۰
نگاهی به مصرف کنندگان بزرگ بنزین

کدام ایالت‌ها در آمریکا بنزین بیشتری مصرف می‌کنند ؟

طبق آخرین گزارش منتشرشده توسط اداره اطلاعات انرژی امریکا که بر مبنای داده‌های سال ۲۰۱۸ تهیه‌شده است، به‌طور متوسط آمریکایی‌ها ۲.۲ درصد از درآمد خود را برای خرید بنزین صرف می‌کنند که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی کاهش‌یافته است.
کدام ایالت‌ها در آمریکا بنزین بیشتری مصرف می‌کنند ؟
مونا مشهدی رجبی|بنزین فارغ از اینکه یک شاخص اقتصادی در کشور امریکا است، یک عامل مهم در دنیای سیاست هم محسوب می‌شود و سیاستمداران آمریکایی از افزایش قیمت بنزین به‌عنوان فاکتوری منفی در تحولات سیاسی نام می‌برند. اهمیت این مسئله به‌اندازه‌ای است که در جریان رقابت‌های انتخاباتی تلاش می‌شود تا قیمت بنزین در امریکا در پایین‌ترین سطح ممکن باشد.

طبق آخرین گزارش منتشرشده توسط اداره اطلاعات انرژی امریکا که بر مبنای داده‌های سال ۲۰۱۸ تهیه‌شده است، به‌طور متوسط آمریکایی‌ها ۲.۲ درصد از درآمد خود را برای خرید بنزین صرف می‌کنند که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی کاهش‌یافته است.

 بر مبنای گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا میزان مصرف بنزین در شهرهای بزرگ مانند نیویورک کمتر از روستاها و ایالت‌های فعال در عرصه کشاورزی و دام‌پروری است. به‌عنوان‌مثال سرانه مصرف بنزین در ایالت داکوتای شمالی در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۵۷۷ دلار بوده است  و در وایومینگ سرانه مصرف بنزین برابر با ۱۵۶۵ دلار است درحالی‌که سرانه مصرف بنزین در منطقه کلمبیا برابر با ۴۹۷ دلار و در نیویورک برابر با ۷۹۳ دلار است.

بیزینس اینسایدر در تاریخ۱۶ فوریه سال  ۲۰۲۰ در مورد دلیل این تفاوت فاحش در سرانه مصرف بنزین نوشت: «در شهرهای بزرگ مانند نیویورک سیستم حمل‌ونقل عمومی توسعه‌یافته‌تر است و مردم تمایل کمتری برای استفاده از خودروهای شخصی دارند. بسیاری از مردم دفاتر کاری خود را در خانه‌هایشان ایجاد می‌کنند و سفرهای درون‌شهری برای آن‌ها اهمیت کمتری دارد. به همین دلیل سرانه مصرف بنزین در این ایالت‌ها کمتر است ولی در ایالت‌هایی که وضعیت روستایی دارند و مردم برای ایاب و ذهاب باید از خودروهای شخصی استفاده کنند سرانه بنزین افزایش پیدا می‌کند.»

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی آخرین سالی که اطلاعات تفکیکی در مورد سرانه مصرف بنزین در امریکا ارائه‌شده است، سرانه مصرف بنزین در ایالت واشنگتن برابر با ۱۲۳۷ دلار، در میشیگان ۱۲۰۸ دلار، در جورجیا ۱۱۵۹ دلار ،در فلوریدا ۱۰۹۶ دلار ،در پنسیلوانیا ۱۰۷۲ دلار و در ایلینویز ۹۸۳ دلار بود.ایالت‌های  کلمبیا، نیویورک، ایلینویز، رودآیلند و پنسیلوانیا پنج ایالتی بودند که پایین‌ترین سرانه مصرف بنزین را داشتند.
 


 اما در این گزارش علاوه بر ارائه آمار سرانه مصرف بنزین در ایالت‌های مختلف، اطلاعاتی در مورد مجموع مبلغ هزینه شده در هر ایالت برای خرید بنزین هم  موجود است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا در سال ۲۰۱۸  کالیفرنیا بالغ‌بر ۵۱ میلیارد و ۹۱۳ میلیون دلار برای خرید بنزین هزینه کرده است این در حالی است که سرانه مصرف بنزین در این ایالت برابر با ۱۳۱۶ دلار بود که از متوسط مصرف سرانه در کشور بیشتر است.

دومین ایالتی که بالاترین میزان هزینه برای خرید بنزین را داشت  ایالت تگزاس است که ۳۵ میلیارد و ۷۶۴ میلیون دلار برای این کار هزینه کرد. سرانه مصرف بنزین در تگزاس برابر با ۱۲۴۹ دلار بود.

در این فهرست ایالت‌های فلوریدا، نیویورک، پنسیلوانیا و اوهایو در رده سوم تا ششم قرار دارند و مجموع هزینه صرف شده برای خرید بنزین در فلوریدا برابر با ۲۳ میلیارد و ۲۸۳ میلیون دلار،در پنسیلوانیا ۱۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار و در پنسیلوانیا برابر با ۱۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون دلار بوده است.

در انتهای این فهرست بازهم منطقه کلمبیا قرار دارد که مجموع هزینه مردم برای خرید بنزین در سال ۲۰۱۸ برابر با ۳۴۸ میلیون دلار بود. از طرف دیگر در ایالت ورمونت  که سرانه مصرف بنزین ۱۲۰۹ دلار  بوده است تنها ۸۰۶ میلیون دلار برای خرید بنزین هزینه شده است و دلیل این مسئله هم جمعیت کم این ایالت است.

وایومینگ که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان دومین ایالتی که بالاترین سرانه مصرف بنزین را دارد معرفی‌شده است، سومین ایالتی است که کمترین میزان مصرف برای خرید بنزین را ثبت کرده است. مجموع هزینه صرف شده برای خرید بنزین در این ایالت در سال ۲۰۱۸ برابر با ۹۰۴ میلیون دلار بود.
 
قیمت بنزین در هر ایالت امریکا چقدر بود؟
 مسئله دیگری که باید مدنظر قرار بگیرد متوسط قیمت بنزین در ایالت‌های مختلف امریکا است. اداره اطلاعات انرژی امریکا در این گزارش به دو نکته اشاره‌کرده است. اول اینکه قیمت بنزین در ایالت‌های مختلف متفاوت است که این مسئله هم‌بستگی به میزان مصرف و نزدیکی به محل عرضه بنزین دارد.

در ایالت‌های نفتی قیمت این ماده ارزشمند و پرمصرف پایین‌تر است و در ایالت‌های بسیار گرم یا بسیار سرد مانند هاوایی و آلاسکا که میزان مصرف بالا است، قیمت هم بالاتر گزارش‌شده است. دوم اینکه در این گزارش قیمت بنزین به ازای هر میلیون بی تی یو محاسبه‌شده است.

آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ قیمت بنزین در هاوایی بیش از دیگر ایالت‌ها بود و مردم برای استفاده از بنزین به ازای  میلیون بی تی یو انرژی باید ۳۰.۷۴ دلار هزینه می‌کردند. در آلاسکا متوسط قیمت بنزین به ازای هر میلیون بی تی یو  برابر با ۳۰.۷۳ دلار و در کالیفرنیا برابر با ۲۸.۰۹ دلار بود.

در انتهای این فهرست ایالت جورجیا قرار داشت که قیمت بنزین به ازای هر میلیون بی تی یو برابر با ۲۰.۲۰ دلار بود . قیمت بنزین در آلاباما و تگزاس به ترتیب برابر با ۲۰.۴۰ دلار و ۲۰.۴۴ دلار بود و این سه ایالت رکورد ارزان‌ترین ایالت‌ها  ازنظر قیمت بنزین مصرفی بودند.

 در این سال متوسط قیمت بنزین در امریکا برابر با ۲۲.۵۲ دلار به ازای هر میلیون بی تی یو بود، مجموع هزینه امریکا برای مصرف بنزین برابر با ۳۸۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار و سرانه مصرف بنزین در کشور برابر با ۱۱۸۶ دلار بود.
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 28274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *