سرنوشت زنان ایزدی عراق؛ از تجاوز تا بردگی در عربستان

10 مهر 1393 ساعت 12:27

شبکه روسی عرب‌زبان روسیا الیوم از فروش زنان ایزدی دربند تکفیری‌های داعش در بازار برده‌فروشان عربستان سعودی خبر داد.


شبکه «روسیا الیوم» اعلام کرد که شماری از ۲ هزار زن ایزدی که در عراق به دست تکفیری‌های داعش به اسارت گرفته شده‌ بودند، به سوریه و عربستان سعودی برده شده‌ و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ و می‌گیرند.

این در حالی است که سرنوشت زنان باقی‌ مانده در عراق نیز بهتر از بردگی برای سعودی‌ ها نیست.

«ایمن» جوان ایزدی در شهر «زاخو» در منطقه کردستان عراق درباره نحوه سوء استفاده جنسی داعش از خواهر ۲۱ ساله‌ اش می‌گوید که یکی از سرکرده‌های داعش خواهر او را به اجبار به عقد نکاح خود در آورده و او را در یک اتاق کوچک حبس کرده که تنها غذا وارد آن می‌شود و در طول روز نیز بارها برای استفاده جنسی نزد او می‌رود.

وی گفت که ۳ خواهر او در بند تکفیری‌ها هستند و به عنوان برده جنسی از آنها سوء استفاده می‌شود. ضمن اینکه سرنوشت صدها دختر ایزدی دیگر که به اجبار مسلمان شده‌اند و مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند هنوز مشخص نیست.

ایمن تصریح کرد که یکی از خواهرانش با او تماس تلفنی برقرار کرده و به او اطلاع داده که پس از تجاوز برخی عناصر داعش به او، به زور مسلمان شده و به عقد ازدواج یکی از سرکرده‌های داعش درآمده و از سرنوشت ۲ خواهر دیگرش که آنها نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ اند خبر ندارد.

این دختر به همراه ۲ دختر دیگر از دست تکفیری‌ها فرار کرده بود و به خانه یکی اهالی موصل پناه برده بود که همسایه‌ها به تکفیری‌ها گزارش داده‌اند که یک دختر ایزدی در این منزل است لذا وی بار دیگر به اسارت گرفته شده است و به او تنها اجازه داده‌اند برای چند دقیقه با کسی تلفنی صحبت کند.


کد مطلب: 3031

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/gallery/3031/1/سرنوشت-زنان-ایزدی-عراق-تجاوز-بردگی-عربستان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir