۰
تغییر جهت شرکت‌های نفتی

هوستون، هاب جدید فناوری‌های دیجیتال

شرکت‌های نفتی، فناوری‌های دیجیتال موردنیاز خود را ارزیابی کرده‌اند و بخش‌های تحلیل داده، امنیت سایبری، علوم داده، تفکر طراحی، بلاک چین و هوش مصنوعی مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که بر کارایی تولید آنها و بهبود عملیات در صنعت رقابتی انرژی در دنیای امروز تأثیر دارد.
هوستون | میز نفت
هوستون | میز نفت
میز نفت|  ایالت هوستون که از سال ها پیش به عنوان مرکز برنامه های فضایی ایالات متحده شناخته می شد، امروزه به یک هاب بزرگ فناوری‌های نفت و گاز تبدیل شده است.سال ۲۰۲۰ میلادی برای اکثر صنایع دنیا، کابوس وار بود. اما شرکت‌های فناوری‌های دیجیتال تلاش کردند تا برای صنعت ۳.۳ تریلیون دلار انرژی راهکار های فناورانه ارائه نمایند. سقوط قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا، رقابت برای بهبود کارایی را سرعت بخشیده است.

صنعت نفت در دوره همه‌گیری ویروس کرونا با ضرر مالی هنگفتی روبرو شد، ده‌ها هزار نفر از کارکنان آنها اخراج شدند و ده‌ها ادغام و تملک و واگذاری دارایی‌ها روی داد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری‌های دیجیتال تلاش می‌کنند تا از فرصت‌های جدید برای سودآوری بیشتر و افزایش سهم در بازار بهره‌برداری کنند.
 
شرکت‌های انرژی، آماده برای اوج‌گیری
 
صنعت نفت و گاز از دیرباز و بیش از سایر صنایع با گستره جهانی فعالیت، در برابر تغییر مقاومت می‌کردند. اما آنان در برابر شرایط جدید، سرانجام تغییر دیدگاه داده‌اند.شرکت‌های نفتی تلاش برای کاهش میزان تولید و انتشار کربن را آغاز کرده‌اند. نوآوری و انطباق‌پذیری با فناوری، کلید بقا در بازار است و شرکت‌های هوستون به‌خوبی از فرصت کنونی برای رشد استفاده کرده‌اند.

نظرسنجی مؤسسه ارنست اند یانگ نشان می‌دهد که ۹۲ درصد مدیران شرکت‌های صنعت نفت، موافق تغییر در مدیریت اجرای عملیات خود هستند. ۸۰% شرکت‌های حاضر در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در فناوری‌های دیجیتال انجام دادند. ۴۳ درصد آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند فناوری‌های تحلیل داده‌های انبوه، یکی از سه حوزه کلیدی تمرکز آنها است که بر رشد تجاری آنها در سه سال آینده تأثیرات مثبت دارد.

نتایج این نظرسنجی مؤسسه ارنست اند یانگ نشان می‌دهد که شرکت‌های نفتی، فناوری‌های دیجیتال موردنیاز خود را ارزیابی کرده‌اند و بخش‌های تحلیل داده، امنیت سایبری، علوم داده، تفکر طراحی، بلاک چین و هوش مصنوعی مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که بر کارایی تولید آنها و بهبود عملیات در صنعت رقابتی انرژی در دنیای امروز تأثیر دارد.

شرکت‌های نفتی، تأثیرات کوتاه‌مدت و میان‌مدت استفاده از فناوری‌های دیجیتال را بررسی کرده و اولویت‌بندی کرده‌اند. اجرای کارای فرآیند دیجیتالی شدن، نیازمند توسعه تفکر، رفتار و مهارت کارکنان شرکت‌ها است تا به بیشترین نتایج دست یابند.

غول‌های انرژی نظیر فیلیپس ۶۶، کونوکو فیلیپس، پلین جی پی هلدینگ، بیکر هوگز، هالیبرتون و بسیاری دیگر، دفاتر خود را در هوستون راه‌اندازی کرده‌اند. این شهر دروازه ورود به عصر جدید انرژی است. شرکت‌های نفتی مسابقه همه‌جانبه‌ای را برای پیشی گرفتن از رقبا آغاز کردند و برتری در این رقابت، نیازمند داشتن شایستگی است.
 
استارت‌آپ‌ها، شرکت‌هایی کوچک با دستاوردهای بزرگ
 
در هوستون، کارخانه‌های نوآوری و توسعه سریع محصولات و خدمات برای پشتیبانی از ایده‌ها و محصولات نوآورانه ایجاد شده‌اند. استارتاپ‌ها از مجموعه امکانات کنونی برای توسعه محصولات خود و تجاری‌سازی سریع آنها بهره می‌گیرند.

گذار شرکت‌های نفتی به عصر دیجیتال، نیازمند میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری است. به همین دلیل، استارتاپ‌ها خواهان بهره‌گیری از این فرصت برای تولید محصولات و خدمات در جهت بهبود و بهینه‌سازی عملیات شرکت‌های نفتی در بخش‌های اکتشاف، تولید، پالایش، انتقال و توزیع فراورده‌های نفتی هستند.

شرکت‌های فعال در هوستون، همه بخش‌های زنجیره تولید انتقال و توزیع انرژی را بررسی کرده و برای بهبود کارایی هر بخش، راهکارهایی ارائه کرده‌اند.در سال ۲۰۲۰ میلادی، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناور هوستون نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است. گزارش یک مؤسسه مشاوره انرژی نشان می‌دهد در فاصله ماه‌های ژانویه تا جولای سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۶ قرارداد دیجیتالی شدن به ارزش ۴۳۳ میلیون دلار در هوستون امضا شده است.

شرکت‌های بزرگ بازار انرژی نظیر شورون و شل در کنار غول اکویینور نروژ، توتال فرانسه و آرامکوی سعودی قراردادهایی با شرکت‌های نوآور هوستون امضا کرده‌اند. مدیران این شرکت‌ها خود را برای دوره رونق پس از کرونا آماده می‌کنند. آنها با فناوری‌های حل مسئله و راهکارهای نوآورانه به استقبال شرایط جدید می‌روند.
 
فناوری، کلید موفقیت و سودآوری
 
مؤسسه مکنزی در گزارش جدید خود اعلام کرده است که نوآوری‌های دیجیتال یکی از چند ابزار کلیدی است که می‌تواند تغییرات اثربخشی برای سازمان‌ها به دنبال آورد.

صنعت چند تریلیون دلاری انرژی برای رقابت در شرایط جدید، نیازمند نوآوری و کارایی بیشتر است. در بازار آینده، فناوری‌های دیجیتال کلید موفقیت و پیشگامی هستند. شرکت‌های انرژی باید با زیرساخت‌های قدرتمند، نیروی انسانی ماهر و فرهنگ سازمانی قدرتمند به عصر گذار انرژی گام دهند. مدیران هوستون توانسته‌اند با شناخت جدید فرصت‌ها به هاب جدید فناوری و نوآوری صنعت نفت دنیا تبدیل شوند. به عصر کارایی، نوآوری و سودآوری خوش آمدید.

نویسنده آندره بروس
منبع: www.crunchbase.com
مترجم: محسن داوری
 

 
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 29196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *