۰
ریگ زون منتشر کرد:

بهترین شهرهای دنیا برای نفتی‌ها

اندونزی در دوره‌ای به عضویت اوپک درآمده و جمعیت آن 240 میلیون نفر است. بدین ترتیب این کشور پس از چین، هند و ایالات‌متحده، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. اقتصاد اندونزی وابستگی زیادی به صنعت نفت دارد و در یک دهه اخیر، مصرف منابع انرژی اولیه این کشور بیش از 50 درصد افزایش‌یافته است.
بهترین شهرهای دنیا برای نفتی‌ها
میز نفت | پایگاه ریگ زون با نظرخواهی از 8 هزارنفر از مدیران و مهندسان صنعت نفت، بهترین شهرهای دنیا ازنظر فرصت‌های کاری در بخش‌های اکتشاف، تولید، انتقال، فناوری، توسعه و پالایش نفت و گاز را معرفی کرده است. در ادامه با این شهرها آشنا می‌شویم:
 
 1. دوبی. امارات متحده عربی
اکثر میادین نفت و گاز کشور امارات در شیخ‌نشین ابوظبی قرار دارد. از سال 1966 میلادی، تولید از میدان فراساحلی فاتح دوبی در آب‌های خلیج‌فارس آغاز شده است. بعدها نیز برداشت از میدان‌های فاتح جنوب غربی، فلاح و رشید آغاز شده است. در شهر دوبی بسیاری از غول‌های نفتی بین‌المللی اکتشاف و تولید و خدمات حفاری نظیر دراگون اویل، دیوتاگ دریلینگ و او دی اف جیل، هالیبرتون، وود گروپ و ... فعالیت دارند.

2. کالگری. کانادا
با توسعه میادین نفت و گاز آلبرتا، این شهر با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو شده است. نخستین میدان نفتی این ایالت در سال 1947 میلادی بانام لیدوک کشف شده است. ذخایر نفت خام این ایالت 1.5 میلیارد بشکه بوده و تولید نفت کنونی ایالت کالگری 500 هزار بشکه در روز است. ذخایر قابل‌برداشت نفت ماسه‌ای این ایالت نیز 170 میلیارد بشکه اعلام‌شده است.

3. دنور. ایالات‌متحده
اگرچه این ایالت با معادن طلای آن شناخته می‌شود، اما صنایع دیگری نیز در دنور وجود دارند. تعدادی از شرکت‌های صنعت نفت و گاز نظیر هالیبرتون، نوبل انرژی، آنادارکو پترولیوم، اینکاکا، ای او جی ریسورسز و جی ای اویل اند گس در این شهر فعالیت دارند. سرمایه‌گذاری در فناوری شکست هیدرولیک چندمرحله‌ای و حفاری افقی باعث شده تا اکتشاف منابع شیل کلورادو نیز در دستور کار قرار گیرد.
 
4. سنگاپور. سنگاپور
از سال 1891 میلادی و آغاز تجارت نفت در سنگاپور، شاهد افزایش نقش این صنعت در اقتصاد کشور سنگاپور بوده‌ایم. این شهر جز سه شهر بزرگ صادرکننده محصولات پالایشی دنیا بوده و چند شرکت بزرگ سازنده دکل‌های حفاری فراساحلی و شناورهای پشتیبانی خدمات فراساحلی در بندر سنگاپور فعالیت دارند. با بهبود قیمت نفت، شاهد توسعه بازار دکل‌های فراساحلی در سنگاپور هستیم. در فاصله سال‌های 2011 تا 2016 میلادی، بیش از 28.8 میلیارد دلار در یاردهای عظیم سنگاپور سرمایه‌گذاری شده است.
 
5. جاکارتا. اندونزی
میادین این کشور در میان سازندهای استرالیا و جنوب شرق آسیا قرار دارند. اندونزی در دوره‌ای به عضویت اوپک درآمده و جمعیت آن 240 میلیون نفر است. بدین ترتیب این کشور پس از چین، هند و ایالات‌متحده، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است. اقتصاد اندونزی وابستگی زیادی به صنعت نفت دارد و در یک دهه اخیر، مصرف منابع انرژی اولیه این کشور بیش از 50 درصد افزایش‌یافته است. در این کشور 60 سازند مختلف وجود دارد و 14 میدان تاکنون تولیدی شده است.
 
6. پرث. استرالیا
شرکت‌های ود سایت انرژی و رویال داچ شل، پیشرو در توسعه میادین نفت و گاز این ایالت هستند. پروژه شناور اف ال ان جی پریلود در آب‌های این شهر راه‌اندازی شده است. پروژه میدان گورگون به مبلغ 45 میلیارد دلار از دیگر طرح‌های این شهر محسوب می‌شود که برای توسعه ذخایر 35.3 میلیارد فوت مکعبی گاز طبیعی میدان گورگون اجرا می‌گردد. این میدان فراساحلی در 120 مایلی سواحل این ایالت قرار دارد. همچنین پروژه‌های عظیم گازی 31 میلیارد دلاری بروژ و 30 میلیارد دلاری شورون_ ویت استون نیز در این ایالت قرار دارند.

7. ریو دی ژانیرو. برزیل
شرکت پتروبراس در گذشته مالکیت انحصاری میادین نفتی کشور برزیل را در اختیار داشته است؛ اما هم‌اکنون در پایتخت برزیل شاهد فعالیت بسیاری از غول‌های نفت و گاز دنیا نظیر رویال داچ شل، ای بی ایکس، آنادارکو پترولیوم و اکسون موبیل هستیم.
شرکت‌های خارجی در سال گذشته میلادی 7 میلیارد دلار در طرح‌های صنعت نفت و گاز برزیل سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
8. بمبیی. هند
این شهر، کانون صنعت نفت و گاز هند بوده و اکثر قراردادهای نفت و گاز این کشور در بمبیی امضا می‌شود. در اطراف این شهر، میادین هیدروکربوری مختلفی وجود دارد. 65 درصد تولید نفت هند از این ایالت به دست می‌آید. مجموع ذخایر نفتی هند 5.5 میلیارد بشکه بوده و اکثر این منابع در غرب هند قرار دارد. مجموع ذخایر گاز طبیعی این کشور نیز 43.8 تریلیون فوت مکعب است که بخش اعظم آن در میادین فراساحلی قرار دارد.

9. کوالالامپور. مالزی 
دفتر مرکزی شرکت پتروناس در این شهر قرار دارد. این شرکت دولتی، مالک همه میادین نفت و گاز این کشور است. در سال 1910 میلادی، شرکت رویال داچ شل، نخستین میدان نفتی مالزی را در منطقه ساراواک کشف کرد. هم‌اکنون، ذخایر نفتی این کشور پس از چین و هند، در رتبه سوم در میان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارد.
  
10. قاهره. مصر
این کشور غیر اوپک، دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی و بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در آفریقا است. نخستین حلقه چاه نفت این کشور در دهه 1900 میلادی حفاری‌شده و هم‌اکنون ذخایر نفت خام این کشور 4.4 میلیارد بشکه و ذخایر گازی مصری‌ها برابر با 77 تریلیون فوت مکعب است.
 
مترجم: محسن داوری
منبع: www.firstpeoplesolutions.com

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 22497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *