۰
۲
دهمین یورش هم به شکست انجامید

رگ سفید قربانی قهرمانان المثنی

​دهمین یورش به چاه فوران کرده ۱۴۷ رگ سفید ساعاتی پیش عملیاتی شد ولی باز هم به شکست انجامید؛ حادثه تلخ در یورش نهم، آسیب دیدن دست چپ ویسی آرا یکی از مدیران شرکت ملی حفاری بود که خبری بسیار تلخ بود و البته باید خدا را شاکر بود که اتفاق ناگوارتری رخ نداد.
چاه 147 رگ سفید - عصر نفت
چاه 147 رگ سفید - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، متاسفانه در عملیات دهم و عملیات‌های گذشته٬ عده‌ای در کمال گمنامی در حال تلاش و کوشش بودند و عده‌ای دیگر متاسفانه اما مجال را برای خودنمایی و حضور چند ثانیه‌ای در خط مقدم مهار فوران فراهم می‌بینند، در «آتلیه رگ سفید» به پوزیشن‌های مختلفی می‌روند و جهت ثبت در تاریخ و البته قهرمان پروری، خود را آماده می‌کنند.
 
چند روز پیاپی است که می‌گویند فوران تا چند ساعت دیگر کنترل می‌شود و فیلمش هم آماده است اما به دلیل مسائل مختلفی که پیش می‌آید، «فیلم‌ها» خراب می‌شود تا فیلم قهرمانی بماند برای وقتی دیگر. سهمشان از عملیات کنترل فوران، چند کلیپ و عکس است و در کنار آن، فشارهای شدید به کارکنان برای خاموش کردن آتش تا ۴۵ روز را رد نکند.
 
کارکنان حفاری و مناطق نفتخیز جنوب کار خود را بخوبی بلد هستند اما چه می‌توان کرد که عده‌ای برای تبدیل شدن به چهره‌ای قهرمان، فشارها را مضاعف می‌کنند.
 
چاه ۱۴۷ رگ سفید به زودی خاموش می‌شود ولی تجربه مهار این چاه نشان خواهد داد که چطور لجبازی و خصومت‌های شخصی می‌تواند منجر به طولانی شدن روند اطفای حریق شود. اینکه با بودن یا نبودن چند نفر، عملیات مهار زودتر یا دیرتر به اتمام می‌رسید به کنار، اما کسانی که با وجود اعلام آمادگی برای کمک به تیم مهار چاه کنار نشسته‌اند، همان کسانی هستند که وقتی یکی از مخازن پتروشیمی بوعلی سینا آتش گرفت، با تماس شبانه وزیر نفت به ماهشهر رفتند.
 
  کسانی که معتقدند نقش مدیریت ارشد و فرماندهی نقش مهمی نیست به شبی فکر کنند که مهندس زنگنه دست به دامان کسانی شد که امروز قهرمان پوشالی نامیده می‌شوند. هرچند مدیرانی مانند عالیپور، دریس، مکوندی و... به کار خود مشغول هستند اما مدیرانی دیگر با دخالت های بیجا کارخراب کنی می کنند.
 
انشالله که یورش یازدهم ختم به خیر شود و با تمرکز بالایی که نیازمندی اصلی عملیات است، حداقل مدیرانی که کمچه خود را پر کرده‌اند، به آرزوی چند روز اخیر خود برسند و خبرسازی‌ها به واقعیت برسد. آتش خاموش بشود نفس راحتی می‌توان کشید و فیلم‌های پرشده‌ای که تا کنون در آرشیو مانده‌اند منتشر می‌شود تا چهره‌هایی المثنی از قهرمانان بیشتر برجسته شود. کانال‌های «اجاره‌ای» هم بالاخره پس از چند روز یک خبر درست و بدون اغراق منتشر کنند تا کمی آرام بگیرند.
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 19789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
تا این پاک نژاد سر چاه هست این چاه خاموش نمی شود.آخه این بابا الفبای چاه را نمی داند چیه میخواد قهرمان شود.عرصه ای برای خودنمایی نداشته گفته یه مشت خوزستانی ساده لوح و یک عده ای هم برای حفظ موقعیت خود دوروبرش اند توی این میدان می خواهد قهرمان شود.
حسن
Iran, Islamic Republic of
پس مهندس نوذری وزیر سابق نفت که تجربیات گرانبهائی در این زمینه دارد کجاست تا کی لج و لجبازی آسیب به بیت المال باید بزند