۰

دکل های نفتی در وسط شهر! +عکس

در حالی که گفته می شود افزایش چشمگیر تولید نفت در امریکای شمالی در پی توسعه استخراج نفت از لایه‌های رسوبی جهان انرژی را طی کمتر از 5 سال دستخوش تغییر خواهد کرد تغیر روش استخراج نفت باعث شده تجهیزات قدیمی بلا استفاده در شهرها باقی بمانند.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فرارو، ایالات متحده آمریکا در چند سال اخیر توانسته است با تولید بیش از هشت میلیون بشکه در روز، تولید نفت خود را به بالاترین میزان طی دهه های گذشته برساند؛ امریکا یا روش تازه استخراج نفت از لایه‌های رسوبی توانسته است به این میزان تولید دست یابد.


در این روش نفت نه فقط از مخازن و میدان‌های عظیم زیرزمینی٬ که در دانه‌های ماسه یا صخره‌ها هم یافت می‌شود و با پیشرفت تکنولوژی٬ استخراج این نوع نفت به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر شده است. پیش‌بینی می‌شود که با فراگیرتر شدن بهره‌گیری از این فن‌آوری٬ ظرفیت تولید نفت در امریکا از طرفیت تولید عربستان هم بیشتر شود و تا سال ۲۰۱۵ امریکا از روسیه که اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده غیراوپک نفت در جهان است نیز گوی سبقت را برباید.

در همین حال پایگاه "آتلانتیک" در گزارشی به بلا استفاده ماندن تجهیزات قدیمی یکی از مهمترین منابع نفتی امریکا یعنی کالیفرنیا پرداخته و تجهیرات استخراج نفت که از سال های دور و دیر در شهر بوده را اکنون در میان زندگی مردم نشان می دهد.


اولین تلاش ها برای استخراج نفت در این ایالت در لس آنجلس و به سال ۱۸۹۰ باز می‌گردد که پس از آن و در مدت کمتر از چهل سال این شهر به یکی از مراکز عمده استخراج نفت با تولید روزانه یک چهارم از نفت جهان تبدیل شد.

کالیفرنیا در حال حاضر سومین ذخیره نفتی در امریکا را داراست و ساحل غربی آن بالاتر از آلاسکا روزانه ۵۶۰ هزار بشکه نفت تولید می کنند. در سال های اخیر تجهیزات جدید برای استخراج نفت جای دکل های کهنه را گرفته اما این تجهیزات اکنون در میان شهر و در مکان های عمومی دیده می شوند.
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 2160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *