۰
فوتونگار ميزنفت/

10 میلیاردر روسیه و چند نفتی

در کشور روسیه، میلیاردرهای زیادی زندگی می کنند که انتخاب 10 میلیاردر برتر از میان آنها به دلیل ماهیت اقتصاد شبه دولتی، کاری دشوار و چالش برانگیز است. ما براساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه ال بی سی روسیه، فهرست 10 میلیاردر برتر روس تبار را تهیه کرده ایم. با ما همراه شوید:
10 میلیاردر روسیه و چند نفتی
1. آلکسی مورداشف


وی در 51 سالگی، از هیچ، یک امپراطوری 18.1 میلیارد دلاری را بنا نهاده است. وی اعلام نموده در کودکی، خانواده اش با کوپن های رفاهی دولت امرار معاش می کرده و والدین آلکسی در کارخانه فولاد مشغول به کار بوده اند.
وی پس از فارغ التحصیلی در رشته ام بی ای از دانشگاه نورثومبریا، به روسیه بازگشت تا بر صنعت فولاد سلطه یابد. پس از خریداری شرکت سوراستال در سال 1996 میلادی، آلکسی به مدت دو دهه در این صنعت به فعالیت پرداخت. وی در سال 2015 میلادی، اعلام بازنشستگی کرد. مورداشف همچنان بخشی از سهام شرکت تی یو ای به عنوان بزرگترین شرکت گردشگری دنیا به همراه چند معدن طلا و شرکت های مهندسی را در اختیار دارد.

2. ولادیمیر لیسین

یکی دیگر از غول های صنعت فولاد، براساس گزارش مجله فوربس از مجموع ثروت 17.3 میلیارد دلار برخوردار است. این میلیاردر خودساخته، کار خود رابه عنوان یک مکانیک در سیبری آغاز کرد. وی در سال 1991 میلادی روانه روسیه شد. لیسین با پیوستن به گروه ترنس ورلد، اکثر سهام شرکت نوولیپیتسک از شرکت های بزرگ صنعت فولاد را خریداری کرد. در سن 61 سالگی، وی مالک هولدینگ یونیورسال کارگو لجستیکس و چند شرکت بزرگ دیگر است. تجریات وی در صنعت فولاد از مشوق های نگارش بیش از 100 مقاله در مورد دانش متالورژی بوده است.

3.لیونید میخلسون


وی بنیانگذار و مدیر شرکت نواتک است که تولیدکننده گاز طبیعی است. به علاوه، وی مدیرعامل شرکت سیبور، فعال در زمینه پالایش گاز طبیعی و محصولات پتروشیمی است. مجموع دارایی های کنونی وی در سن 52 سالگی، 16.3 میلیارد دلار است. وی سه دهه پیش، کار خود را به عنوان سرکارگر پروژه های عمرانی آغاز کرد. وی به هنر علاقمند بوده و مجموعه ای گران قیمت از آثار هنری را جمع آوری کرده است.

4. علیشر عثمان اف

 

این میلیاردر روسی دارای حوزه های کاری متفاوتی است. اما مهمترین بخش از دارایی های وی در شرکت متالواینوست قرار دارد. همچنین وی در شرکت های کومرسانت (یک موسسه انتشارات)، مگافون (دومین اپراتور شبکه تلفن همراه روسیه)، میل دات آر یو (بزرگترین شرکت اینترنت روسیه) و چند شرکت دیگر سهامدار است. وی در 63 سالگی در مجموع 15.4 میلیارد دلار دارایی دارد.

5. گنادی تیمچنکو

 

تیمچنکو از شرکای لیونید میخلسون در مدیریت دو شرکت سیبور و نواتک است. وی در 64 سالگی 14 میلیارد دلار دارایی دارد. تیمچنکو به دلیل روابط تنگاتنگ با ولادیمیر پوتین در شمار قدرتمندترین مردان روسیه به شمار می رود.

6. میخاییل فریدمن

 

در سال 1989 میلادی وی آلفا گروپ را با همکاری جرمن خان و آلکسی کوزمیچف تاسیس کرد. وی به عنوان مدیر عامل شرکت تی ان کی- بی پی به مدت 9 سال فعالیت کرده است. در سال 2013 میلادی، وی سهام خود را یه مبلغ 5.1 میلیارد دلار واگذار کرد. همچنین وی در سال 1990 میلادی، آلفا بانک را تاسیس کرد که امروزه بزرگترین بانک خصوصی روسیه است. وی در 52 سالگی 15.2 میلیارد دلار سرمایه دارد.

7. ولادیمیر پوتانین

 

بخش اعظم ثروت پوتانین از فعالیت در صنعت فلزات و پس از خریداری 30 درصد سهام شرکت نوریلسک نیکل در سال 1995 میلادی به دست آمده است. علاوه بر این، وی از بنیانگذاران اونکسیم بانک است که در بخش های کشاورزی، بیمه، رسانه، نفت و مهندسی فعالیت دارد.
مجله فوربس اعلام کرده وی در سن 5 سالگی از 14.4 میلیارد دلار دارایی برخوردار بوده و از جمله میلیاردرهای سرشناس روسیه به شمار می رود.

8. آندره ملنیچنکو

 

وی کار خود را با کار در بازار صرافی ارز آغاز کرد. بعدها وی بانک ام دی ام را تاسیس نمود. فعالیت در صنعت کود شیمیایی با خرید شرکت یوروچم، تجارت زغال سنگ در شرکت سویک و تولید برق از طریق خرید سهام شرکت اس جی کی، از دیگر فعالیت های وی به شمار می رود. وی هم اکنون 14.2 میلیارد دلار سرمایه دارد و تنها 45 سال سن دارد.

9. واجیت آلیکپیروف

 

مدیر عامل لوک اویل به عنوان بزرگترین شرکت نفتی روسیه 13.5 میلبارد دلار سرمایه دارد. وی 67 سال داشته و وی میلیاردری خودساخته است. وی کار خود در میدان های صنعت نفت آغاز کرد و چند برنامه مختلف برای توسعه کارآفرینی اجتماعی ارایه کرده است.

10. ویکتور ولسلبرگ

 

در سن 60 سالگی، وی 13.2 میلیارد دلار ثروت دارد. وی به صنعت نفت و فلزات علاقمند است. ویکتور سهامدار شرکت یو سب روسال، یکی از بزرگترین شرکت های تولید آلومینیوم است. همچنین وی دارای مجموعه ای ارزشمند از عتیقه و جواهرات است که صدها میلیون دلار ارزش دارد.

منبع: www.insidetrade.co
مترجم: محسن داوری
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 19295
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *