۰
۳
غربالگری به سبک وزیر نفت

همه بمانند جز این چند نفر

وزیر نفت در شرایطی به بهانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در نهادهای دولتی با تعدادی از مشاوران خود خداحافظی کرده است که بر اساس این قانون٬ حضور بازنشستگان در این سمت‌ها منع قانونی ندارد و چنانچه اگر این منع قانونی وجود داشته باشد تعداد دیگری از مشاوران وی نیز قاعدتا مشمول این قانون خواهند شد.
همه بمانند جز این چند نفر
به گزارش ميزنفت٬ بدون تردید یکی از ویژگی‌های اصلی تصمیمات وزیر نفت گزینشی عمل کردن به تکالیف قانونی است٬ به این شکل که هر قانونی بسته به نوع نگرش مقام عالی وزارت به مرحله اجرا می‌رسد و مصادیق خاصی برای آن تعریف می شود. بر اساس تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان٬ حضور  این قشر از مدیران در جایگاه هایی کمتر از معاونت وزیر ممنوع است و از این افراد می بایست در سمت‌های مشاوره ای با حقوقی مشخص استفاده شود.

این بدان معناست که حضور افراد بازنشسته در سمت‌های مشاوره‌ای هیچ منع قانونی ندارد و بازنشستگان می توانند در قالب قراردادهای کاری مشاوره ای در خدمت نهادهای دولتی باشند. همانطور که در گزارش روز گذشته به آن اشاره شده وزیر نفت بطور معکوس این قانون را اجرا کرده است و بجای آنکه مدیران بازنشسته را از کار کنار بگذارد٬ مشاوران خود را برکنار کرده است. حال اگر چنین موضوعی درست باشد باید پرسید پس دلیل برکناری سایر مشاوران بازنشسته وزیر نفت چه بوده است؟

به عنوان نمونه خانم فاطمه تندگویان که با حکم وزیر نفت در سال 94 مشاور امور زنان ایشان شده است بازنشسته آموزش و پرورش است و طبق معذوریت وزیر نفت برای همکاری با بازنشستگان٬ حکم تندگویان نیز باید باطل شود ولی وی به همراه چند مشاور دیگر که آن‌ها نیز بازنشسته هستند همچنان بر مصدر کار قرار دارند. اگر حضور بازنشستگان در حوزه مشاور منتفی است پس چرا عباس کاظمی از سمت مشاوره خود کنار گذاشته نشده است؟

محمود آستانه مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی هم دیگر بازنشسته ای است که از نظر وزیر نفت مشکلی برای ادامه کار ندارد. سید امیر طالبیان مشاور اجتماعی وزیر نفت هم مشاور دیگری است که وزیر نفت وی را مصداق قانون جدید نمی‌داند. محمد سقایی یکی از نمایندگان ادوار مجلس که مشاور بازنشسته وزیر است نیز را باید به این لیست اضافه کرد. این فهرست طولانی‌تر از چیزی است که به آن اشاره شد ولی بسیار مشتاقیم بدانیم هدف از قانون بکارگیری بازنشستگان٬ برکناری مشاوران وزیر آن‌هم به صورت گزینشی چه بوده است؟

محمد جواد عاصمی پور .و سید رحیم عقیق که هر دو از نظر رویکرد اداره وزارت نفت با وزیر نفت اختلافاتی داشتند کنار گذاشته شدند و محمد هادی نژاد حسینیان که به دلیل کسالت در وزارت نفت حاضر نشده است٬ با احکام قطع همکاری خود مواجه شدند. قانون منع بکارگیری بازنشستگان دقیقا جایی را هدف قرار داده است که وزیر نفت علاقه‌ای به آن ندارد و بجای عمل گرایی به قانون٬ اقداماتی را انجام می‌دهد که مایه تعجب است. برکناری چند مشاور به بهانه بازنشستگی و قانون جدید شاید از نظر برخی رسانه‌ها اقدامی قابل تقدیر است ولی اگر کمی عمیق تر تحلیل کنیم متوجه خواهیم شد که چنین برخوردهای گزینشی با قانون٬ کاملا بر اساس اراده شخصی و تفسیرهای دورهمی است.
 
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 19546
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
برکناری چند مشاور به بهانه بازنشستگی و قانون جدید شاید از نظر برخی رسانه‌ها اقدامی قابل تقدیر است ولی اگر کمی عمیق تر تحلیل کنیم متوجه خواهیم شد که چنین برخوردهای گزینشی با قانون٬ کاملا بر اساس اراده شخصی و تفسیرهای دورهمی است.

شبیه بازی جوانگرایی و انتصاب صادق آبادی
Iran, Islamic Republic of
.... بر نمایندگانی که به زنگنه رای دادند
محسن
Iran, Islamic Republic of
لطفا به اطلاع مسولین برسانید که اقای مزوی هییت رییسه پترو پارس واقای میرزایی مدیر شرکتfzeدزدوبی واقای کلیایی مدیر شررکت pre از با نشستگانی هستند هساند که هنوز سر کار هستند.