۰
هالیبرتون یک قرني شد

راز موفقيت هاليبرتون چيست؟

هالیبرتون همواره ارائه دهنده فناوری های پیشرفته بوده و سایر شرکت های بازار تلاش می کنند با تقلید از این موفقیت ها در بازار خدمات حفاری و سرچاهی فعالیت کنند.
راز موفقيت هاليبرتون چيست؟
ميزنفت|  شرکت هالیبرتون به عنوان ارایه دهنده پیشرو راه حل های میادین نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ میلادی، صد سالگی خود را جشن می گیرد. در سال ۱۹۱۹ میلادی، ارلی پی. هالیبرتون، فعالیت های سیمان کاری چاه های نفتی را در شهر دونکان اوکلاهما با اجاره یک واگن، چند قاطر و چند کارمند سیمان کاری آغاز کرد.

امروزه شرکت هالیبرتون در ۸۰ کشور دنیا ۶۰ هزار کارمند فعالیت دارد.    میلر، مدیرعامل کنونی شرکت هالیبرتون می گوید: ما برای فعالیت های خود بر روی توانایی های کارکنان هالیبرتون شرط بندی کرده ایم. در این سال ها، ما با تغییرات متمادی کسب و کار خود روبرو بوده ایم. اما مهمترین دلیل تداوم کسب و کار هالیبرتون، کارکنان این غول آمریکایی بوده است.

شرکت هالیبرتون در سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. موسس این شرکت، یک رقابت کننده توانمند بوده و تلاش بسیاری برای نوآوری و ارایه خدمات موثر داشته است. وی ابداعات بسیاری داشت و  یک مخترع مادرزاد بوده است. این نوآوری ها مشوق وی برای تداوم فعالیت در بازار بوده است.  

تعداد کمی از شرکت های تجاری دنیا از چنین پشتوانه ای برخوردار هستند.
اگر ارلی امروز زنده بود، با مشاهده این تعداد کارمند و حوزه گسترده جغرافیایی عملکرد شگفت زده می شد. هالیبرتون سرمایه گذاری هنگفتی در بخش پژوهش و توسعه انجام داده و برای توسعه فناوری هایش هر روز گام هایی جدید برمی دارد.

موفقیت هالیبرتون به صورت تصادفی به دست نیامده است. در فهرست فورچون ۵۰۰ تنها ۱۲ شرکت از سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال برخوردارند. هالیبرتون یکی از این ۱۲ شرکت است. هالیبرتون بارها فعالیت های خود را تغییر داده و ایده هایی جدید برای حضور در بازار ارایه می کند. هالیبرتون در این دوره طولانی، همواره رهبر بازار بوده و این یک اصل کلیدی است. اما دلیل این موفقیت های طولانی چیست؟  

هالیبرتون یک ارائه دهنده ارزش است که از فرهنگ مشارکت و ارایه راه حل های مهندسی پیشرو بهره می برد. در همه بخش های این غول آمریکایی این اصول به چشم می خورد. هالیبرتون روابطی نزدیک با مشتریانش دارد و با توسعه مداوم فناوری ها به سوی تحقق اهداف مشتریانش و دریافت کمترین هزینه گام برمی دارد.

هالیبرتون همواره ارائه دهنده فناوری های پیشرفته بوده و سایر شرکت های بازار تلاش می کنند با تقلید از این موفقیت ها در بازار خدمات حفاری و سرچاهی فعالیت کنند. این شرکت همواره به دنبال ایجاد کارایی بهتر و تغییر در راهکارهای کنونی است.

هالیبرتون یک شرکت تجاری است که صداقت در کانون فعالیت های آن قرار دارد. کارکنان هالیبرتون معتقدند لزوم تغییر تنها اصل غیرقابل تغییر در اجرای فعالیت های آنان است و همواره راهی برای بهتر شدن وجود دارد. اصل کاهش هزینه ها از دیگر اصول فعالیت های هالیبرتون در یک قرن اخیر بوده است.

*غولی پیشرو در پژوهش و فناوری   
  تمرکز هالیبرتون در حوزه پژوهش و فناوری بارها تغییر کرده است. تمرکز بر کاهش هزینه ها و بهبود کارایی و افزایش تولید در سرلوحه فعالیت های هالیبرتون قرار دارد. این اقدامات با وجود سادگی، بسیار پیچیده هستند.

ارزش تجاری هالیبرتون در سال ۲۰۱۷ میلادی در رتبه ۴۴ دنیا بوده است. در فهرست ۵۰ شرکت برتر دنیا، هالیبرتون تنها شرکت ارایه دهنده خدمات سرچاهی است. این موفقیت ها هالیبرتون را به ادامه فعالیت امیدوار نموده و در تداوم موفقیت ثابت قدم تر کرده است.

*ورود به عصر دیجیتال    
 شرکت هالیبرتون با درک اهمیت دیجیتالی شدن تلاش می کند از این فناوری ها برای موفقیت بیشتر بهره ببرد. معماری شرکت هالیبرتون در حال انطباق با عصر دیجیتال است و فناوری هایی نظیر تحلیل داده ها و هوش مصنوعی در کانون توجه آن قرار دارد. استفاده از انبوه داده ها از دیگر اولویت های فراروی غول هالیبرتون به شمار می رود.

در خدمات سرچاهی هالیرتون، انبوهی از داده ها تولید می شود که از دیرباز اهمیت آنها مورد توجه قرار داشته است.  استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده ها به کاهش هزینه ها منجر شده و ارزش بیشتری برای مشتریان ایجاد می کند.    

هالیبرتون در حالی قدم به دومین قرن فعالیت خود می گذارد که با بهبود قیمت نفت و متوازن شدن عرضه و تقاضا، سال ۲۰۱۹ میلادی سالی امیدبخش برای فعالیت این شرکت خواهد بود. آینده در دستان بهترین ها و کاراترین ها است.
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 22772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *