۰

تجمع کارکنان ستاره خلیج فارس در مقابل مجلس

تجمع نفرات آزمون استخدام شرکت نفت ستاره خلیج فارس جلوی مجلس شورای اسلامی که بعد از یک سال کار در پالایشگاه از ورود آنها به پالایشگاه جلوگیری شد.
به گزارش میز نفت، ایسنا نوشت:

درحالی که قرارداد ۱۰۰ نفر از کارکنان ستاره نفت خلیج فارس در ۳۱ شهریورماه به پایان می‌رسد، این افراد که طبق تصمیم مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس باید برای طی کردن دوره آموزش به شرکت اویکو منتقل شوند، دست به اعتراض زده و خواهان استقرار در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستند. اعتراضی که مورد قبول مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نبوده و به گفته وی دلیل انتقال این افراد آماده نبودن پالایشگاه ستاره بوده و آن ها بعد از دو سال به پالایشگاه ستاره خلیج فارس باز خواهند گشت.

یکی از کارکنان معترض ستاره خلیج فارس در این راستا به ایسنا گفت: ما در سال ۱۳۹۲ در آزمون استخدامی شرکت کردیم. آگهی این آزمون در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری منتشر شده بود. سپس در برج هشت سال ۱۳۹۵ دعوت به کار شدیم. از آن زمان تاکنون مشغول به کار هستیم و قرار شد یک دوره آموزشی شش ماهه برای ما برگزار شود.

طبق نامه مدیرعامل وقت پالایشگاه ستاره خلیج فارس دوره آموزش ما در ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ تمام شد و طبق این نامه قرار شد تا پس از این تاریخ وظایف مشخصی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای ما تعریف شود.

وی افزود: مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس از چند ماه گذشته تغییر کرد و طبق تصمیم مدیرعامل جدید قرار شد از اول مهرماه جاری برای کار به اویکو برویم که این موضوع خلاف قانون است، زیرا ما در آزمون استخدامی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس شرکت کردیم و طبق نامه مدیرعامل وقت دوره آموزشی ما تمام شده و طبق قانون تامین اجتماعی از تاریخ اتمام دوره آموزشی ما باید کارمند رسمی نفت ستاره محسوب شویم.

سوال ما این است که قرار است طبق کدام قانون ما به شرکت اویکو منتقل شویم. پاسخی که به ما داده‌اند این است که ما را برای آموزش به این شرکت منتقل می‌کنند، اما این در حالی است که دوره آموزش ما طبق نامه مدیرعامل قبلی تمام شده است. از سوی دیگر حداکثر مدت زمان آموزش طبق قانون کار شش ماه است.

این نیروی معترض با اشاره به سابقه کار طولانی مدت  برخی افراد گفت: بسیاری از ما سابقه کار هفت ساله داریم و اصلا نیازی به شرکت در دوره‌های آموزش نداریم. البته موضوع آموزش حین کار فرق دارد و ممکن است فردی ۳۰ سال حین کار آموزش ببیند. طبق گفته‌های مدیرعامل جدید قرار است ما به اویکو منتقل شویم و تا پایان ۱۳۹۸ در این شرکت فعالیت کنیم. قرارداد ما نیز به این شرکت منتقل خواهد شد. ما برای گرفتن حق‌مان به وزارت نفت، مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری‌ها، استانداری و هر جای دیگر که لازم باشد می‌رویم.

سوال ما این است که قرارداد نیروهایی که به اویکو منتقل می‌شوند چه می‌شود. طبق آزمونی که برگزار شد قرارداد ما باید با پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس باشد. باید برای ما مشخص شود طبق کدام قرارداد قرار است به شرکت اویکو منتقل شویم و چرا با وجود این که برخی از نیروها سابقه زیادی دارند باید به اویکو منتقل شوند. حتی نیرویی که سابقه کاری هم ندارد مدت هشت ماه است که تحت آموزش قرار دارد. ضمن این‌که بعد از این‌که دوره آموزش تمام شده مجدد از ما آزمون گرفته شده و همه ما در این آزمون پذیرفته شده‌ایم و همه این فرآیند توسط مدیرعامل قبلی مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ بسیاری از ما در جایی مشغول به کار بودیم. اما طبق قول و قراری که به ما داده شد و برای حضور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به اینجا آمدیم. ما دنبال اعتصاب و جو منفی نیستیم فقط حق‌مان را می‌خواهیم. حدود یک هفته پیش در روز جمعه و به صورت شفاهی به ما اعلام کردند باید به اویکو برویم و از فردای آن روز  از ورود ما به پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس جلوگیری شد. ما اعتراض کردیم و اعلام کردیم طبق قرارداد باید در نفت ستاره بمانیم. احتمالا قرارداد ما از ۳۱ شهریورماه با مشکل مواجه شود و یا اخراج می‌شویم و یا باید به اویکو برویم.
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 18871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *