۰

افزایش تقاضا برای نفت عربستان

میز نفت - خریداران نفت آسیایی در پی حمله روسیه به اوکراین که به تهدیدی برای عرضه جهانی انرژی تبدیل شده است، در تلاش برای خرید نفت بیشتری از عربستان سعودی هستند که در چند ماه آینده به بازار عرضه می شود.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، معامله گران اظهار کردند: مشتریان آسیایی خواستار خرید نفت عربستان برای تحویل در ماه مه هستند. این تقاضا علاوه بر افزایش احتمالی درخواست برای نفتی است که در آوریل بارگیری می شود.

اگرچه صادرات نفت روسیه هنوز تحریم نشده است اما کشورهای غربی بعضی از بانکهای روسیه را از سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت که برای پرداخت پول مبادلات تجاری به ارزش هزاران میلیارد دلار در سراسر جهان استفاده می شود، حذف کرده اند. واردکنندگان انرژی نگران هستند که شرکتهای تجارت کننده نفت روسیه در خصوص پرداختها به مشکل بربخورند و حمل محموله ها هم ممکن است دشوارتر شود زیرا کشتیرانان بیشتری نگران حمل نفت روسیه شده اند.

به گفته معامله گران، دستکم چهار مشتری آسیایی به دنبال افزایش خرید نفت از خاورمیانه برای محموله هایی که در مه بارگیری می شود هستند خواه از طریق قراردادهای بلندمدت یا در بازار معاملات نقدی ماه آینده باشد.

نفت موربان ابوظبی و عرب اکسترا لایت عربستان سعودی و همچنین بصره مدیوم و عرب لایت عراق در میان گریدهای نفتی هستند که برای جایگزینی با نفت روسیه ممکن است بیشترین تقاضای خرید را جذب کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بازار معاملات فیزیکی آسیا ممکن است شاهد کاهش جریان نفت از آمریکا، دریای شمال و غرب آفریقا باشد زیرا خریداران اروپایی در فقدان گریدهای نفتی روسیه مانند اورال و سی پی سی بِلِند، محموله های نفتی مذکور را خریداری می کنند. این موضوع هم تلاش خریداران آسیایی برای خرید محموله های بیشتر از خلیج فارس را جدیت بخشیده است.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 32608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *