۱
۳
يکي ديگر از ياران هم رفت

خداحافظ آقاي پاک نژاد

با آمدن کرباسيان در نفت، اين معاونت‌ها به فراموشي سپرده خواهند شد تا شرکت ملي نفت به شکل سابق خود بازگردد. قطعا غمگين‌ترين مدير نفتي از اجراي قانون منع بکارگيري بازنشستگان، محسن پاک نژاد است.
خداحافظ آقاي پاک نژاد
ميزنفت| در روزهايي که همه رسانه‌ها از احتمال مديريت محسن پاک نژاد و مشکين فام در شرکت ملي نفت خبر مي‌دادند، ميزنفت در تاريخ 14 آبان نوشت که پاک نژاد، گزينه شرکت ملي نفت نيست و جايگزين جوادي مي‌شود. حالا پاک نژاد از معاونت توليد رفت و جايگزين جوادي؛ حالا معاونت توليد هم به معاونت بين‌الملل و توسعه شرکت ملي نفت پيوست که حالا هيچ مسئولي ندارند و تنها معاون شرکت ملي نفت، رضا خليلي است که وي هم شايد به زودي از اين سمت کنار برود. نه منوچهري در نفت ماند، نه پاک نژاد و نه سيد مجيد هدايت زاده که فلسفه اصلي تشکيل معاونت‌هاي شرکت ملي نفت بودند.

با آمدن کرباسيان در نفت، اين معاونت‌ها به فراموشي سپرده خواهند شد تا شرکت ملي نفت به شکل سابق خود بازگردد. قطعا غمگين‌ترين مدير نفتي از اجراي قانون منع بکارگيري بازنشستگان، محسن پاک نژاد است که او را راهي سمتي کردند که فراتر از يک سمت تشريفاتي است هرچند که عنوان معاونت وزير نفت را يدک مي‌کشد.

زماني که رکن الدين جوادي از مديريت شرکت ملي نفت کناره گرفت، وزير نفت براي آنکه او را در نفت حفظ کند معاونت برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري را در عرض يک ساعت به دو معاونت تقسيم کرد و براي جوادي، حکم معاونت نظارت بر منابع هيدروکربوري را صادر کرد. معاونتي که نه اتاقي داشت و نه ساختاري!

اين معاونت شرح وظيفه خاصي ندارد و تشريفاتي‌ترين معاونت وزارت نفت است که بود و نبودش چندان اهميتي ندارد و تنها يک عنوان است و بس؛ قرار بود با خداحافظي رحمتي و جوادي از دو معاونت برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري، دوباره اين معاونت‌ها با هم ادغام شوند و محسن پاک نژاد مسئوليت آن را بر عهده بگيرد اما وزير نفت، با تغيير تصميم خود، براي آنکه قدرت را به طور کامل از پاک نژاد بگيرد، وي را تنها جايگزين جوادي کرد؛ اين ضربه بدي براي «آقاي توليد» بود.

حالا پاک نژاد بايد مانند کارمندان عادي بدون هيچ نفوذي در مديريت ارشد صنعت نفت، ساعت بزند و در اتاق خلوت خود، مشغول امور جاريه‌اش باشد. وزير نفت يکي ديگر از ياران خود را که نفوذ غيرقابل وصفي در صنعت نفت داشت را کنار گذاشت تا بازنده اصلي قانون منع بکارگيري بازنشستگان، محسن پاک نژاد باشد. شايد هيچکس هم فکر نمي‌کرد اميدوارترين فرد به مديريت شرکت ملي نفت طي دو سال گذشته، اينگونه از صحنه نفت محو شود، معاون سابق شرکت ملي نفت پس از جلسه صبح امروز با زنگنه، کاردر و کرباسيان، حکم خود را از زنگنه دريافت کرد و به اتاق جديدش رفت. جايي که پيش از او رکن الدين جوادي نشسته بود.

رابطه زنگنه و پاک نژاد، رابطه خاصي بود ولي وزير نفت بار ديگر ثابت کرد به راحتي از حلقه نخست نزديکان خود عبور مي‌کند و اهل تصميمات غيرقابل باوري است که کمتر کسي مي‌تواند باورش کند. شباهت جوادي و پاک نژاد در اين است که هر دو معاون، از نشستن در سمت معاونت نظارت بر منابع هيدروکربوري خودداري کردند و تنها به اصرارهاي فراوان زنگنه، حاضر به پذيرفتن اين حکم شدند.

پايگاه خبري – تحليلي ميزنفت سمت جديد پاک نژاد را به وي تبريک مي‌گويد و اميدوار است ايشان در سمت جديد خود موفق باشند.
 
 
 
 
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 22413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من در تمام عمرم فردی سیاس تر از این اقای زنگنه ندیده ام
ایشان به اندازه پشیزی برای بدنه کارشناسی نفت احترام و ارزش قایل نیست.و نگاهش به انها در حد یک مشت حمال است.
محسن
United Arab Emirates
دیدی اقای پاکنژاد پست بهتون وفاه نکرد وامروز توسط مهندس جواداوجی وزیرمحترم وعزیز نفت برداشته شدید یادتون رفت ۰قدر خیانت کردید حالا باید جواب بدید
محسن
United Arab Emirates
خواهشمند هستم نظرم رابزاریدروی صحفه اقای محسن پاک نژاد هیچ صندلی به کسی وفاه نکرد چیکار کردید فقط به زنگنه نامدار که یه پیرمرده چسبیدید وبافساد وارد وزارت نفت شدید حالا باید بدونید صندلی به کسی وفاه نکرد درود بی کران به وزیرمحترم نفت مهندس جواد اوجی ازایشان میخواهم ندیر عامب شرکت ملی نفت وپتروشیمی راعوۻ کند