۰
فوتونگار میز نفت

​ثروتمندترین ساکنان تگزاس در سال 2018

مجله فوربس همه‌ساله در فهرست فوربس ۴۰۰ ثروتمندترین مردان و زنان ایالات‌متحده را معرفی می‌کند. در فهرست سال ۲۰۱۸ میلادی نام ۳۸ نفر از ایالت تگزاس به چشم می‌خورد. ۸۴ نفر از افراد این لیست در کالیفرنیا و ۷۳ نفر نیز نیویورک زندگی می‌کنند.
​ثروتمندترین ساکنان تگزاس در سال 2018
میز نفت| تگزاس را باید یکی از بهترین و مهم‌ترین ایالت کشور آمریکا ازنظر فعالیت کارآفرینان و فضای جذاب کسب‌وکار دانست. مجله فوربس همه‌ساله در فهرست فوربس ۴۰۰ ثروتمندترین مردان و زنان ایالات‌متحده را معرفی می‌کند. در فهرست سال ۲۰۱۸ میلادی نام ۳۸ نفر از ایالت تگزاس به چشم می‌خورد. ۸۴ نفر از افراد این لیست در کالیفرنیا و ۷۳ نفر نیز نیویورک زندگی می‌کنند. در ادامه با ثروتمندترین ساکنان تگزاس آشنا می‌شویم:
 
 
* آلیس والتون
ثروت: ۴۴.۹ میلیارد دلار
سن: ۶۹
 


 وی تنها دختر بنیان‌گذار شرکت وال مارت و ثروتمندترین ساکن ایالت تگزاس است. خانم آلیس سالانه بخشی از ثروت خود را در بخش‌های آموزش و محیط‌زیست هزینه می‌کند.
 
* میشل دل
ثروت: ۲۷.۶ میلیارد دلار
سن: ۵۳
 


وی علاوه بر بخش محصولات رایانه‌ای در حوزه‌های هتل داری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز فعالیت دارد.
 
* آندره بیل
ثروت: ۹.۹ میلیارد دلار
سن: ۶۵ سال
 


وی در سال ۱۹۸۸ میلادی بانک بیل را تأسیس کرد و در بخش تجارت املاک و زمین فعالیت دارد.
 
* جری جونز
ثروت: ۶.۹ میلیارد دلار
سن: ۷۶ سال



وی بیش از نیم‌قرن در بخش تولید از منابع نفت و گاز شیل فعالیت دارد.
 
* ریچارد کیندر
ثروت: ۶.۶ میلیارد دلار
سن: ۷۴ سال


 
وی سال‌ها مدیرعامل شرکت خط لوله‌های انتقال گاز کیندر مورگان بوده است. آقای کیندر بخشی از ثروت خود را به موزه‌های طبیعی و علمی اختصاص داده است.
 
* راندا ویلیامز
ثروت: ۶.۲ میلیارد دلار
سن: ۵۷ سال

وی یکی از چهار مالک شرکت اینترپرایز پروداکت پارتنرز فعال در حوزه ساخت و بهره‌برداری از خطوط لوله نفت و گاز است. شرکت وی ۴۹۰۰۰ مایل خط لوله و تأسیسات پالایش و ذخیره‌سازی گاز طبیعی و نفت خام دارد. این شرکت به‌زودی یک پایانه فراساحلی در خلیج مکزیک احداث خواهد کرد تا به بازار صادرات نفت خام به اروپا و آسیا وارد شود.
 
 
* رابرت رولینگ
ثروت: ۵.۸ میلیارد دلار
سن: ۵۶ سال
 


وی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از میادین نفت و گاز به‌علاوه هتل داری فعالیت دارد. ۵۴ هتل در سانفرانسیسکو و ناشویل توسط هولدینگ وی اداره می‌شود.
 
  
 * رای لی هانت
ثروت: ۵.۳ میلیارد دلار
سن: ۷۵ سال
 


وی ثروت خود را از فعالیت در صنعت نفت و گاز به دست آورده است. بازار صادرات ال ان جی و توسعه میادین کردستان عراق از بخش‌های جدید موردنظر شرکت وی برای سرمایه‌گذاری است. صنعت برق نیز از بخش‌های جدید سبد طرح‌های وی به شمار می‌رود.
 
 
* تیرور ریس جونز
ثروت: ۵.۳ میلیارد دلار
سن: ۶۷ سال


 
وی از سال ۱۹۸۴ میلادی در صنعت نفت فعالیت دارد. در سال‌های اخیر فناوری شکست هیدرولیک به حوزه فعالیت‌های وی افزوده‌شده است.
 
* رابرت باس
ثروت: ۵ میلیارد دلار
سن: ۷۰ سال


 
وی درزمینهٔ هوافضا فعالیت دارد.
 
 
 * کلسی وارن
ثروت: ۴.۹ میلیارد دلار
سن: ۶۲ سال
 


وی مالک شرکت بزرگ انرژی ترنسفر از بهره‌برداران کلیدی خطوط لوله آمریکا است. شرکت وی ۸۳۰۰۰ مایل خط لوله انتقال نفت گاز و فرآورده پتروشیمی در اختیار دارد.
 
 
 
* جفری هیلدبراند
ثروت: ۴ میلیارد دلار
سن: ۵۹ سال
 


وی مدیرعامل شرکت خصوصی هیلکورپ است. این شرکت را بزرگ‌ترین شرکت بخش خصوصی در صنعت نفت آمریکا می‌دانند. خرید چند میدان نفت و گاز به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار در کارنامه سال‌های اخیر وی به چشم می‌خورد. توسعه میدان لیبرتی با تولید روزانه ۶۰۰۰۰ بشکه نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد شد. وی از زمین شناسان شاغل در غول نفتی اکسون موبیل بوده و در سال ۲۰۱۵ میلادی به هر یک از ۱۴۰۰ کارمند شاغل در شرکتش ۱۰۰ هزار دلار پاداش به دلیل دو برابر شدن اندازه شرکت در مدت ۵ سال پرداخت کرد.
 
 
 
* سید باس
 ثروت: ۳.۴ میلیارد دلار
سن: ۷۶ سال
 


وی در بازار تجارت فراورده های نفتی فعالیت دارد. فروش سهام سازند پرمین به غول اکسون موبیل در چارچوب قراردادی ۵.۶ میلیارد دلاری از فعالیت‌های وی محسوب می‌شود. این ثروتمند تگزاسی در حوزه خریدوفروش تابلوهای نقاشی نیز فعالیت دارد.
 
 * جان آرنولد
ثروت: ۳.۳ میلیارد دلار
سن: ۴۴ سال



وی در حوزه انرژی‌های پاک فعالیت دارد؛ اما چندی پیش، بخشی از سهام یک پروژه آب‌های عمیق در خلیج مکزیک را خریداری کرده است.
 
* جورج بیشاپ
ثروت: 2.5 میلیارد دلار
سن: 81 سال
 
 

وی مالک شرکت نفتی ژیوسوترن بوده و در سال 2014 میلادی، میدان‌های خود در ایگل فورد را به مبلغ 6 میلیارد دلار به شرکت دیوون انرژی فروخت. در سال 2015 میلادی، آقای بیشاپ بخشی از سرمایه خود را به خرید سازند شیل هاینسویل در لوییزیانا اختصاص داد. وی یک باشگاه گلف و یک جزیره نیز دارد.
 
 
* دابلیو. هربرت هانت
ثروت:2.5 میلیارد دلار
سن: 89 سال
 


این شهروند دالاس، سال‌هاست که در صنعت نفت فعالیت دارد. وی در سازند باکن داکوتای شمالی دارای میادین شیل بوده و یک پالایشگاه در لوییزیانا دارد. آقای هانت از سه همسر خود 15 فرزند دارد.
 
 
 
نویسنده: کریستوفر هلمان
منبع: فوربس
مترجم: محسن داوری
 
 

 
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 22451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *