۰
سال پایانی دولت و افزایش تحرکات مدیریتی

آقازاده‌هایی برای مدیریت شرکت‌های نفتی

پشت میز نشاندن برخی آقازاده‌ها که فقر تجربه و دانش تخصصی آنان بر همگان آشکار است، شرکت‌های خوش نام و آتیه‌داری به‌ویژه در صنعت معظم نفت را با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌کند، به‌طوری که حتی بیم ورشکستگی آنها می‌ر‌ود.
آقازاده‌هایی برای مدیریت شرکت‌های نفتی
میز نفت| فضای رکود و رخوت موجود در صنعت نفت، موجب ایجاد موجی از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به اداره برخی شرکت‌های فعال در این صنعت ارزآور کشور شده است و عموما مدیران و تصمیم‌گیران این شرکت‌ها به‌ویژه در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، اداره این شرکت‌ها را به حال خود رها کرده‌اند. 

با توجه به اینکه تا یوم‌الفصل دولت دوازدهم کمتر از یک سال زمان باقی است، در بدنه مجموعه شرکت‌های فعال در حوزه نفت، تحرک‌ها و مهره‌چینی‌های خاص با اغراض سیاسی دیده می‌شود و در این بزنگاه خاص، برخی شرکت‌های نفتی ریشه‌دار و توانمند ایرانی، به زمین بازی و حیاط خلوت برخی آقازاده‌ها و به اصطلاح ژن‌های خوب تبدیل شده است و از هم‌اکنون با به کار انداختن لابی‌های ژنی و خویشاوندی خود، در صدد گرفتن سهم خود از خوان بسیط صنعت نفت هستند.

در سرشان سودای مدیریت بر شرکت‌های نفتی تراز نخست کشور را می‌پرورانند و برای این منظور، در بعضی از شرکت‌های این بخش، با بکارگیری تاکتیک‌هایی برای خود جایگاه و مسئولیت‌های بدیعی سند زده‌اند.

با نزدیک شدن به سال‌ پایانی فعالیت دولت یازدهم و اوج‌گیری گمانه‌زنی‌ها برای کارگزاران دولت آینده، فعالیت‌های جاری و کار و بار برخی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و حتی شبه‌دولتی، به حال خود رها شده‌اند و مدیران ارشد و میانی آنها، فارغ از عمل به مأموریت‌های خود در حال لابی کردن برای کسب کرسی و ظهور در مسئولیتی دیگر در دولت آینده هستند و در عین حال با استفاده از این اتمسفر رهاشدگی، در صدد نهایت بهره‌برداری از موقعیت حاضر در شرکت‌های متبوع خود هستند.

بدیهی است این رویکرد به ساختار و عملکرد این شرکت‌ها و سازمان‌ها آسیب فراوانی می‌زند و در این میان چه شرکت‌های قدیمی و ریشه‌داری قربانی زیاده‌خواهی‌های آقازاده‌ها می‌شوند.

پشت میز نشاندن برخی آقازاده‌ها که فقر تجربه و دانش تخصصی آنان بر همگان آشکار است، شرکت‌های خوش نام و آتیه‌داری به‌ویژه در صنعت معظم نفت را با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌کند، به‌طوری که حتی بیم ورشکستگی آنها می‌ر‌ود.

در این دوران خاص و پرالتهاب، می‌طلبد که نهادهای نظارتی و بازرسی به‌ویژه در صنعت فخیم نفت ایران اسلامی، با رصد دقیق وضعیت این چنین شرکت‌ها و سازمان‌هایی، از اضمحلال سرمایه‌ها و دارایی‌های آینده‌ساز کشورمان جلوگیری کنند؛ بالاخره بخش چشمگیری از مردم در همین شرکت‌ها شاغل هستند و از این طریق خانواده‌های خود را ارتزاق می‌کنند،

از این رو، واجب است که با ورود نهادهای یادشده، از قربانی شدن کوشش‌های صادقانه کارکنان در فضای کسب و کار کنونی، در برابر سو استفاده‌ها و زیاده‌خواهی‌های آقازاده‌های رانت‌خوار با جدیت جلوگیری شود.
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 27859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *