۰

بحران سوخت در انگیس ادامه دار شد

هجوم مردم انگلیس به پمپ بنزین‌ها در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد و موجب شده است که یکی از مدیران این صنعت در بریتانیا هشدار دهد «بسیاری از مردم بدون سوخت خواهند ماند».
بحران سوخت در انگیس | میز نفت
بحران سوخت در انگیس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، هجوم مردم انگلیس به پمپ بنزین‌ها در سراسر این کشور روز شنبه نیز ادامه داشت و موجب شد یکی از مدیران این صنعت در بریتانیا هشدار دهد که «بسیاری از مردم بدون سوخت خواهند ماند».

برایان مدرسون، رئیس انجمن خرده فروشان بنزین گفت: این (سوخت) می‌تواند برای خدمات اضطراری استفاده شود، ممکن است برای تحویل اجناس به سوپرمارکت‌ها استفاده شود، ممکن است برای کارکنان خدمات بهداشت ملی، پزشکان، آتش نشانان، و افرادی استفاده شود که مشاغل واقعاً حساسی دارند و 24ساعته نیاز به سوخت دارند.

وی هشدار داد: من فکر می‌کنم این وضعیت قبل از اینکه به سمت بهتر شدن برود بدتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز همین عقیده را دارد. روز شنبه، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد 5 هزار ویزای کوتاه مدت صادر خواهد شد تا کمبود راننده کامیون در این کشور را که موجب بحران سوخت شده است، جبران کند.

وی گفت: ما ذخایر سوخت زیادی در این کشور داریم و باید به مردم اطمینان داد که هیچ کمبودی وجود ندارد. با این حال، تلاش‌های مکرر مقامات انگلیس برای ایجاد آرامش و اصرار به‌عدم هجوم به پمپ بنزین ها، نتیجه معکوس داشته است.

دو روز است که پمپ‌های بنزین در سراسر انگلستان شبانه روز توسط صف‌های طولانی خودرو تقریباً مسدود شده اند، چرا که رانندگان از ترس کمبود منابع می‌خواهند باک خود را پر کنند.

بریتیش پترولیوم اعلام کرد که حدود 20 پمپ بنزین از این شرکت تعطیل شده و بین 50 تا 100 پمپ بنزین دیگر در حال حاضر سوخت ندارند.

شرکت اسو که متعلق به اکسون موبیل ExxonMobil است، نیز اعلام کرد که تعداد کمی از 200 پمپ بنزین Tesco Alliance تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است.

آقای مدرسون تأکید کرد که افشای تصمیم قبلی BP در رسانه‌های دولتی برای محدود کردن تحویل سوخت به حدود 100 پمپ بنزین از 1200 ایستگاه سوخت این شرکت تا حد زیادی مسئول این بحران بوده است.



منبع : تسنیم 
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 31043
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *