۱

قاچاق بنزین از اوپک ایران

میز نفت - قاچاق سوخت از مرزهای کشور یکی از معضلات موجود در حوزه انرژی به شمار می‌رود که درآمد ناشی از آن به صورت پول‌های کلان در حوزه‌های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری و باعث بر هم خوردن تعادل در بازارهای مختلف می‌شود.
به گزارش میز نفت، در یکی از روستاهای مرزی کشور در استان سیستان و بلوچستان که به اوپک ایران معروف شده، برخی افراد بنزین را از جایگاه‌های سوخت با قیمت بیش از قیمت قانونی با حجم بالا خریداری کرده و با روش‌های مختلف به کمک اتوبوس‌های بدون صندلی، تریلی حامل سوخت، وانت بار و سواری‌هایی که فاقد پلاک مشخص یا با پلاک خودروی مخدوش هستند سوخت خریداری شده را حمل و به روستا می‌رسانند.

 قاچاق بنزین از روستایی که به اوپک ایران مشهور است. در خیابان‌های اصلی این روستای مرزی تمامی مغاره‌ها مانند بازار میوه و تره بار به خرید و فروش سوخت مشغول هستند به همان آسانی و راحتی. داخل هر کوچه و برزن که می‌شوی جز گالن‌های بنزین و ماشین‌هایی که سوخت جابه جا می‌کنند چیز دیگری مشاهده نمی‌شود.

اتوبوس‌های بدون صندلی، تریلی حامل سوخت، وانت بار و سواری‌هایی که فاقد پلاک مشخص هستند و به راحتی در شهر و جاده‌ها با سرعت غیر مجاز در حرکتند. روستایی که قیمت بنزین در آن نرخ مشخصی نداشته و همانند بازار‌های جهانی تغییر می‌کند. این سوخت‌ها به خط مرزی آرشار و ایرفشان حمل می‌شوند و به راحتی از مرز‌های کشور خارج می‌شود.
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 23698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *