۰

زیرگذری که در خرم آباد تبدیل به تونل وحشت شد + تصاویر

بعد از افتتاح پروژه مشخص شد که این طرح به هیچ عنوان در حد یک زیر گذر استاندارد نیست و اظهارات فراوانی در مورد کیفیت پایین این طرح شد و حتی رئیس شورای شهر سابق آن را با یک کانال آب مقایسه کرد.
به گزارش گروه وبگردی «ميزنفت»، علت اصلی ایراد به این طرح عمران شهری این است که در ورود به معبر زیر گذر، پهنای تقریبا مناسبی برای عبور ماشین ها وجود دارد اما در ادامه مسیر به تدریج این معبر تنگ می شود و کار به جایی می رسد که عبور همزمان دو وسیله را از زیر گذر غیر ممکن می کند.

شاید سرعت زیاد وسایل نقلیه در ابتدای ورود به زیر گذر و سپس ترمز ناگهانی در نزدیکی تونل و در بعضی موارد صدای برخورد ماشین ها با هم، مهم ترین ویژگی این طرح عمران شهری است.

دفتر فنی وقت استانداری مسئول اجرای این زیر گذر است

علیرضا صادقی معاونت عمرانی وقت شهرداری خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، در مورد چگونگی اجرای این طرح اظهار کرد: مطالعات اجرایی طرح پل و زیر گذرهای میدان شهدا قبلا در شهرداری انجام شده بود که می توانست پایه و نقشه راه این پروژه باشد.

وی افزود: مسئولان وقت استانی تصمیم گرفتند که علاوه برنظارت بر طرح، پیمانکار و مشاور طرح را نیز خود انتخاب کنند ومشاور نیز با مطالعه بسیار سطحی از طرح و نداشتن آگاهی از بعضی ویژگی های طبیعی محل، مانند بالا بودن آب های سطحی، زمینه ساز طراحی پروژه ای غیر استاندارد شد.

طرح تملک خانه های اطراف، در این پروژه فاکتور گرفته شده است

صادقی با اشاره به وظیفه شهرداری در انجام طرح های عمران شهری بیان کرد: بر طبق طرح مطالعه شده شهرداری، باید خانه های اطراف زیرگذر، تملک می شد تا سطح مقطع و پهنای پل تامین و سپس، اجرای کار در دستور کار قرار می گرفت.

معاون عمرانی سابق شهرداری خرم آباد تصریح کرد: مسئولان وقت به هر قیمتی می خواستند این پروژه را انجام دهند و به جای تملک خانه های اطراف، حریم رودخانه را تصرف کردند و در این راه به آسیب های احتمالی و زیست محیطی به رودخانه نیز، توجه نکردند.
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 1990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *