۰
۴
جمعه سیاه و برخوردهای صادق آبادی

حمله «گاز انبری» به ستاره خلیج فارس

امامی که نماینده تاپیکو در هئیت مدیره بوده اعلام می‌کند اکبر ترکان رئیس هیئت مدیره شستا طی پیامی خواستار برگزاری این جلسه در تهران شده و نسبت به تغییرات مدیریتی هشدار می‌دهد که گفته شده صادق آبادی به آن بی توجهی می‌کند و می‌گوید:«شنیدم»!
حمله «گاز انبری» به ستاره خلیج فارس
ميزنفت/ صادق آبادی روز پنج شنبه دست تعدادی از مدیران پالایشی و چهره‌هایی نظیر متاجی، میرقادری و دادور را گرفته و راهی سایت پالایشگاه می‌شود. بلافاصله جلسه‌ای برگزار می‌شود که کارفرما، پیمانکار و صادق آبادی و تیمش حضور داشتند که در این جلسه اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد. برخورد های بی سابقه که نشانی از در نظر گرفتن اصول اخلاقی ندارد٬ موجب ناراحتی افراد حاضر در جلسه می‌شود.

در این جلسه بدون هیچ تشکر و تودیعی و البته رعایت تشریفات قانونی٬ سه عضو هیئت مدیره برکنار می‌شوند و آقایان متاجی، میرقادری و دادور بعنوان جایگزین اعضای قبلی معرفی می‌شوند آنهم بدون رعایت قانون و خارج از تشریفات معمول. در نهایت مقرر می‌شود روز جمعه اولین جلسه هیئت مدیره جدید در سایت پالایشگاه برگزار شود که باز هم نشانی از توجه به قانون و اساسنامه ندارد.

امامی که نماینده تاپیکو در هئیت مدیره بوده اعلام می‌کند اکبر ترکان رئیس هیئت مدیره شستا طی پیامی خواستار برگزاری این جلسه در تهران شده و نسبت به تغییرات مدیریتی هشدار می‌دهد که گفته شده صادق آبادی به آن بی توجهی می‌کند و می‌گوید:«شنیدم»!

در نهایت روز جمعه جلسه هیئت مدیره در غیاب نماینده تاپیکو برگزار شده و دادور به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انتخاب می‌شود که برخلاف اساسنامه شرکت نیز بوده است. بر مبنای اساسنامه شرکت پالایش ستاره خلیج فارس اعضای هیئت مدیره این شرکت باید طی جلسه‌ای رسمی با حضور نمایندگان سهامداران مدیرعامل جدید را انتخاب کرده و سپس برای تایید به مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش ارسال می‌کنند تا در صورت موافقت وی حکم مدیریت امضا شود. همچنین باید یک هفته پیش از برگزاری جلسه نامه‌هایی به اعضای مجمع با دستور کار انتخاب مدیرعامل ارسال شود که از تشریفات ضروری و قانونی تغییرات در مدیریت پالایشگاه است.

 با این وجود صادق آبادی کار خودش را کرد و با تیمش به تهران آمده و دستور دیگری صادر می‌کند: تعطیلی و فروش ساختمان ستاره خلیج فارس در تهران. شنبه صبح هم ماموران حراست شرکت ملی پالایش و پخش مانع ورود کارکنان به ساختمان اداری می‌شوند و چند ساعت بعد خبر می‌رسد که دستور فروش ساختمان صادر شده است در حالی که چنین دستوری نیازمند برگزاری مجمع شرکت است. با این وجود همچنان اصرار برای اجرایی شدن این دستورات به قوت خود باقی است.

برخوردهای مدیریتی صادق آبادی فارغ از اینکه غیرقانونی است، اخلاق را هم زیرپا گذاشته است و بسیار مایه تعجب است که مدیرعامل یک پالایشگاه به شکل ابتدایی و در مقابل 6 هزار تن از کارکنان این پالایشگاه در سایت برکنار شده و حتی برای استفاده از اختیارات قانونی خود اجازه ورود به ساختمان پیدا نمی‌کند اما به دلیل رفاقت و ماموریتی که وزیر نفت به او داده بود سکوت کرد تا شاید بزرگترها در مقابل اقدامات مدیرعامل جوان به میان بیایند.

قطعا چنین برخوردهایی زیبنده هیچ یک از مدیران نفتی کشور نیست فارغ از اینکه این مدیر دارای چه شخصیت و چه عملکردی باشد؛ بی دلیل نبود که وزیر نفت در مراسم معارفه صادق آبادی به وی توصیه کرد تا این شاگرد سابق به مدیران پیشکسوت احترام بگذارد و از کاظمی خواست تا صادق آبادی را مثل فرزند خود بداند.

عباس کاظمی هم که روی کاغذ مشاور صادق آبادی است و قرار است وی را هدایت کند از همه جا بیخبر٬ خود یکی از منتقدان برخوردهای صادق آبادی در روزهای نخست مدیریتش است.  صادق آبادی مدیرعامل مجموعه پالایش و پخش است و هر تصمیمی که بگیرد باید نسبت به عواقبش پاسخگو باشد ولی این انتصاب وی خواسته 4 ماه پیش وزیر نفت را نقض کرده است.

هنوز کسی نمی‌داند این اتفاقات با آگاهی وزیر نفت بوده است یا خیر اما فراموش نکنیم مرتضی امامی مدیرعامل ستاره خلیج فارس با پیشنهاد مجمع و نظر زنگنه به این سمت رسید. کسانی که به تحولات پالایش و پخش آشنا بوده و می‌دانند در ستاره خلیج فارس چه اتفاقاتی رخ داده است، حتما تایید می‌کنند که با نظر ویژه وزیر نفت تغییراتی در تیم مدیریتی ستاره خلیج فارس رخ داد و تیم قبلی کنار گذاشته شد.

این تیم به دلیل نارضایتی از عملکردشان کنار گذاشته شدند و حالا دوباره به راس کار برگشتند البته بدون ادیب. آیا در این چند ماه تیم قبلی که امروز تیم جدید است توانسته مهارت‌هایی را در مدیریت پروژه کسب کند؟ کسانی که وزیر نفت از آن‌ها ناراضی بود امروز مورد رضایت هستند؟!
 
حمله «گاز انبری» و «لوله» کردن پالایشگاه ستاره خلیج فارس بسیار حاشیه ساز شده است، وقتی به وزارت نفت اعتراض می‌شد چرا ستاره خلیج فارس از برنامه عقب است گفته می‌شد از سهامداران بپرسید و نه از وزارت نفت ولی امروز صادق آبادی با 18 درصد سهم از این پالایشگاه تصمیمات بزرگ و البته غیرقانونی را برای این پروژه می‌گیرد. شاید این عادت مالوفی است که هنگام پاسخگویی آدرس تاپیکو داده می‌شود ولی در مواقع انتصابات سهم 18 درصدی تبدیل به سهم غالب می‌شود.
 
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 19329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


hasan
Iran, Islamic Republic of
حتمأ یکاری انجام داده بودند یا در حال انجام بوده که مدیرعامل این شکلی رفتار کرده این وسط هم چندنفری که به مقاصد خود نرسیدند سنگ اندازی میکنند به این حرکت این یک واقعیت است
Iran, Islamic Republic of
ایا با این شیوه اینها منتقد دولت قبل هستند ؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
مدیرانی امثال صادق ابادی و نمونه بزرگترش امثال وزیر نفت , در یک قلعه و تنها زندگی و فکر می کنند. نه تنها به دانش آنها افزوده نمی شود بلکه آثاری که از خود بجای می گذارند نیز برای مردم بیرون از قلعه عجیب و تخیلی است.
اینها از درک "میهن" و "مردم" عاجزند. از درک دانش اقتصاد عاجزند. از درک دانش مدیریت عاجزند. از درک ... و البته عواقب اینگونه اقدامات تاکنون دودش به چشم دولت بدهکار بدون تدبیر و مردم ناامید رفته است.
این اقدام مرا بیاد اقدام نسنجیده زنگنه در اخراج CNPCI می اندازد. آنهایی که در عمق جریان هستند می فهمند این "ژنرال" یک چشم سه سال است "العفو" می خواند و نتوانسته یلند شود. نه از داغ چینی ها, بلکه از داغ تصمیم های غیر کارشناسی و غیر اصولی.
Iran, Islamic Republic of
مگر خیلی لایق بود این مدیران اثرشان بی لیاقت هستند و فکر می کنند مدیریت ارث پدری و قانون باقی ماده و انرژی برایتان است بی خیال اگر مدیری بود که شرکت را از ضرر ده به سود ده تبدیل کرده حق دارید انتقاد کنید وگرنه سنگ این افرادی که یک لشکر سرمایه بدهید هدر می دهند را به سینه نزنید