۰
واهمه‌ای که کابوس زنگنه شده است

ترس از زندان

اما به فاصله دو سال که رهبر انقلاب حکم ریاست دستگاه قضا را برای رئیسی صادر کرد، زنگنه با تغییر رویه سعی کرد همه اتفاقات این دو سال را با چند حکم و نامه زیر خاک مخفی کند.
زنگنه | میز نفت
زنگنه | میز نفت
میز نفت| یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زنگنه محاکمه وی پس از پایان کارش در دولت است؛ موضوعی که خود وی هم ابایی از اظهار کردنش ندارد. او چند ماه پیش به خبرگزاری خانه ملت گفت که از زندان رفتن واهمه دارد.
 
 او می‌داند یکی از محورهای اصلی محاکمه احتمالی‌اش، پرونده کرسنت است؛ پرونده‌ای که زنگنه نقش اصلی در آن ایفا کرده و رئیس دستگاه قضا نیز بر جزئیات آن مسلط است.
 
 زمانی که آیت‌الله رئیسی، ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشت، این پرونده بصورت جدی توسط این سازمان بررسی شد و نتایج جالبی از آن بیرون آمد.
 
رئیسی در اوج رقابت‌های دوزادهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، کرسنت را باز کرد و گفت:«در این پرونده، رسیدگی‌های قضائی مفصلی صورت گرفته، رأی بدوی صادر و قطعی شده، دیوان عالی کشور هم تائید کرده است.»
 
 رئیسی گفت که در بخش اول پرونده، 8 نفر محکوم شدند. خب این آقایان چرا افراد محکوم به انفصال از خدمات دولتی را مجدداً به کار گرفتند؟ قطعا با افراد فاسدی که این خسارت را به کشور تحمیل کرده‌‌‌اند برخورد می‌کنیم.
 
 اظهارات رئیسی درباره کرسنت، باعث شد تا وزیر نفت به طور همه‌جانبه‌ای به رئیس دستگاه قضا حمله کند و در این میان،  8.1 - رسانه ضد انقلاب آمدنیوز و روح الله زم  نیز با دروغ‌پردازی، سعی در بی‌گناه نشان دادن زنگنه در این پرونده را داشت.
 
 زنگنه، اظهارات رئیسی را نسنجیده دانست و با لحنی تند اضافه کرد: عجیب است که آقای رئیسی به عنوان فردی که سال ها در کسوت قضاوت بوده این چنین سخنی می گوید!
 
 انتخابات که تمام شد، زنگنه همه افرادی که به رئیسی نزدیک بودند از کار برکنار کرد؛ او گفت کسانی که با رئیسی بودند جایی در نفت ندارند. از همان روزها کار پاکسازی نفت با قدرت بیشتری کلید خورد.
 
 اما به فاصله دو سال که رهبر انقلاب حکم ریاست دستگاه قضا را برای رئیسی صادر کرد، زنگنه با تغییر رویه سعی کرد همه اتفاقات این دو سال را با چند حکم و نامه زیر خاک مخفی کند.
 
او طی یک سال گذشته 4 نفر از نیروهای نزدیک به اصولگرایان را به کار گرفت و برای آن‌ها حکم مدیریت یا مشاور صادر کرد هرچند که دوست نداشت این احکام چندان رسانه‌ای شود.
 
 کسانی که نفت و زنگنه را می‌شناسند به‌خوبی می‌دانند این انتصابات، تماما کدهای سیاسی است که قصد دارد روزهای انتخابات را به ورطه فراموشی بسپارد و مانعی شود برای برخوردهای قضایی با مفاسد اقتصادی و سوءمدیریت‌ها.
 
 رئیس قوه قضائیه که نشان داده در برخورد با مفاسد و عملکردهای منفی با کسی تعارف ندارد در تاریخ 14 شهریور 98 گفت: همه مدیران باید بدانند در هر برهه‌ای اگر قصور آن‌ها در زمان مدیریت‌شان مشخص شود باید پاسخ‌گو باشند.
 
 ده‌ها هزار میلیارد تومان از منابع کشور که به‌دلیل عملکرد زنگنه بر باد رفته است، برای وزیر نفت تبدیل به موقعیتی شده است که واهمه وی از زندان رفتن را تشدید کرده است.
 
 فصل پاسخگویی ژنرال دور نیست حتی اگر برای نزدیکان رئیس قوه قضائیه حکم معاونت وزیر صادر کند!


برای دانلود اینجا کلیک کنید.https://www.mizenaft.ir/images/docs/files/000025/nf00025678-1.mp4
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 25678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *