون اسبق بین الملل وزارت نفت نه پیام تسلیتی صادر می‌شود و نه در رسانه رسمی وزارت نفت به آن اشاره‌ای می‌شود. وزیر نفت که لبخند معروفش در قاب عکسی که با فرهاد مجیدی به ثبت رسیده، بهتر بود با رعایت ارزش‌های اسلامی و حرفه‌ای پیام تسلیتی را صادر می‌کرد که چنین اقدامی، نشانه پایبندی به اصول کاری است. اینکه خالدی چه اختلاف دیدگاهی با جریان امروز غالب در وزارت نفت دارد مهم نیست، مهم آن است که برای فردی که 4 سال مسئولیت معاونت بین الملل را بر عهده داشته است حداقل خبررسانی شود اما چه می‌شود کرد که معیارها برای مورد، هر چه می‌تواند باشد جز اخلاق مداری. 
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 18554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با ضرری که خالدی به نفت و به کشور زد امیدوارم روز قیامت پاسخی برای هشتادمیلیون ایرانی داشته باشد...
حقیقت بین
Iran, Islamic Republic of
برادر، من او را دیده و در حقیقت درکش کرده بودم. ذره ای بیت المال را به راحتی که هیچ، به سختی نیز به کسی نمی داد. او غریب زندگی کرد از مال دنیا به قلت داشت و غریب از دنیا رفت پس بدان و سخن روا بدار !!که مسولیت سنگین است و راه پر خطر
Iran, Islamic Republic of
افسوس بیخردان درخواب هستند واندکی به خودشان زحمت جستجو نمیدهند وهر چه از دهان وفکرشون بر میاید میگویند وفردایی دیگر نیست که جوابگوی باشی
Iran, Islamic Republic of
با ضرری که خالدی به نفت و به کشور زد امیدوارم روز قیامت پاسخی برای هشتادمیلیون ایرانی داشته باشد...
Iran, Islamic Republic of
مرد تاثیر گذار و گمنامی بود