۰
فرار به جلویی عجیب

وقتی قانون فقط زینت الکلام است!

وقتی قانون فقط زینت الکلام است!
ميزنفتحالا که وزیر نفت زیر میز آزمون استخدامی نفت زده است، کانال‌های «اجاره‌ای» سعی در القای این دروغ دارند که فارغ التحصیلان و دانشجویان صنعت نفت مسبب لغو این آزمون هستند در حالی که مرداد ماه سال جاری، فارغ التحصیلان ممتاز این دانشگاه به وزارت نفت توصیه کرده بودند تا زمان تعین تکلیف وضعیت آن‌ها از سوی دستگاه قضا، کمی صبر کنند اما وزارت نفت بدون توجه به این توصیه حقوقی، «قانون» را به فراموشی سپرد تا وقتی قانونی که وزیر نفت به آن اعتقاد ویژه‌ای دارد، رای به لغو موقت آزمون استخدامی دهد اینگونه به زیر همه چیز زده شود. بخشی از بیانیه مرداد ماه فارغ التحصیلان در ادامه می‌آید تا مشخص شود در این باره چه کسی مقصر است؟ قانون یا کسانی که با وجود تاکید بر قانون، از تمکین به آن سر باز می‌زنند.  در این بیانیه می خوانیم:

ماجرای قانون گریزی و عهد شکنی وزارت نفت در موضوع استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بدون شک بعد از گذشت بیش از دو سال بلاتکلیفی و تلاش های متعدد صورت گرفته از جانب این دانش آموختگان مسأله ی تازه ای نیست . تلاشهایی که علی رغم اثبات حقانیت ادعا ، هربار به نحوی با آدرس های انحرافی و مغلطه و بهانه جویی های وزارت نفت ، با عدم تمکین وزارت نفت به حق این دانش آموختگان مواجه شده است.

در نهایت فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به پیروی از قانون اساسی در ماه های گذشته اقدام به شکایت در محکمه دیوان عدالت اداری جهت اثبات حق استخدام بدون آزمون و خارج از تشریفات عطف به ماسبق شده وزارت نفت کرده اند که بنا به اعلام سیستم پاسخگویی و نوبت دهی سایت دیوان عدالت اداری نهایتأ تا آخر تابستان رأی در مورد این دعاوی حقوقی به طرفین ابلاغ خواهد شد .

این موضوع در حالی است که مسئولین وزارت نفت علی رغم اطلاع کامل از روند رسیدگی پرونده و زمان صدور رأی دعاوی فی مابین ، خبر از نیاز به ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی و برگزاری آزمون استخدامی در روزهای آینده میدهند و از این حرکت وزارت نفت چنان برمی آید که گویا وزارت نفت پیشاپیش قصد عدم تمکین به رأی احتمالی مبنی بر الزام به استخدام این فارغ التحصیلان ، چه پیش از صدور رأی چه پس از آن ، دارد و شاید برنامه ریزی دقیقی برای نیازهای فعلی و آینده وزارت نفت ندارد که اینگونه در لحظه اقدام به تصمیم گیری در مورد جذب یا عدم جذب عده ای می کند . 

براستی در صورت برگزاری آزمون استخدامی و همزمانی آن با صدور رأی مثبت برای این دانش آموختگان که وزارت را قانونأ ملزم به استخدام این فارغ التحصیلان می کند ، مسئولین وزارت نفت بدنبال چه راهکاری خواهند بود ؟!  دستکاری در مقدار نیاز به نیرو از جانب وزیر نفت که اقدام با سابقه ای است یا بهانه جویی های جدید در قبال استخدام این فارغ التحصیلان و عدم تمکین به قانون نشأت گرفته از قانون اساسی ؟! 

آیا بهتر نیست وزارتخانه ای که ادعای قانون مداری و برنامه ریزی دقیق برای تمامی فعالیت های خود من جمله برنامه ریزی نیروی انسانی مورد نیازش دارد ، اندکی حساب شده تر رفتار کند و تا صدور رأی قطعی دیوان منتظر بماند که دیگر در آینده مجبور به قانون گریزی و تمسک به آمارسازی و بهانه های واهی برای دست به سر کردن این نخبگان نفتی نشود؟! 

و شاید سؤال  اصلی این باشد که آیا وزارت نفت در آینده اصرار به اجرای قانون دارد یا اصرار به پایمال کردن حق این فارغ التحصیلان ؟! 
قطعأ چیزی که از عزم و اراده دانش آموختگان برای باز پس‌گرفتن حق استخدام خود در سایه قانون برمی آید ، مقاومت کامل در برابر عهدشکنی وزارت نفت به هر طریقی میباشد و انتشار این بیانیه از سمت دانش آموختگان فعلی و آتی دانشگاه صنعت نفت جهت بستن باب بهانه جویی های احتمالی آینده بر روی وزارت فخیمه نفت و در رأس آن شخص آقای زنگنه و تلنگری برای درک شرایط فعلی و آینده ی این وزارتخانه برای مسئولین آن است.
آنچه مشخص است تابستان امسال برای وزارت نفت و دانشگاه صنعت نفت داغ ترین تابستان سالهای اخیر است.
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 19721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *