۰
۹
۴ نفر برای تصمیم سازی

این تیم مذاکره کننده IPC است!

ميزنفت - چندی پیش بود که علی اکبر ماهرخ زاد مدیر حقوقی شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با ميزنفت با تاکید فراوان از قوی بودن تیم مذاکره ای شرکت ملی نفت اظهار داشت:  ترکیب این تیم را هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران از متخصصان فنی، مالی و حقوقی این شرکت برگزیده است.  همه اعضای این تیم از میان متخصصان شرکت ملی نفت ایران هستند.

این اظهارات ماهرخ زاد در شرایطی مطرح شده است که بنا بر اطلاعات موجود تیم مذاکره کننده یکی از نگرانی های موجود شرکت ملی نفت است زیرا در بین اعضای این تیم چهره شناخته شده ، کاربلدی حضور ندارند.

هم اکنون مدیریت تیم مذاکره ای شرکت ملی نفت به عهده غلامرضا منوچهری معاون امور توسعه شرکت ملی نفت است که محمد مصطفوی، مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار  NIOC ، زهرا گودرزی کارشناس ارشد قراردادهای جدید نفتی و رضا دهقان مشاور معاونت امور مهندسی و توسعه، وی را همراهی می کنند.

چهره سرشناس این گروه چهار نفره منوچهری است اما ۳ چهره دیگر سابقه روشن و درخشانی در این حوزه ندارند و مشخص نیست بر اساس چه معیار و ملاکی قرار است به مذاکره با طرف های خارجی بپردازند. مصطفوی که بواسطه شاگردی وزیر نفت به سمتی مهم دست یافته است، بخش مهمی از مذاکرات را راهبری می کند و مسایل مالی بر عهده اوست. او تا پیش از سال ۹۲ در خانه شهریاران جوان مشغول بود و حالا امروز باید با شرکت های بزرگ نفتی به صحبت بنشیند!

از زهرا گودرزی هم سابقه مشخصی در دست نیست و فقط می دانیم وی یکی از کارشناسان اداره حقوقی شرکت ملی نفت است و قرار بود برای رونمایی از قراردادهای نوین نفتی ایران به کنفرانس لندن برود. رضا دهقان هم بواسطه دوستی با منوچهری به گروه مذاکره ای دعوت شده است. گروهی چهار نفره که می خواهند در مقابل شرکت های بزرگ نفتی به چانه زنی بپردارند خبری خوش برای هیئت های خارجی است که در غیاب نفرات اصلی صنعت نفت ایران، روزهای خوبی را پیش روی خود می بینند.

برای آنکه بدانیم تیم مذاکره کننده از چه درجه اهمیتی برخوردار است به بخشی ار نظرات محمدپاشا رمضانپور، مدیر سابق امور قراردادهای شرکت مرسک و فعال در شرکت های بزرگی همچون شل، بی پی و اگزون موبیل توجه کنید:

در این شرکت‌ها در کنار یک مذاکره کننده ارشد و سرپرست گروه، کارشناس حقوقی، مالی و مالیاتی، مخزن، زمین‌شناسی، حفاری و ... حضور دارند تا در جریان مذاکره، اگر توضیحی تخصصی در باره محتوای مذاکرات نیاز بود، به سرپرست گروه نکاتی را انتقال دهند. هم اکنون به علت عدم امکان به دست آوردن تجربه عملی در انجام این مذاکره‌ها، ایران محدودیت‌های بزرگی در این بخش دارد و باید با انتخاب و آموزش نخبگان در حوزه‌های مختلف، آنها را برای مذاکره آماده کند. البته این آموزش باید در کنار انجام مذاکرات باشد؛ به بیان ساده هم تئوری آموزش داده شود و هم عملی و تجربی.

با این توضیحات ارائه شده از سوی این مدیر برجسته قراردادی قضاوت با مخاطبان...

 
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۲
کد مطلب: 15809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Australia
دلیلش پیچیده نیست و همان داستان قدیمی کشورهای جهان سومی مانند کشور ماست....آقای دهقان داماد آقای ناطق نوری است، آقای مصطفوی هم گویا نسبتی با بیت کسی دارند و خانم گودرزی هم شایدهمینطور....
سسس
Canada
آقای مصطفوی هم گویا نسبتی با بیت کسی دارند؟!
از کجات در آوردی اینو؟
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام - هر چند نظرات اخیر بنده را درج نکردید ولی در مورد این خبر باید عرض کنم که باز هم ردپای این ضعف اساسی در تیم مذاکره کننده را در رئیس تیم ببینید. هرچند ایشان هم توانایی و صلاحیت چندانی در مذاکره ندارند و با اهداف خاصی برای تغذیه تیم مافیای خودشان که در شرکتهای مختلف چیده اند مذاکره می کنند. از شاهکارهای مدیریتی ایشان به خواب رفتن و چرت زدن در اواسط جلسات فنی بود که در زمان مدیریت شرکت تاسیسات دریایی ایران به دفعات حاضران در جلسه شاهد آن بودند.
Iran, Islamic Republic of
آقاي رضل دهقان داماد آقاي ناطق نوري مي باشد

مثل باجناق آقاي ناطق نوري (آقاي آخوندي) وزير محترم راه كه مديريت ايشان در قضيه راه آهن همه مردم ايران را مستفيض نمودند
ايشان هم در نفت منشا خير خواهند بود
Iran, Islamic Republic of
ایشان ژن خوبی دارند
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
چقدر راحت خبر درج می کنید بدون حتی کمی تحقیق
دکتر زهرا گودرزی مدرس دانشگاه و تخصصشون قراردادهست و بویژه مدل جدید قراردادی ....
یاد گرفتیم راحت قضاوت کنیم بدون هیچ اطلاعی
گویا قصد و نیتی هم در انتهای مطلب نمایان است که انتخاب نخبه ای که چندین سال در این تخصص کارکرده اند را به عنوان شخصی که اطلاعی از سوابقشان نیست درج می کنید ....
عصر نفت را چه کسی اداره می کند که ایشان را نمی شناسد ...عجیب و تأمل برانگیز است ....
به جای اینکه علم مدیر تیم مذاکره کننده نفتمان را زیرسوال برید به جهل خودتان بیاندیشید شاید که عصر نفت قدیم ما هم مثال کشور های همسایه به جایی رسد ...
خداوند یکتا هدایتمان کند ان شا الله
باشد که رستگار شویم ...
United States
خوب از کجا معلوم که نسبتی با مسئولان رده بالا ندارن؟
France
این و تورج دهقان دست نشانده حاج نادر عطایی مدیر عامل جهانپارس هستند
علی راد
Iran, Islamic Republic of
خیانتهای زنگنه پایان ندارد