۰
۴
اجرای سلیقه‌ای قانون در وزارت نفت

حضور غیر قانونی این سه مدیر نفتی

​مدیران بازنشسته باید بروند؛ وزیر نفت برای رفتن مدیران بازنشسته از مشاوران خود کار را آغاز کرده است و خبری از تغییرات اصلی نیست. هفته گذشته بود که وزیر نفت با مشاوران خود خداحافظی کرد و دلیل این خداحافظی را قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان عنوان کرد که در نوع خود جالب بود.
رحیمی، هدایت زاده و شهنازی زاده - عصر نفت
رحیمی، هدایت زاده و شهنازی زاده - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، نگاهی به قانون جدید منع بکارگیری بازنشستکان نشان می‌دهد که این قانون، مشاوران را هدف قرار نداده بود و بیشتر تاکدیش بر مدیرانی بود که بازنشسته بودند ولی از سوی نهادهای دولتی به کار گرفته شده‌اند ولی زنگنه بدون توجه به اصل این قانون، همچنان در عدم تمکین به قانون به راه خود ادامه می‌دهد.

در بین مدیران بازنشسته نفتی که صاحب سمت هستند، سه مدیر اصلی بیشتر از سایرین در کانون توجه قرار دارند. یکی سید محید هدایت زاده مدیرعامل شرکت نیکو، دومی سید نورالدین شهنازی زاده مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و سومی نصرت رحیمی رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت. تا به امروز هیچ تصمیمی برای این سه مدیر گرفته نشده است در حالی که حضور آن‌ها در این سمت‌ها بر اساس قانون جدید، یک تخلف آشکار است و قانونگذار تاکید کرده است ادامه حضور آن‌ها به منزله دخل و تصرف در اموال عمومی است. با این حال هیچ تصمیمی برای این مدیران و البته چند مدیر دیگر گرفته نشده است تا مشخص شود قانون برای کسانی اجرا می‌شود که چندان همراه نیستند ماند سید رحیم عقیق.

سال گذشته که قانون منع بکارگیری نیروهای بازنشسته مطرح  شد وزیر نفت تعدادی از مدیران بازنشسته نفتی را برکنار کرد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به عبدالحسین ثمری و عزیزالله رمضانی در شرکت ملی گاز اشاره کرد. در همان زمان گفته می‌شد بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم در شرف برکناری است ولی وزیر نفت با گرفتن مجوزی از هیئت دولت مبنی بر آنکه مدیرعاملی مناطق هم رده معاونت وزیر است وی را حفظ کرد؛ اتفاقی که این روزها برای سید اصغر هندی و غلامرضا منوچهری رخ داده است و مجوزی شبیه مجوز عالیپور از هیئت دولت اخذ کرد که مصداق دور زدن قانون است.

با تلاش‌های وزیر نفت برای حفظ نیروهای خود در صنعت نفت اما تا به امروز هیچ تصمیمی برای مدیریت‌های دیگر گرفته نشده است و آنطور که مشخص است گویا زنگنه علاقه‌ای به تعیین تکلیف این مهم ندارد. هدایت زاده، رحیمی و شهنازی زاده جزو مدیرانی هستند که از تاریخ 20 آیان 96 تا به امروز بصورت غیرقانونی در محل کار خود حاضر شده‌اند و از این تاریخ امضا و پاراف‌های آن‌ها از هیچ اعتباری برخوردار نیست که در نوع خود عجیب است.

هدایت زاده که از دوستان نزدیک به وزیر نفت است و بیشتر وقت خود را در خارج از کشور سپری می‌کند، پیشتر معاون بین الملل شرکت ملی نفت هم بود که به دلیل بخشنامه معاون اول رئیس جمهور درباره عدم دو شغله بودن مدیران، از این سمت بصورت چراغ خاموش کنار گذاشته شد تا در نیکو به کار مشغول باشد و حالا سمت فعلی وی هم غیرقانونی شده است.

شهنازی زاده مدیرعامل متن هم از چنین وضعیتی برخوردار است و باید هر چه سریع تر محل کار خود را ترک کند. مدیر بازنشسته‌ای که برخی رسانه‌ها با فضا سازی برای وی عنوان می‌کنند که او فرشته نجات غرب کارون است! مدیریت وی در متن به اندازه کافی حاشیه ساز بوده است بویژه در بخش انتصابات.

نصرت رحیمی هم که از افراد حلقه یک زنگنه به شمار می‌رود و وضعیت عجیبی را بر صندوق‌ها حاکم کرده است نیز کما فی السابق به کار خود مشغول است هرچند که شنیده شده است وی در محل کار خود حاضر نشده است. او جدی ترین گزینه زنگنه برای معاونت منابع انسانی وزارت نفت است.

علی ایحال، اینکه وزیرنفت براحتی قانون را زیر پا می‌گذارد و بر یک امر غیرقانونی تاکید می‌کند نکته عجیبی نیست که در موارد متعددی شاهد این رویه بوده‌ایم اما از نهادهای نظارتی این انتظار می‌رود وضعیت فعلی را سامان داده و بجای درخواست مهلت از سوی وزارت نفت به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وزارت نفت بیش از یک سال زمان داشته است تا جایگزین‌هایی را برای مدیران بازنشسته انتخاب کتد و اینطور نبوده است که قانون منع بکارگیری بازنشستگان محصول یک جلسه و یک روز بوده باشد؛ امروز شاهد آنیم که لابی‌ها با نهادهای بازرسی به اوج خود رسیده است تا راهکاری برای تداوم حضور بازنشستگان در نفت پیدا شود در حالی که قانون بصورت شفاف و صریح همه چیز را مشخص کرده است.
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 19537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
حمید عراقی هم باز نشسته است
آریو
Iran, Islamic Republic of
بابا برو دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
علي مروي، دكتر اكبري هم درشركت پتروپارس بازنشسته هستند
Iran, Islamic Republic of
حالا کل کشور همه چیز قانونی است که اینجا خلاف بوده بی خیال چه خرده حسابی با ایشان دارید اینهمه آدم بی لیاقت لابد قانونی است که همه با لابی این و اون سر کار هستند