۰
قابل توجه وزارت نفت

فشار حداکثری با تحریم گاز ایران

​ بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: کارزار فشار حداکثری با تحریم گاز طبیعی شدیدتر می‌شودبنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در گزارشی مدعی شد که در کارزار فشار حداکثری، تحریم بعدی آمریکا علیه ایران ممانعت از انتقال گاز از ایران به ترکیه، عراق و ارمنستان خواهد بود.
تحریم | میز نفت
تحریم | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از فارس، بنیاد دفاع از دموکراسی‌های آمریکا (FDD) بیست‌ودوم اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۱ می ۲۰۲۰) در گزارشی به قلم بِرِندرا شافر استاد دانشگاه جورج تاون نوشت: «ممنوعیت انتقال گاز طبیعی، تحریم بعدی ایران است».

این استاد دانشگاه جورج تاون مدعی شد که در راستای اعمال فشارهای بیش‌تر در کارزار فشار حداکثری، تحریم بعدی آمریکا علیه ایران ممانعت از انتقال گاز از ایران به ترکیه، عراق و ارمنستان خواهد بود. وی در این‌باره نوشت: «با فروپاشی صادرات نفتی ایران، صادرات غیرنفتی یکی دیگر از اهداف تحریم‌های آمریکا به حساب می‌آید. ایران سومین تولیدکننده‌ی گاز طبیعی در جهان است که دومین ذخایر گاز طبیعی را نیز در اختیار دارد. ایران به گاز طبیعی خود بسیار وابسته است و ۷۰ درصد از مصارف انرژی ایران از طریق این گاز تأمین می‌شود.»

این تحلیل‌گر صهیونیستی در ادامه مدعی شد که طبق بودجه‌ سال ۲۰۱۹ در ایران، درآمد گاز طبیعی ایران 4 میلیارد دلار پیش‌بینی شد که این میزان تقریباً 3.5 درصد از کل بودجه‌ی ایران را تشکیل می‌دهد. ایران به عراق، ترکیه و ارمنستان گاز صادر می‌کند، اما تحریم‌های آمریکا شامل خطوط لوله‌ی گازی نخواهد شد و آمریکا معاملات برای خرید گاز طبیعی ایران را مورد حسابرسی و تحریم قرار می‌دهد. دولت ترامپ به‌طور رسمی از خریداران گاز طبیعی ایران خواسته که میزان واردا‌ت‌شان را کاهش دهند.

عضو کارگروه اقتصاد و انرژی لابی صهیونیستی وضعیت کشورهای ترکیه، عراق و ارمنستان را بررسی کرد و مدعی شد این کشورها  خودشان را از قبل برای چنین موقعیتی آماده کرده بودند. به عنوان مثال ترکیه خطوط گازی را از آذربایجان به داخل کشورش تعبیه کرده؛ عراق می‌تواند به جای گاز از نفت و بنزین استفاده کند و ارمنستان نیز که از گاز ایران برای تولید گرما استفاده می‌کند می‌تواند با اتکا به الکتریسیته این کار را انجام دهد و این یعنی پایان کار صادرات گاز ایران به مشتری‌های قدیمی است.

وی در انتها نوشت: «آمریکا هنوز از تمام توانش در تحریم ایران استفاده نکرده و کارزار فشار حداکثری ظرفیت‌های بیش‌تری را خواهد داشت. ممانعت از ورود گاز ایران به این 3 کشور کار آسانی است و ضمناً مزایای اقتصادی و ژئوپلیتیک زیادی را نیز در بلندمدت خواهد داشت. قطع صادرات گاز، هدف بعدی واشنگتن خواهد بود.»
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 27284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *