پاسخ قاسمی به اظهارات زنگنه

لطفا به کسی بر نخورد!

15 فروردين 1400 ساعت 15:51

بنده تعجب میکنم از اینکه برخی مسئولین پروژه ستاره خلیج فارس به عنوان یک پروژه تماما ایرانی را زیرسوال می‌برند.


به گزارش میز نفت، رستم قاسمی، وزیر سابق نفت به فارس گفت:

من ادعاهایی درباره میزان توسعه در صنعت نفت کرده‌ام. درباره این ادعاها اعداد و ارقام موجود است و لطفا به کسی برنَخورد، زیرا وقتی موضوعی مستند است پس واقعیت داشته است. بالاترین سطح توسعه در صنعت نفت در سال‌های 90 و 91 رقم خورده است. اعداد و ارقام این ادعا وجود دارد و قابل صحت‌سنجی است.

بر اساس برنامه زمان‌بندی که ما در وزارت نفت پیش‌بینی کرده بودیم  پروژه پالایشی ستاره خلیج فارس حداکثر تا پایان سال 94 باید تکمیل میشد. تامین مالی این پروژه و واگذاری ساخت تجهیزات موردنیاز این پالایشگاه به تولیدکنندگان داخلی از تصمیمات کلیدی بود که در آن دوران گرفته شد. شما اگر به درصد پیشرفت پروژه این پالایشگاه نگاه کنید می‌بینید که سالانه بیش از 12 درصد پیشرفت فیزیکی طرح بود، در نتیجه تا پایان سال 94 این پروژه به اتمام می‌رسید.

بنده تعجب میکنم از اینکه برخی مسئولین پروژه ستاره خلیج فارس به عنوان یک پروژه تماما ایرانی را زیرسوال می‌برند. در دوره‌ای که بنده وزیر نفت بودم توانستیم این پروژه را با پیشرفت 70 درصد تحویل دولت یازدهم بدهیم. وزیر فعلی نفت در نامه‌ای به آقای جهانگیری پیشرفت 70 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تایید کرده‌اند، لذا درباره پیشرفت این پروژه ابهام خاصی وجود ندارد.| فارس


کد مطلب: 29646

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/report/29646/لطفا-کسی-نخورد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir