۴
۳
خیز ختلان برای معاونت منابع انسانی

عدم تائید صلاحیت حتی با «ریش»!

​رقابت‌های درون نفتی برای رسیدن به صندلی معاونت منابع انسانی وزارت نفت یک پای ثابت دارد؛ آیدین ختلان منشی مخصوص وزیر نفت که پس از ناکامی در رسیدن به مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حالا به منابع انسانی وزارت نفت چشم دوخته است.
عدم تائید صلاحیت حتی با «ریش»!
به گزارش میز نفت، ختلان با ریش پرفسوری و صورت تراشیده‌اش که بدون هیچ سابقه نفتی و به‌واسطه نزدیکی به عباس آخوندی و بیژن نامدار زنگنه به نفت آمد، اصلی‌ترین شاگرد وزیر نفت است که آرزوهای بزرگی در سر داشته و با یارگیری از نفتی و غیرنفتی‌ها درصدد است سه سال پایانی دولت دوازدهم را به بهترین شکل موجود به پایان برساند.

او شاید در خواب هم نمی‌دید از یک کار زیر پله‌ای و ساده، منشی وزیر نفت شود و حالا برای خود «آستانی» ایجاد کرده است که با سکوت زنگنه و حتی چراغ سبز وی همراه شده است. پیشتر نوشته بودیم وی دل ‌خوشی از علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل فعلی شرکت ملی پالایش و پخش ندارد زیرا قصد داشت خسروانی پرحاشیه را برای مدیریت این شرکت جا بیندازد که خوشبختانه چنین انتصابی صورت نگرفت.

وی که به دلیل «تجرد» و برخی مسائل، نمی‌توانست معاونت وزارت را بر عهده بگیرد به‌سرعت ازدواج کرد تا در سال گذشته مدیرعامل جوانی شود برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی اما به دلیل غیرقانونی بودن این انتصاب و همچنین ورود محکم و دقیق نهادهای نظارتی به پرونده وی، همان «منشی» باقی ماند تا در ظاهر برای وزیر نفت صفحات پاورپوینت را بالا پایین کند. بی‌قراری ختلان برای گرفتن سمتی مدیریتی سرانجام با حکم وزیر نفت همراه شد، زنگنه او را به عضویت هیئت‌مدیره هلدینگ خلیج‌فارس منصوب کرد تا همه‌کاره این شرکت شود. تمامیت‌خواهی ختلان باعث شد تا دامنه حذف منتقدان او به نصرت رحیمی کشیده شود که تا به امروز این تلاش‌ها راه به‌جایی نبرده است.

او که قصد داشت جعفری اصطهبانی را برای معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت آماده کند و محمدمهدی رحمتی را از نفت بیرون کند بازهم شکست خورد و این بار خودش برای حضور در معاونت منابع انسانی وزارت نفت دست‌به‌کار شد. مهم‌ترین رقیب وی برای تصاحب این صندلی علی صفدری، معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور است و در این میان ختلان سعی دارد با تخریب چهره وی، خود را برای معاونت وزیر گرم کند.

البته نهادهای نظارتی به‌دقت همه‌چیز را زیر نظر دارند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سخت گرفتن تائید صلاحیت مدیران توسط وزارت اطلاعات و لزوم تمکین نهادهای اجرایی از استعلامات این نهاد اطلاعاتی، قطعاً جای ختلان در موقعیت فعلی هم برای کشور خطرناک است چه برسد به معاونت وزیر.

کمتر کسی می‌داند که زنگنه قصد داشت حکم وی را برای NPC صادر کند اما یک روز پیش از صدور این حکم، نهادهای مرتبط با تائید صلاحیت مدیران، به وزارت نفت پاسخ منفی داد، دیگر خبری از استعلام‌های شفاهی در کار نبود و این نهادها تمام‌قد از بروز یک فاجعه بزرگ در نفت جلوگیری کردند.

بااین‌وجود، ختلان همچنان در تلاش است حکم بزرگ‌تری بگیرد، هم ازدواج کرده است، هم ریش پرفسوری خود را تبدیل به ریش کامل کرده و هم یقه پیراهن خود را کامل می‌بندد فارغ از اینکه این مسائل تنها ظاهر کار است و مشکل بزرگ‌تر چیز دیگری است که اندک افرادی از آن مطلع هستند.
به‌هرحال کسی که قرار است مدیر ارشد باشد، باید از چند ویژگی مهم برخوردار باشند که ختلان فاقد این ویژگی‌هاست و چنانچه صلاحیت وی برای معاونت وزیر و یا هر حکم دیگری تائید شود، دادستانی به‌راحتی می‌تواند وارد پرونده شده و از یک انتصاب تماماً ضرر جلوگیری کند.

هرچند که نهادهای اطلاعاتی با توجه به شناخت دقیقی که از وی دارند، به‌خوبی می‌دانند چه مسائلی در پس پرده وجود دارد و به‌طورقطع از تائید صلاحیت وی طفره می‌روند ولو با تماس‌های تلفنی و سفارش‌های مخصوص.

کشور هم‌اکنون در وضعیت نامناسبی قرارگرفته است و نفت نیازمند مدیرانی است که هدفشان خدمت به کشور باشد و نه افرادی که تاریخ‌مصرفشان برای نفت تا سال 1400 است و پس‌ازآن مشخص نیست با چه کیفیتی و ثروتی به ادامه زندگی مشغول می‌باشند.

باید دید تلاش‌های ختلان برای گرفتن حکم معاونت وزیر به کجا خواهد رسید ولی نباید فراموش کرد که وضعیت به‌قدری در نفت به حال خود رها شده است که ختلان و ختلان ها افکار بزرگ و جالبی در سر دارند. اینجاست که می‌توان فهمید یک جای کار می‌لنگد و اگر این طی طریق لنگ‌لنگان اصلاح نشود، خیلی چیزها سقوط می‌کند.
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب: 20983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


عادل
Iran, Islamic Republic of
بخشنامه تعدیل مدرک آمده و فقط می توان گفت ظلمی که وزیر نفت به پرسنل تا کنون انجام داده ترامپ هم در حق ملت ایران انجام نداده است.
سلبعلی
Iran, Islamic Republic of
ختلان ... امیدوارم روز خوش نبینی توی زندگیت !!!
مرسلی
Iran, Islamic Republic of
در دست گرفت بله کل هلدینگ خلیج فارس را با آوردن ربیعی در دست گرفت و اکثر پتروشیمی ها خصوصا اریاساسول را با انتصاب بحرینی و دور کردن مدیران ارزشمند در آریاساسول شروع به ساخت حیاط خلوت بسیار فربه کرد و اریاساسول را با خریدهای بیخودی و الکی و قراردادهای بیخودی تا توانست دوشید.نعادهای نظارتی هم بروبر نگاه کردند