۰
این 20 نکته را از دست ندهید

​صنعت نفت کانادا در آینه آمار

از مجموع ۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه شرکت‌های کانادایی ۶.۵ میلیارد دلار برای حفاظت از محیط‌زیست هزینه شده است.
​صنعت نفت کانادا در آینه آمار
میز نفت | بسیاری از مردم دنیا در مورد صنعت نفت کانادا، اطلاعات اندک و یا نادرستی دارند؛ اما نکته مهم، درک اهمیت صنعت نفت و گاز این کشور است. در ادامه با 20 واقعیت نشان‌دهنده اهمیت این صنعت برای کانادا و دنیا آشنا می‌شویم:
 
1. ماسه‌های نفتی کانادا سومین ذخیره بزرگ نفت دنیا پس از ونزوئلا و عربستان سعودی محسوب می‌شود. ذخیره نفت کانادا 164 میلیارد بشکه بوده و کل ذخایر نفت این کشور 170 میلیارد بشکه اعلام‌شده است.
 
2. از مجموع نفت کشف‌شده، 20 درصد از طریق روش‌های ساده قابل‌برداشت بوده و 80 درصد بقیه نیازمند روش‌های پیچیده است.
 
‏۳.‏‎ ‎حدود ۱۴۲ هزار کیلومترمربع از زمین‌های منطقه آتاباسکا، کلد لیک و پیس ریور در شمال آلبرتا دارای ذخایر نفت ماسه‌ای است.
 
 ۴. فقط ۳ درصد مناطق دارای ذخایر نفت ماسه‌ای دارای مجوز بهره‌برداری با روش‌های معدنی است و برای برداشت از سایر مناطق باید از حفاری با عمق بیش از ۷۵ متر بهره برد.
 
 ۵. حدود ۶۳ درصد از تولید نفت کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی از منابع نفت ماسه‌ای بوده است.
 
۶. روزانه ۱.۳ میلیون بشکه از نفت تولیدی در کانادا با فناوری‌های نوظهور بهینه‌سازی شده به دست می‌آید.
 
 
۷. وزارت حمل‌ونقل کانادا اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ میلادی درمجموع ۵۸۰ میلیون بشکه نفت به‌وسیله تانکر در سواحل شرقی و غربی کانادا جابجا شده است.
 
 ۸. موسسه کلییر سیز اعلام کرده که در سال گذشته میلادی تانکرهای نفت‌کش ۲ درصد کل محموله‌های ورودی و خروجی بندر مترو ونکوور را به خود اختصاص داده‌اند.
 
۹. در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۴۰۰۰۰ بشکه از نفت غرب کانادا روزانه توسط شبکه راه‌آهن جابجا شده است. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا ظرفیت جابجایی روزانه نفت در شبکه راه‌آهن در سال جاری به ۷۷۰۰۰۰ بشکه خواهد رسید.
 
۱۰. یافته‌های انستیتوی پژوهشی انرژی کانادا نشان می‌دهد در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی ۳۹۹ شرکت در ۶۵ ناحیه آلبرتا در حوزه ماسه‌های نفتی فعال بوده‌اند. ارزش این شرکت‌ها ۳.۳۳ میلیارد دلار اعلام‌شده است.
 
۱۱. هم‌اکنون ۱۴۳۰۰۰ نفر در حوزه بالادستی آلبرتا مشغول به کار هستند.
 
 ۱۲. ماسه‌های نفتی آلبرتا برای ۳۴۰۰ شرکت تولیدکننده کالا و خدمات فرصت کسب‌وکار ایجاد کرده است.
 
 ۱۳. انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا تخمین می‌زند که در دو دهه فرارو، صنعت ماسه‌های نفتی سالانه ۱۷۰ میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا ارزش‌آفرینی خواهد کرد.
 
۱۴. انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا پیش‌بینی نموده که در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ میلادی صنعت ماسه‌های نفتی در هرسال ۲۵ میلیارد دلار به دولت مالیات پرداخت خواهد کرد. در یک دهه فرارو ۲۵۶ میلیارد دلار مالیات نفتی به خزانه کانادا واریز خواهد شد.
 
۱۵. بر اساس اعلام دولت کانادا در کنار هر شغل در صنعت نفت ۲.۵ شغل غیرمستقیم نیز در اقتصاد کانادا ایجاد می‌شود.
 
 ۱۶. در سال ۲۰۱۷ میلادی، ماسه‌های نفتی ۲۲۳۰۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور کانادا ایجاد کرده است.
 
۱۷. فرمانداری آلبرتا از شرکت‌های تولید نفت و گاز شیل خواسته تا زمین‌های واگذارشده را پس از پایان عملیات به‌صورت کامل پاک‌سازی و تسطیح کنند.
 
۱۸. کانادا کمتر از ۲ درصد گازهای گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند. نفت ماسه‌ای فقط ۰.۱۵ درصد کل گازهای گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند.
 
 ۱۹. پروژه‌های تولید نفت ماسه‌ای بخش اعظم (۷۸ تا ۹۷ درصد) آب مصرفی خود را بازیافت می‌کنند.
 
 ۲۰. از مجموع ۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالانه شرکت‌های کانادایی ۶.۵ میلیارد دلار برای حفاظت از محیط‌زیست هزینه شده است.
 
 
منبع: Canada Action
مترجم: محسن داوری
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 22385
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *