۲
۱
چه بلایی در صندوق‌ها نازل شده است؟

سرمایه بازنشستگان نفتی آب رفت

​پس از واگذاری و فروش هواپیمایی نفت ایران توسط صندوق بازنشستگی صنعت نفت، حالا بخشی از سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس توسط این نهاد به فروش رفته است که مهم‌ترین دلیل آن عدم پرداخت اقساط سهام خریداری شده از سوی صندوق بازنشستگی صنعت نفت است.
سرمایه بازنشستگان نفتی آب رفت
به گزارش میز نفت،  سال 92 قیمت هر سهم هلدینگ خلیج فارس 1600تومان بود که صندوق بازنشستگی صاحب 17 درصد سهام این شرکت می‌شود اما به قیمت 2250 تومان در هر سهم. دلیل این افزایش 40 درصدی قیمت هر سهم هم مربوط به خرید بلوک 17 درصدی سهام هلدینگ خلیج فارس یود.

اما فروش‌های روز چهارشنبه که رقم 570 تومان را ثبت کرده است که این فروش با زیان محض همراه بوده است. چیزی که در تابلوهای فرابورس ثبت شده است گروه پتروشیمی تابان فردا را نشان می‌دهد. شرکتی که وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت نفت و  صاحب 8.5 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس است که ارزش روز این سهام 48 هزار میلیارد ریال بوده است ولی به دلیل عدم پرداخت اقساط این خرید، سازمان خصوصی سازی از چند روز پیش بخشی از سهام این شرکت را در فرابورس به فروش گذاشته است آن هم به مبلغ 570 تومان به ازای هر سهم!



پرسش اینجاست که دلیل عدم پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی توسط صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت چیست؟ کسانی که نماینده وزارت نفت و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس هستند آیا از این موضوع بی خبر بودند؟ با توجه به اینکه هلدینگ خلیج فارس یکی از پر سودترین شرکت‌های بورسی بوده است و سود سهام خوبی را میان سهامداران واگذار کرده است، نتوانسته هزینه خرید سهام توسط صندوق بازنشستگی صنعت نفت را تامین کند؟

صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت سرمایه گذاری آن اصلی ترین مقصران شرایط پیش آمده هستند که باید پاسخ بدهند چه بلایی بر سر منابع صندوق آورده و با سوء مدیریت پول بازنشستگان را اینگونه با ضرر همراه می‌کنند. نصرت رحیمی و اصغر عارفی و نمایندگان وزارت نفت و صندوق در هیئت مدیره هلدینگ باید پاسخ دهند چرا سهام 2250 تومانی به قیمت 570 تومانی عرضه می‌شود و با توجه به اینکه دولت دوازدهم آخرین دولتی است که بر سرکار هستند، این سهام نصیب چه کسانی می‌شود؟

بارها نوشتیم و اخظار دادیم که چه روابط جالب و منحصر به فردی در صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت سرمایه گذاری متعلق به آن وجود دارد، نوشتیم که پول بازنشستگان صنعت نفت بین چه کسانی تقسیم شده است؛ حساب 50 میلیارد تومانی را افشا کرده و خبر دادیم سود این پول به طور مخفیانه‌ای به حساب برخی مدیران نقت واریز می‌شد. در اینکه صندوق بازنشستگی صنعت نفت تبدیل به حیاط خلوتی برای برخی شده است تردیدی وجود ندارد اما حیف و میل کردن منابع بازنشستگان نفتی قابل قبول است؟

صندوق بازنشستگی صنعت نفت که در ید نصرت رحیمی، ثقفیان، عارفی و برخی دوستان دیگر قرار دارد و تبدیل به یک حیاط خلوت شده است حالا باید پاسخگوی عملکرد چند ساله اخیر خود باشند که چه بلایی بر سر پول بازنشستگان و نفتی‌‌ها آورده است. سودی که این مجموعه به دست آورده است کجا هزینه شده و چرا اقساط خصوصی سازی پرداخت نشده است در حالی که مشکلی برای تسویه حساب وجود نداشته است.
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 20217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


غلام
Iran, Islamic Republic of
جرا از اقای ف.ف.د دوست صمیمی .... که عضو غیر نفتی ه.م صندوق و دارای روابط بسیار پیچیده و قابل کشف است چیزی گفته نمی شود؟؟؟؟؟ استاد زد و بند.