تغییر کاربری سازه‌های نفتی

​تبدیل سکوهای نفتی به هتل دریایی

26 بهمن 1398 ساعت 10:54

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد تعداد ماهی‌ها در اطراف سکوهای دریایی ۲۰ تا ۵۰ برابر مناطق اطراف است. اگر ایده تبدیل دکل‌ها و سکوهای به هتل‌های دریایی اجرایی شود، شاهد دستاوردهای بیشتری در حفظ محیط‌زیست خواهیم بود.


میز نفت | در روز ۵ فوریه سال ۲۰۰۹ میلادی، یک دکل دریایی نفتی دیگر در آب‌های خلیج مکزیک برای همیشه بازنشسته شد. این سکو سال‌ها با سروصدای زیاد، آب‌های خروشان و کارکنان دارای لباس‌های تیره شناخته می‌شد اما این سازه زشت با یک ابتکار جذاب به یک هتل دریایی زیبا و ارزان قیمت تبدیل‌ خواهد شد.

در آینده نزدیک، مسافران زیادی برای استراحت روانه این هتل در خلیج مکزیک می‌شوند. صدها سکوی دیگر نیز در آب‌های خلیج مکزیک به پایان دوره عمر خود نزدیک شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به هتل‌های تفریحی برای افراد خواهان داشتن تجربه متفاوتی از تعطیلات تبدیل کرد. 

​تبدیل سکوهای نفتی به هتل دریایی

شرکت معماری موریس این سکوی بدون استفاده را به یک هتل دریایی تبدیل خواهد کرد که ایده آن‌ها در مسابقه نوآوری‌های معماری در صنعت هتل‌داری برنده ۱۰ هزار دلار جایزه شده است.

در یک قرن فرارو، حدود ۴ هزار دکل و سکوی نفتی در آب‌های خلیج مکزیک بازنشسته خواهند شد. میانگین مساحت هریک از این سازه‌ها ۲۰ هزار فوت مربع است. بدین ترتیب ۸۰ میلیون فوت مکعب فضای بدون استفاده در سواحل ایالات متحده وجود خواهد داشت.

این نوآوری را می‌توان در کشورهایی دیگری نظیر امارات نیز اجرایی کرد.امکان برگزاری کنفرانس‌های تجاری نیز بر روی این سازه‌ها وجود دارد. برای انتقال افراد به این هتل دریایی می‌توان از کشتی‌های کروز بهره برد. شهروندان مکزیکی و یا کشورهای دیگر حوزه دریای کاراییب نیز می‌توانند از این‌هتل های دریایی بهره ببرند.

پس از پایان عمر دکل‌های دریایی، باید برای جمع‌آوری این سازه‌ها اقدام کرد. این عملیات علاوه بر خسارت‌های زیست محیطی به میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. در برخی مناطق نیز ایده تبدیل‌ دکل‌ها و سکوهای دریایی به صخره‌های مرجانی مصنوعی برای زندگی ماهی‌ها ارایه و اجرایی شده است. 

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد تعداد ماهی‌ها در اطراف سکوهای دریایی ۲۰ تا ۵۰ برابر مناطق اطراف است.  اگر ایده تبدیل دکل‌ها و سکوهای به هتل‌های دریایی اجرایی شود، شاهد دستاوردهای بیشتری در حفظ محیط‌زیست خواهیم بود.

​تبدیل سکوهای نفتی به هتل دریایی

این ایده علاوه بر منافع زیست محیطی و اقتصادی، فرصت‌های شغلی زیادی نیز ایجاد خواهد کرد. انرژی مورد نیاز این سازه‌های نفتی دریایی تغییر کاربری داده شده را می‌توان از انرژی‌های در دسترس بادی، خورشیدی و یا امواج به دست آورد.
 
گویی نمادهای تولید انرژی‌های تجدیدناپذیر به پایگاه‌های تولید انرژی‌های پاک و دوست دار محیط زیست تبدیل شده‌اند. از سوی دیگر، با نصب توربین‌های بادی بر روی این سکوها شاهد صرفه جویی در نصب پایه‌های این سکوها خواهیم بود. پروژه‌هایی برای ایجاد طرح‌های انرژی زمین گرمایی در دریاها در حال مطالعه است تا از اختلاف دما در اعماق مختلف دریا جهت تولید انرژی استفاده شود.

​تبدیل سکوهای نفتی به هتل دریایی

گردشگران می‌توانند یک سفر و اقامت خاطره انگیز بر روی این هتل‌های دریایی همراه با تفریحاتی نظیر قایق سواری، موج سواری، چتربازی، جت اسکی، اسکی روی آب، حمام آفتاب و ماهیگیری ورزشی داشته باشند. امکان غواصی نیز در این هتل‌های دریایی وجود خواهد داشت.

ساخت یک سالن بزرگ و لوکس برای برگزاری جشن ازدواج، باشگاه بدنسازی و تناسب اندام، فروشگاه‌های خرید کالاهای لوکس، تفریحات شبانه، بخت آزمایی، رستوران‌های متنوع و مرکز صید و پخت ماهی در این طرح پیش بینی شده است.

​تبدیل سکوهای نفتی به هتل دریایی

منظره مقابل اتاق این هتل، دریای بی انتها است. یک استخر تفریحی نیز برای مسافران ایجاد خواهد شد. البته اگر شما خواهان سفر به این هتل دریایی جدید هستید، باید کمی صبر کنید. 


نویسنده: کارن اسپری
منبع: New Atlas
مترجم: محسن داوری


کد مطلب: 26165

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/26165/تبدیل-سکوهای-نفتی-هتل-دریایی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir