۲
۸
سرانجام وکیل الدوله بودن بهارستانی‌ها

لیست کامل نمایندگانی که نان نفت می‌خورند

جالب است بدانید مهمترین سوابق مدیریتی بیگلری ریاست هنرستان دکتر محمود حسابی سقزو ریاست آموزشکده فنی مهندسی سقز در سال 1384بوده است. یا در مورد دیگری، جلیل مختار نماینده مردم آبادان توانسته از سازمان بهزیستی به وزارت نفت منتقل شود آن هم با مدرک تحصیلی غیرمرتبط.
لیست نمایندگان مجلس دهم که در نفت استخدام شدند| میز نفت
لیست نمایندگان مجلس دهم که در نفت استخدام شدند| میز نفت
وحید حاجی پور | برخلاف اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر انتقال نیافتن نمایندگان سابق مجلس به نفت، آمارهای مستند نشان می‌دهد بسیاری از نمایندگان راهی دستگاه‌های دولتی شدند که وزارت نفت نقش پررنگ تری نسبت به سایر وزارتخانه‌ها دارد.

علی ربیعی سخنگوی دولت دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که علت استفاده از برخی نمایندگان فعلی مجلس پس از پایان مسئولیت در دولت چیست، گفت: در فضای مجازی اظهاراتی در این زمینه شد که متاسفانه قلب واقعیت است و آنچه بیان شده غیر از این است. البته دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده‌اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که کارمندی دولت بوده برگردند همچنین افرادی هم هستند که ظرفیت‌های انسانی ما هستند.




بازگشت به محل مورد خدمت
اصولا وقتی فردی به نمایندگی می‌رسد، از محل خدمت خود به بهارستان مامور می‌شود و پس از پایان کارش به دستگاهی که در استخدام آن است بر می‌گردد؛ وی می‌تواند حقوق خود را از مجلس یا دستگاهی که در آن استخدام شده، دریافت کند. ربیعی هم سعی دارد با اشاره به این موضوع بدیهی، اینگونه القا کند که اگر نماینده‌ای به نهادهای دولتی رفته در واقع به محل کار خود بازگشته است در حالی که گفته وی با واقعیات فاصله بسیاری دارد.

هم اکنون تعدادی از نمایندگان مجلس با لابی و مذاکره با وزارت نفت، خود را نفتی کرده‌اند و در حال دریافت حقوق از این وزارتخانه هستند. مثلا محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در تاریخ 10 مرداد 94 به وزارت نفت منتقل‌شده است؛ یعنی او در دوران نمایندگی توانسته به وزارت نفت بیاید چیزی که وزیر نفت همواره آن را کتمان می‌کرد. 

استخدام محسن بیگبری در وزارت نفت | میز نفت

در تاریخ 26 شهریور 96 سید سعید فانی مدیرکل منابع انسانی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به کریم سلحشور معاون وقت منابع انسانی وزیر نفت خواستار پرداخت حقوق و مزایای معوق و آتی این نماینده مجلس از سوی وزارت نفت می‌شود. در پایان ‌نامه تأکید شده است از تاریخ نفتی شدن بیگلری به بعد، بنا به درخواست وی،هیچ‌گونه حقوقی از سوی مجلس به آقای نماینده پرداخت نشده و وزارت نفت باید حقوق معوق و آتی وی را پرداخت کند.

این نامه در تاریخ اول مهر 96 در اتوماسیون اداری وزارت نفت ثبت می‌شود تا در تاریخ 4 مهر 96، کامران دهقانی مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی منابع انسانی و تحول اداری در نامه‌ای به سلحشور خواستار تعیین تکلیف حقوق این نماینده مجلس می‌شود. او در این نامه قید کرده است که سقف اضافه‌کار 120 ساعت است ولی تأکید شده این سقف برای بیگلری 175 ساعت در نظر گرفته‌شده است.

جالب است بدانید مهمترین سوابق مدیریتی بیگلری ریاست هنرستان دکتر محمود حسابی  سقزو ریاست آموزشکده فنی مهندسی سقز در سال 1384بوده است. یا در مورد دیگری، جلیل مختار نماینده مردم آبادان توانسته از سازمان بهزیستی به وزارت نفت منتقل شود آن هم با مدرک تحصیلی غیرمرتبط. 

دفاع لاریجانی از مهره چینی
برخی ناظران معتقدند این اتفاقات با نظر مثبت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه بوده است. این موضوع زمانی جدی می‌شود که به جلسه رای اعتماد مجلس به زنگنه نگاهی داشته باشیم. مرداد 96 وقتی زنگنه به مجلس رفت، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی در نطق خود نسبت به بکارگیری نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و استخدام پی در پی نمایندگان را عاملی برای تنزل جایگاه نظارتی مجلس بیان کرد. در دوره‌ای که خادمی نسبت به استخدام‌ها انتقاد وارد کرد، بیش از 20 نماینده مجلس نهم و فعلی راهی وزارت نفت شده بودند.

اما واکنش علی لاریجانی چه بود؟ او در آن جلسه خطاب به خادمی گفت: این سخن شما اشتباه است، چرا چنین چیزی را می‌گویید؟ شما در پشت تریبون اظهاراتی داشتید که سوءتفاهم ایجاد می‌کند. اگر موردی سراغ دارید بفرمایید چه کسی از نمایندگان در وزارت نفت استخدام شده است؟ 

وی ادامه داد: بینی و بین الله، نماینده‌ای را در مجلس سراغ ندارم که وقتی به مجلس آمد، کارمند وزارت نفت شود؛ این اظهارات شما بر روی رأی نمایندگان تأثیر می‌گذارد. آیا این طور است که شما می‌گویید؟ یعنی اگر آقای زنگنه یک نفر را استخدام کرده باشد، ما برخورد می‌کنیم.

لاریجانی از برخورد گفت، تاکید کرد اگر نماینده‌ای در حین نمایندگی به وزارت نفت رفته باشد با وزیر برخورد می‌شود اما این حرف همان موقع خاک شد؛ بیش از 10 نماینده فعلی طی دو سال گذشته راهی مجلس شدند. آن‌ها از به جای مجلس از وزارت نفت حقوق می‌گیرند و امروز کسی هم از لاریجانی درباره «بینی و بین‌الله» نمی‌پرسد که آیا در جریان این اتفاقات نبوده است؟

چه افرادی نفتی شدند؟
اما نکته جالب در میان افرادی که راهی وزارت نفت شدند این است که همه آن‌ها طی سال‌های گذشته هرگاه انتقادی به زنگنه وارد می‌شد به میان می‌آمدند و ازاو دفاع جانانه‌ای می‌کردند، با زنگنه به سفرهای خارجی می‌رفتند و برای خوشامد مقام عالی وزارت، مصاحبه می‌کردند. شدت این مصاحبه ها به قدری فراوان بود که به «مصاحبه‌های استخدامی» معروف شدند.


سند استخدام غلام محمد زارع در وزارت نفت | میز نفت

یکی از چهره‌های ذوب در وزارت زنگنه، کسی نیست جز بهروز نعمتی که بیشترین سفر خارجی را با زنگنه داشته است. او مدام در مجلس از وزیر نفت حمایت می کرد و به پاس این حمایت‌ها حقوق بگیر نفت شد. دیگر فردی که دوباره نفت بازگشته است کسی نیست جز الیاس حضرتی. وی  در دوران نخست حضور زنگنه در صنعت نفت، کارمند این وزارتخانه بود که پس از پایان دوره زنگنه خود را بازنشسته کرد؛ بازنشستگی وی با پرداخت حدود 20 میلیون تومان پاداش، روابط کاری و مالی او را با نفت به اتمام رساند اما او دوباره به نفت بازگشته است.

با این وجود، منع قانونی برای حضور مجدد وی در صنعت نفت وجود دارد مگر آنکه وی پاداش بازنشستگی خود را به نفت بازگرداند و چند سال دیگر با پاداشی حداقل 10 برابری، بازنشسته شود. سمت سازمانی که هم اکنون برای وی در نظر گرفته‌شده بسیار جالب است؛ او در سیستم جامع نیروی انسانی روی سمت بازرس ارشد در اداره کل بازرسی وزارت نفت نشسته است و به‌احتمال فراوان مدیرکل بازرسی وزارت نفت می‌شود.

حضرتی متولد سال 1340 است و با 58 سال سن در شرایطی قرار است نفتی شود که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت و سایر مراکز آموزشی، با مخالفت وزیر نفت برای استخدام مواجه شده‌اند.

منبع: جوان
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 27315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
ممنون از خبر خوبتون از سایت خبری ماهم دیدن کنیدhttp://safireaflak.ir/
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر گروهبان خبیث
محمدحسن عبدالعلی زاد
Iran, Islamic Republic of
خجالت بایدبکشند.متاسفانه آلودگی بعضی ازمجلسیون،ریشه اصلی ایجاد فساد وترویج آن هستند.بدون تعارف وقاطعانه دستگاهها ی زیریط برخورد گنند ونگران نباشند ازحمایت وسیع مردمی بر خوردار خواهید بود.نمونه آن مراسم سردار شهید قاسم سلیمانی که معادلات آمریکا ونوکران داخلی وخارجیش را به هم ریخت.
حسیپی
Iran, Islamic Republic of
این مجلس تنها کاری که باید انجام دهد، رسیدن به حساب مسئولین وزارت نفت است. رسیدگی به حساب وزیری که میگوید یا خام فروشی و یاهیچ.
تخلفات عدیده:
۱ــ جلوگیری از پالایشگاه سازی و صنایع تبدیلی در دوره وزارتش در دولت اصلاحات،یعنی قبل ازاحمدی نژاد ونیز دولت فعلی و سنگ اندازی در اجرای پروژه های درحال اجرا برای ناتوان نشان دادن متخصصین و پیمانکاران داخلی.
۲ــ طرفداری صرف از خام فروشی(کدام عقل سلیمی میگوید که دامدار بجای اینکه شیر دامهایش را به دیگرمحصولات لبنی تبدیل کند و با ارزش افزوده بفروشد، جاهلانه شیر را خام فروشی کند) ..؟
۳ـ علیرغم اصرا متخصصین مشفق، اصرار بر بستن قرارداد با شرکتهای چند ملیتی(صهیونیستی) مانند توتال و سوختن فرصت انجام کارهای استخراج میعانات گازی از دست متخصصین و پیمانکاران داخلی و درد آور تر، تقدیم نمودن نقشه میادین مشترک گازی باقطر پارس جنوبی به شرکت ملاه بردار توتال بدون درخواست غرامت!
۴ـ قرارداد خیانت بار کرسنت یعنی فروش گاز به امارات به مدت ۲۵سال با یکچارم قیمت جهانی گاز و دریافت پورسانت که یک خیانت عظیم درحق کشوربود. اما در دولت احمدینژاد با ارائه اسناد محکم وجود رشوه در بستن قرارداد توسط ژنرال و مهدی هاشمی، این قرارداد با حکم دادگاه لاهه به نفع ایران و پرداخت غرامت تـوسط امارات متحده فسخ گردید، اما و اما متاسفانه با بکارگماردن ژنرال کمتر از سرجوخه به وزرارت نفت، کشورامارات به بهانه ی اینکه اگر زنگنه در بستن قراداد رشوه دریافت کرده بود، چرا او را وزیر نموده اند و متاسفانه بهمین استدلال دادگاه بین المللی لاهه مجدد قرار داد را معتبر و ایران را به پرداخت بیش از هیجده میلیاردلار محکوم نمود!،
۵ــ بی مهری وکینه عجیب نسبت به پرسنل وعلی الخصوص پرسنل متخصص و برداشتن کلیه خدمات رفاهی پرسنل وحتی خدمات درمانی ونیزعدم اجری قانون خدمات کشوری یعنی ماده ده و دلسردی متخصصین جدیدالاستخدام بطوری که اکثرافراد کلیدی مناطق عملیاتی درحال رفتن به شرکتهای خارجی با دعوتنامه آن شرکتها و وعده حقوق ده برابر نسبت به دستمزد فعلی آنها در ایران!!
Iran, Islamic Republic of
الالعنةالله على الظالمين
Iran, Islamic Republic of
چرا الان یادتون افتاد اقای زنگنه داره چکار میکنه.اینا در مقابل کارها وتصمیمات یکطرفه و بدون اینده درباره شرکت نفت در خوزستان هیچ بحساب میان.۴نفر از نماینده ها بردن تو وزارت در مقابل میلیون ها دلار ضرری ک ب خوزستان زدو هیچ یک از نماینده ها هم هیچ پرسش و پاسخی از ایشان در مقابل تصمیماتشان نمیکرد مگر انکه بدنبال منافع شخصی وزیر رو زیر سئوال ببرند
مریم
Iran, Islamic Republic of
وزارت نفت نگید بگید وزارت رفت.‌چون چیزی دیگه از ارزشهای این وزارت باقی نمونده. همه بدنه اسن وزارت سیاسی کاری و باند بازی شده. حتی گرفتن نیروهای پیمانکاری و روز مزد این وزارت. وووای از این همه ظلم
Iran, Islamic Republic of
بالعنت لعنت گفتن کاردرست نمیشه.دستگاههای نظارتی بایدازخانواده شهداخجالت بکشن وورودپیداکنن .حال این زنگنه روبگیرن.