۰
۱۳
نقدی بر اظهارات عجیب مشکین فام

پایانی بر آغازی اشتباه

مشکین فام برای نشان دادن ضعف در مدیریت دولت قبل به میزان برکناری‌ها و انتصابات اشاره کرده است ولی دوست ندارد به این واقعیت اشاره داشته باشد که در همین مدیریت کوتاه خود٬ قطار برکناری و انتصاب را به راه انداخت و زلزله مدیریتی پارس جنوبی را به راه انداخت.
مشکین فام - عصر نفت
مشکین فام - عصر نفت
وحید حاجی پور/ مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس روز گذشته در نشستی خبری عنوان کرد خروجی دولت قبل در پارس جنوبی چیزی جز یک آشوب صنعتی نیست و با چنگ زدن بر این ریسمان٬ با لوث کردن سند ملی مهمی، برجام را نسخه نجات دهنده صنعت نفت دانست و برابری تولید ایران و قطر از پارس جنوبی را محصول انحصاری تدبیر دولت یازدهم دانست.

محمد مشکین فام به مانند سایر مدیران نفت که طی دو روز اخیر و در جریان برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت تهران به گذشته پرداخت و با به پیش کشیدن مدیریت صنعت نفت در دولت گذشته عملکرد دولت یازدهم در صنعت نفت را به آسمان‌ها برد.

شنیدن این سخنان از هر مدیر دیگری نقل می‌شد شاید مطلب قابل تاملی می بود ولی با توجه به فاصله قانونمند مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با سمت فعلی خود٬ شنیدن این سخنان از «او» کمی عجیب بود چرا که مشکین فام از نظر سلسله مراتب سازمانی و مدیریتی در پوزیشن این جایگاه سمت نیست و به یکباره مانند بسیاری دیگر از مدیران امروز نفت به سمت‌های بالا دست یافته است.

این چند خط برای همشهری وزیر نفت نوشته شده است؛ آقای مشکین فام٬ اینکه در دوران گذشته «آشوب صنعتی» وجود داشته یا خیر چندان محل بحث نیست ولی به مدد همان پروژه‌ها بود که شما در مراسم افتتاحیه 5 فاز پارس جنوبی حضور داشتید ولی علاقه دارید این موفقیت را به نام خود تمام کنید. اگر دوران گذشته را آشوب صنعتی می‌دانید و مثلا فاز 12 را اشاره می‌کنید حتما به این بحث هم اشاره کنید که رسول فلاح نژاد مجری فاز 12  با حکم شما، سمتی بزرگتر دریافت کرده و چند سمت دیگر را هم در اختیار دارد به یمن احکام مدیریتی شما.

در زمان تحریم‌ها و کمبود منابع مالی٬ پارس جنوبی در اولویت قرار گرفت و با هر مکافات و سختی که بود٬ پروژه‌های عظیمی به دولت یازدهم رسید که با زحمات این دولت٬ پروژه‌ها به سرانجام رسید و افتخارش برای کسی ماند که کار را تمام کرد ولی آیا جفا نیست که در یک بازی سیاسی٬ انصاف و وجدان را فراموش کرده و چنان بر کوس خودشیفتگی ضرب زنیم که گویی یک نفت و گاز پارس بود و یک دولت یازدهم؟!

قطعا همه دولت‌ها زحمت کشیده و نقش خود را در پارس جنوبی ایفا کردند ولی اگر دولت گذشته مانند دولت فعلی فکر می‌کرد آیا اساسا پروژه‌ای به مرحله اجرا می‌رسید؟ بطور قطع پاسخ شما هم خیر است ولی سهم شما در دوران این آشوب صنعتی چیست؟ شاید گفته شود مشکین فام در ان دوره جزو مدیران ارشد نبود که اگر بخواهیم این موضوع را قبول کنیم باید افسوس خورد که چگونه یک مدیر نفتی با سابقه کاری نه چندان قابل قبول به یکباره مدیرعامل شرکتی می‌شود که گردش مالی‌اش بالای 10 میلیارد دلار در سال است.

از قضا یکی از همین آشوب‌های صنعتی مربوط به فاز 12 است که مجری‌ آن با احکام سریالی آقای مدیرعامل یک شبه صاحب چند سمت شد. مشکین فام برای نشان دادن ضعف در مدیریت دولت قبل به میزان برکناری‌ها و انتصابات اشاره کرده است ولی دوست ندارد به این واقعیت اشاره داشته باشد که در همین مدیریت کوتاه خود٬ قطار برکناری و انتصاب را به راه انداخت و زلزله مدیریتی پارس جنوبی را به راه انداخت.

قطعا ایشان بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند در پارس جنوبی چه کردند ولی علاقه دارند در پازلی «منقش» شود که اگر از صحنه روزگار پاک شود٬ چاره‌‌ای جز گوشه نشینی نمی‌ماند. نفت یک حوزه تخصصی است و این تخصص بحدی مقدس است که افراد شرافتمند حاضر نیستند ان را زیر پا بگذارند پس استعفا می‌دهند و می‌روند. شاید این اظهارات حرف دل وی نبوده است که اگر اینگونه است باید متاسف شد و اگر حاصل تفکرات ایشان بوده٬ دو صد چندان باید افسوس خورد که چنین بی محابا نکاتی بیان می‌شود که مصداق کامل بی انصافی است.

برای آنان که می‌دانند در نفت چه خبر است هضم این موضوعات به یک لبخند ساده بسنده می‌کند ولی حیف است این چند سطر را برای مدیران سیاست زده نفت ننویسیم. ٬ ما هم می ‌گوییم پارس جنوبی حاصل دم مسیحیایی دولت یازدهم است؛ آنچه که تا پیش از دولت یازدهم بود٬ تلی از خاک و خاکستر بود که با ظهور دولت یازدهم٬ تبدیل به گلستان شد. دولت قبل خرابکار و دولت یازدهم اعجاز گر.

این چند سظر پایانی، بماند برای رضایت آقای مشکین فام...مدیری که از فرط جوانی بر خود گفته های خود مسلط نیست.
 
 
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 17528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اژدرپور
Iran, Islamic Republic of
سلام..ایشان چنان باندبازیهایی در پارس جنوبی راه انداخته که جای بسی تعجب است!علاوه برفلاح نژاد ،زرین گل نماینده سابق مجلس که ازقضا باوزیر محترم نفت هم نسبت فامیلی داردنیز بستگان حود را به نفت و گاز پارس آورده وصاحب جایگاه ومنصب نموده است!!
جای بسی تاسف برای مجموعه عظیم نفت وگاز گشور که قحط الرجال شده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتي پاسخ درستي براي توضيحات مستند و منطقي نداريد لزومي ندارد كه حتما براي پاسخ دادن آسمان ريسمان ببافيد
اتفاقا مشكين فام در خصوص پروژه‌‌هاي 35 ماهه و نوع گزارش پيشرفت‌هاي اعلام شده در دولت قبل به خوبي و كاملا مستند توضيح داد و سياست‌ اين دولت مبني بر اولويت بندي كردن پروژه‌ها و مديريت طرح ها براي بهره‌برداري زودتر از آنها را تشريح كرد
در خصوص تغييرات مديريتي ادعا شده هم اتفاقا دوره مشكين فام به نسبت تمامي مدير عامل هاي گذشته تغييرات بسيار كمتري صورت گرفته و تمام مديران جديد شركت همگي مثل خود ايشان از نيروهاي همين شركت بوده اند كه امروز هم مسئولين و هم اكثر كاركنان شركت از وجود آنها (به نسبت مديران انتقالي مرسوم در جاهاي ديگر) راضي هستند
حالا اينكه اين وسط شما از اين اتفاق ناراضي هستيد لابد به نفع شخصي شما برمي‌گردد!!
انتخاب خود ايشان هم نمونه بارز فرآيند صحيح سيستم مديريت سازماني است (كه اتفاقا هميشه همه از اين سيستم مصطلح به مديريت ژاپني دم زده اند ولي عمل نكرده اند) از ابتداي تاسيس شركت و از رده كارشناسي در اين شركت بوده‌اند و مدارج ترقي و پيشرفت را در طول زمان طي كرده اند و دقيقا سر جاي خود نشسته اند
اينكه مجري فاز 12 الان هم يكي از مديران ايشان است كه عيب نيست!! اتفاقا همين نكته ادعاي تغييرات مديريتي انبوه ايشان را كه مطرح كرديد نفي مي‌كند!!
انتقاد ايشان از افراد نبوده بلكه از سياست گذاري هاي اشتباه بوده كه به آن هم اشاره كردند كه او و برخي مديران مياني شركت با آن مخالف بوده اند
فقط كافيه كليد واژه مشكين فام را در سايت شما جستجو كنيم تا ميزان صداقت و ايضا اهداف شما از وارونه جلوه دادن حقيقت مشخص شود
واي از روزي كه قلم به مزدوري رود
منتشر كردن يا نكردن اين نظر اصلا مهم نيست مهم اينه كه خودتون بدونيد و بفهميد ( كه بعيده البته) آگاهي مخاطبان از شما بيشتره
Iran, Islamic Republic of
از فحوای کلام جناب حاجی پور چنین استنباط میشود ، برادران مرتبط با ایشان از صحبتهای مشکین فام بسیار خرسند شدند که چنین شتابان عکس العمل نشان دادند. علی ایحال،خداوند شاهد و ناظر بر اعمال همه است و ... آنچه مسلم است خوانده عاقل است و دانا و آنان که در پارس جنوبی حضور داشتند در مورد صحت و سقم گفته های طرفین قضاوت خواهند کرد. در هر صورت تنها هدیه که می توان به جانب ایشان تقدیم کرد اینست که قُل موتوا بِغَيظِكُم.
Iran, Islamic Republic of
زنگنه نفت را تابود كرد.
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر . این جوجه ژنرال ، روز بزرگداشت ایمنی در عسلویه و در تالار اجتماعات منطقه ویژه ، داشت از روی کاغذ میخواند . خخخخخ آی خندم گرفت که ژنرال چه خروجی هایی داده . بیبیب هورررررا ژنرال
Iran, Islamic Republic of
مشكين فام به هيچ عنوان در قد و قواره مديرعاملي نيست. ايشان تا چهار سال پيش يك كارشناس ساده بود سمتهاي مديريتي را با سرعت اعجاب انگيزي طي كرد. اكثر نيروهاي نفت و گاز پارس او را مي شناسند و حضور ايشان در پست مديرعاملي باعث پايين آمدن اعتبار اين سمت شد.
POGC
Iran, Islamic Republic of
مطمئنید از روی حسادت قضاوت نمی کنید؟ یا اینکه آمدن آقای مشکین فام منافع شما را بخطر نیانداخته است؟
آیا آقای زرین گل بواسطه آقای مشکین فام به POGC آمده اند؟
آیا آقایان سوری و شعبانپور دهها تغییر را در سطح شرکت اعمال نکردند؟
آیا آمدن آقای مشکین فام، آرامش را به شرکت حاکم نکرده است؟
آیا حتما می بایست مدیرعاملی بد دهن و بداخلاق داشته باشیم؟
آیا وجاهت مدیرعامل و ژنرال دانستن او به اینست که حتما 60سال سن داشته باشد؟
بنده 16 سال است که در شرکت نفت و گاز پارس هستم. همیشه مدیریت مهندسی و ساختمان مسئول عقد قراردادهای توسعه ای در شرکت بوده است. چه زمان آقای نجفی ثانی یا آقای علاقه بند و دیگران. پس طبیعی است که الان برای فاز 11 یا میدان فرزاد مسئولیت با آقای فلاح نژاد باشد.
به آقای مشکین فام تبریک می گویم چرا که مشخصا هیچ ضعفی در عملکرد ایشان وجود ندارد که مسائلی در این سطح علیه ایشان مطرح میشود.
Iran, Islamic Republic of
اقا مگر كسب و كار ايراد دارد؟بايد ميز را دو دستي چسبيد...اي جونم رياست...
علی
United States
سلام اگراین نوشتها کپی شود که قطعا خواهد شد انشاله مشکین فام را خواهیم دید جای تعجب است که ..... فقط خوشحالم هیکس نتوانست مثل ایشان زحمات شعبانپور را جبرا کند در این گزارش هم ترتیب ایشان وهم متخصصینی که به ایشان گفتند مشکین فام ادم این کاره نیست ولی باپشتیبانی بیش از حد سرکارامد بهرحال همدیگررا روزی خواهیم دید....
کارشناسا ن سکوها
United States
مشکین فام پدر نفت وگاز رادراورد شرکتی با این غظمت تصمیم گیرانش شدند علی ابادی / فلاح / مشکین فام / الهی که درتمام دوران بوده وخواهدبود اگر به فکر پرسنل نیستید که قطعا نخواهید بود به فکر شرکت وتاسیسات بویژه مخزن باشید فلاح نژامروزباید پاسخگوی اهمال کاریهایش در فاز12 باشد امروز تمام چاههای فاز بدلیل بی تفکری ابی نمکی شده اما امروز مشکین فام دم از اشوب صنعتی میزند باید به این که فقط مدیریت را به یدک میکشد متذکرشدتوخودت باحضورت بهترین اشوب را در نفت گاز بپا کردی.....
احمدی
United States
مشکین فام تو این حرفها تو که یک کلمه را روی کاعذ مینوسیی ومیخونی اینها را کی برایت نوشته وتو خوندی برودنبال خرید لولها که داری به بن بست میرسی اگرفکرکردی این اقایان فردا بدادت میرسن هرگز پس برس بحساب خودت...
Iran, Islamic Republic of
عصر نفت اگر مردی نظرات زیر را روی سایت بزار:
شما که استاد وراجی هستید چه غلطی برای پارس جنوبی کردید. حداقل مشکین فام به همه وعده هایی که اول تصدی مدیر عاملی داده بود عمل کرد. حرفهای شما و آنچه در عصر نفت فرافکنی میشود از یک نقطه حیض هم کمتر است و حتی ارزش خواندن هم ندارد و چه برسه به جواب دادن!!! مظلومیت ما اینه که در جایی نفس می کشیم که شما ارازل و اوباش پرسه میزنید.
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
وقتي همه چيزبرعكس ميشود اين .... هم اظهارنظر ميكند وقتي مخزن مشترك را بدست يك .....بدهي نبايد انتظار بيشتر داشت ايشان نه .... داشته و نه .....