۰
۱
قهرمان وابستگی

سهم »صفر» زنگنه در توسعه پالایشی

با وجود همه تلاش‌ها جهت «کارنامه تراشی پالایشی» برای بیژن نامدار زنگنه، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که ژنرال در حوزه ساخت پالایشگاه هیچ خروجی برای کشور نداشته است.
سهم »صفر» زنگنه در توسعه پالایشی
به گزارش میزنفت،  از مجموع 10 پالایشگاه کشور، 7 پالایشگاه پیش از انقلاب ساخته شده و 3 پالایشگاه بندر عباس، امام خمینی شازند و ستاره خلیج‌فارس در دورانی جز دوران زنگنه ساخته شده است. در دوره گذشته وزارت زنگنه، او به بهانه اینکه ساخت پالایشگاه صرفه اقتصادی ندارد اجازه نداد یک پالایشگاه ساخته شود.

در این دوران نیز عملکرد وی در حوزه پالایش یک فاجعه بود و هیچ پروژه پالایشی اعم از افزایش ظرفیت، بهینه‌سازی و ساخت پالایشگاه جدید اجرا نشد. تنها قراردادی که در این دوره امضا شد مربوط به پالایشگاه‌های سیراف بود که آن نیز در مرحله خاک بازی باقی مانده است.

به باور بسیاری از کارشناسان اگر دولت نهم و دهم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را اجرایی نمی‌کرد، زنگنه همین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را نیز به سرانجامی نمی‌رساند. به بیان ساده‌تر، پیشرفت فیزیکی 60 درصدی این پالایشگاه راهی جز تکمیل پروژه را در برابر زنگنه قرار نمی‌داد و وی مجبور بود این پالایشگاه را تکمیل کند.

برای دانلود اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 25436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سامان
Iran, Islamic Republic of
گویا ژنرال کاری جز دشمنی با پرسنل ندارد، همچنین پالایشگاه سیراف هم که در حد خاک باقی مونده چون یکی از دوستانش بنام آقای ص که یکی از مدیرانش هست تونسته امضاش را بگیره